آیا اپل واچ می تواند دلیل فراموشی رمزهای عبور شما باشد؟

توسط:
فوربس فارسی

 

به نظر می‌رسد توسعه‌ای جدید قصد دارد کارکردهای اپل واچ را گسترش دهد. در این شیوه این ساعت هوشمند به یک دستگاه امنیتی متفاوت تبدیل خواهد شد. با موفقیت آمیز بودن این روش ممکن بالاخره از شر رمزهای عبور و به خاطر سپردن آنها خلاصی پیدا کنیم!

درست است که سیستم‌ عامل iOS یک ابزار مدیریت رمزهای عبور در نظر گرفته شده و یا کاربران در صورت تمایل می‌توانند ۱Password را نصب کنند، اما هنوز هم بسیاری از ما به کمک بیشتری نیاز داریم تا دیگر با مشکل ناراحت کننده فراموشی رمز عبور مواجه نشویم.

Nok Nok Labs یکی از کمپانی‌های شناخته شده‌ای است که بر روی راهکارهای تایید هویت خلاقانه کار می‌کند. این کمپانی از نخستین سیستم تایید هویت خود برای ساعت‌های هوشمند رونمایی کرد. Nok Nok App SDK برای ساعت‌های هوشمند اکنون برای سیستم عامل watchOS در دسترس قرار داشته و بر پایه FIDO طراحی شده است.

فیدو از سرواژه‌های Fast Identity Online به معنی “شناسایی آنلاین سریع” گرفته شده و اتحاد FIDO نیز یک سازمان با تمرکز بر استانداردهای تایید هویت آزاد و رایگان است تا وابستگی ما به رمزهای عبور را کاهش دهد.

به گفته Nok Nok، سیستم تایید هویت جدید با تکیه بر خصوصیات پیوندسازی بین دستگاهی پلتفرم FIDO، امنیت فوق‌العاده بالا را در کنار راحتی استفاده به کاربران گجت‌های پوشیدنی ارائه خواهد نمود. به عبارت ساده، این سیستم توانمندی‌های جدیدی را در زمینه تایید هویت قوی و استاندارد برای ساعت‌های هوشمند در دسترس قرار می‌دهد تا کاربران این نوع دستگاه‌ها به راحتی اطلاعات حساس خود را با امنیت بالا مستقیما از روی مچ دستشان مشاهده کنند.

این اطلاعات می‌تواند شامل پارامترهای سلامت، حساب‌های بانکی، تجارت الکترونیک و بسیاری دیگر باشد. اما این سیستم چگونه کار می‌کند؟ به منظور جلوگیری از وارد نمودن رمزهای عبور یا کدهای رمز یکبار مصرف، پیغامی تحت عنوان “آیا مجوز ورود به آیفونتان را می‌خواهید؟” بر روی اپل واچ ظاهر می‌شود. با لمس تیک سبز رنگ یا علامت ضربدر قرمز می‌توانید این اجازه را بدهید یا از آن جلوگیری کنید.

با استفاده از این سیستم به راحتی می‌توانید مستقیما از اپل واچتان یک تراکنش مالی انجام دهید. دیگر نیازی نیست که گوشی هوشمندتان را از جیب خارج کرده تا فرآیند تایید هویت را کامل کنید. بی‌تردید اپل واچ یک محصول کاملا موفق است که هر روز به لیست توانمندی‌های آن افزوده می‌شود و اگر این پروژه با موفقیت همراه باشد احتمالا از شر رمزهای عبور حداقل در پلتفرم iOS خلاص خواهیم شد!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *