مناطق دیدنی استانبول

توسط:
فوربس فارسی

 

The Hagia Sofia، the Blue Mosque و Topkapi Palace جاذبه هایی هستند که تا همیشه زیبا خواهند ماند. علاوه بر این مکان های دیدنی، محله های رنگارنگ، سرآشپزها، طراحان خلاق و شخصیت های بین المللی این شهر زیبا نیز نظر شما را به شدت جلب خواهند کرد.

در ادامه مکان هایی را معرفی خواهیم کرد که از دیدن آنها لذت خواهید برد:

 

 

Balat:

Balat نام محله ای در استانبول است که ارزش یک روز وقت گذاشتن برای بازدید را دارد. خانه ها با رنگ های مختلفی رنگ آمیزی شده اند؛ بین ساختمان ها بند های لباس های شسته شده قرار دارند و بقایای تاریخ یهودی، ارمنی و ارتدوکس همچنان به چشم می خورند.

همینطور که در این محله قدم می زنید زنانی محلی را خواهید دید که با لباس های محلی خود به خرید مشغول هستند. همچنین فروشگاه هایی مانند Smelt & Co. (که انواع کامبوچ های خانگی را ارائه می دهد) و کافه ی Balat Coffee & Guide (که آیس کافی یونانی سرو می کند) نیز در آن منطقه وجود دارند.

 

Karakoy:

این محله در گذشته یک منطقه ی تجاری در نزدیکی ایستگاه قطار اصلی و بندر بوده است که بانک های بسیاری در آن جا وجود داشتند. اما در حال حاضر نوسازی های بسیاری در آن منطقه صورت گرفته است. Karakoy نزدیک مرکز توریستی Sultanhamet  و نزدیک به محله های شلوغی مانندTaksim  و Galata  است، اما نسبت به آن مناطق توسعه یافته تر و بسیار پر انرژی تر است.

هتل The House Hotel Karakoy از مهمانخانه های محلی است که در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد و در آن زمان اقامتگاهی بسیار لوکس محسوب می شد. در حال حاضر هتل Peninsula نیز می تواند گزینه ای مناسب برای اقامت تان باشد.

(اینجا مکانی است که کاملا فراموش می کنید در ترکیه هستید).

 

 

The House Hotel Karakoy:

یکی از بهترین برندهای هتلی راحت در این اطراف، the Turkish House Hotels group است که بانک سابق را به یک هتل لوکس ۶۳ اتاقه تبدیل کرده است. بازسازی آن توسط معمار ترکیه ایHan Tümertekin  ( برنده جایزه Agha Khan ) انجام شده است. ساختار و ویژگی های اصلی ساختمان هنوز باقی مانده به علاوه اینکه فضایی مدرن و لوکس از سوی طراح محلی Sinan Kafadar به آن افزوده شده است. سرپرست داخلی آن محل از ده هنرمند جوان ترکیه خواسته است تا آثار نشان دهنده ی “داخل و خارج Karakoy” و نوسازی آن منطقه را آماده سازند.

 

Tomtom:

این منطقه ی جدید در اواخر قرن ۱۸ ام مملو از جامعه ی Levantine شهر بود. بعدها خیابان Tomtom به دلیل تاریخ و معماری غنی به همراه کافه ها، گالری های هنری و موزه های خود برای گردشگران به یکی از زیباترین مناطق استانبول تبدیل شد.

بعضی ها آن را ” Karakoy بعدی” می نامند. هتل The Tom Tom Suites با ۲۰ اتاق در خانه ی قدیمی Franciscan، یکی از مکان های مرسوم برای اقامت در آن منطقه است.

 

 

SALT Galata:

SALT Galata فضایی هنری در ساختمان سابق بانک است و شامل گالری، کافه، کتابخانه و فضای نمایشگاهی می باشد.

در پشت بام آن نیز رستوران Neolokal قرار دارد که متعلق به سرآشپز Maksut Askar است. کوکتل های بی نظیر و منظره ی خیره کننده ی رودخانه از جاذبه های این محل به حساب می آیند.

 

Bomonti:

Bomonti یکی دیگر از محله های جدیدی است که پر از رستوران ها، کافه های متنوع و یکی از بهترین مکانهای کنسرت شهر است و از فضایی جهت برگزاری رویدادها (به نام Atolye) برخوردار است. یکی از رویدادهای ماهانه ی آن Expat Spotlight  است که پروژه های ساخته شده توسط جامعه بین المللی استانبول را به نمایش می گذارد. همچنین هتلی در این منطقه وجود دارد که توسط Conran و شرکا طراحی شده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *