طراحی خیره‌کننده‌ی اپل برای آیفون ۱۳

توسط:
فوربس فارسی

خبرها نشان از این میدهد که اپل قرار است آیفون ۱۳ خود را در موعد زودتری نسبت به سال‌های گذشته به دنیا معرفی کند و این خبر هیجان زیادی را به دنیای طرفداران اپل آورده است. اما اتفاق هیجان‌انگیزتر از زمان زود رونمایی، طراحی خیره‌کننده و جدید آن است که آیفون ۱۳ را از مدل‌های قبل آیفون متمایز می‌کند.


طبق ویدیویی که یوتیوبر معروف لوئیس هیلسنتگردر صفحه‌ی خود در مورد آیفون ۱۳ منتشر کرده است می‌توانیم به مدلی تقریبا دقیق از این گوشی برسیم.

دوربین های بسیار بزرگتر آیفون ۱۳ پرو مکس
آنچه بلافاصله توجه شما را به خود جلب می کند ، اندازه دوربین های پشت جدید است. در حالی که تصاویر به خودی خود صحبت می کنند ، هیلسنتگر قطر ماژول ها را با کولیس اندازه گیری کرد و آنها را با آیفون ۱۲ پرو مکس مقایسه کرد
دوربین‌های پشت گوشی با اندازه‌ی بزرگ خود در وهله‌ی اول توجه شما را به خود جلب می‌کنند. هیلسنتگر برای مقایسه‌ی بین اندازه‌ی دوربین پشت آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون ۱۲ پرو مکس ماژول آن‌ها را اندازه گرفت که به این ترتیب است:
آیفون ۱۳ پرو مکس : ۱۶٫۹۹ میلی‌متر
آیفون ۱۲ پرو مکس : ۱۴٫۱۰ میلی‌متر
این یعنی اندازه‌ی ماژول در آیفون ۱۳ نسبت به مدلی ۲۰ درصد افزایش داشته است که بزگترین تغییرفیزیکی در تاریخ گوشی‌های آیفون است. منظور از ماژول های بزرگتر، لنزهای بزرگتر است که یعنی نور بیشتری توسط دوربین جذب می‌شود که این قضیه کیفیت تصویر را به وضوح افزایش می‌دهد مخصوصا در شرایطی که نور محیط کم است. این اندازه از دوربین در همه‌ی مدل‌های آیفون ۱۳ از مینی تا پرو مکس وجود خواهد داشت.


اگرچه هنوز مشخصات دقیق دوربین‌های این مدل معرفی نشده است، انتظار می‌رود تغییر و جهش بزرگی در کیفیت دوربین‌های اولتراواید آیفون رخ دهد. پیش بینی می‌شود که در دوربین این مدل از فوکوس ثابت f2.4 به فوکوس خودکار f1.8 تغییر پیدا کند. درصورت کلی دوربین آیفون ۱۳ قطعا توجه خیلی‌ از افراد را به خود جلب خواهد کرد.

قسمت ناچ بسیار کوچکتر در آیفون ۱۳ پرو مکس
مجددا طبق اندازه‌گیری انجام شده توسط هیلسنتگر، قسمت ناچ بالای آیفون ۱۳ پرو مکس بسیار کوچکتر از مدل قبلی این گوشی است:
ناچ آیفون ۱۳ پرو مکس : ۳۴٫۶۲ میلی‌متر
ناچ آیفون ۱۲ پرو مکس : ۲۶٫۳۱ میلی‌متر
این کاهش ۳۰ درصدی شاید در نگاه اول تغییر بزرگی به نظر نیاید اما با توجه به فناوری پیشرفته شناسایی چهره Face ID اپل که جزو ویژگی‌های بارز آیفون است این کاهش اندازه تغییر قابل توجهی است.

اپل با انتقال قسمت بلندگو/گوشی به بالاترین قسمت گوشی(یعنی دقیقا بالای قسمت ناچ) و قرار دادن ماژول‌های Face ID در قسمت پایینی ماژول توانسته است تا اندازه‌ی قسمت ناچ را تا این حد کوچک کند.

 

ابعاد آیفون ۱۳ پرو مکس
اگر بخواهیم در مورد ابعاد آیفون ۱۳ پرو ماکس صحبت کنیم متوجه خواهید شد که نسبت به مدل قبلی خود تغییر زیادی نکرده است:
آیفون ۱۳ پرو مکس : ۱۶۰٫۸۵ در ۷۸٫۰۸ در۷٫۵۲ میلی‌متر
آیفون ۱۲ پرو مکس : ۱۶۰٫۸۰ در ۷۸٫۱۰ در ۷٫۴۷ میلی‌متر
البته این اندازه‌ها با احتساب درصد خطا گفته شده است. با توجه به شارژ سیمی این مدل آیفون که همانند مدل‌های قبلی خود است شایعه‌ی بی سیم بودن شارژ و حذف پورت شارژ رد می‌شود.

در آخر همه‌ی حرف‌های گفته شده درباره‌ی مدل جدید آیفون طبق ویدیو منتشر شده توسط یوتیوبر معروف است که به بررسی خیلی از جزئیات نپرداخته است و اپل هم مهر تائیدی بر حرف‌های او نزده است. سوالات بسیار زیادی در مورد آیفون ۱۳ وجود دارد مانند اینکه تغییرات نرم‌افزاری این گوشی به چه صورت است و آیا Touch ID در این مدل بعد از گذشت چندسال بازمی‌گردد یا نه و… که تا رسیدن به زمان رونمایی از آن جوابی برای آن‌ها پیدا نخواهد شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *