آیا سامسونگ اشتباهات گذشته را در Galaxy S11 نیز تکرار می‌کند؟

توسط:
فوربس فارسی

 

بدون شک گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس نکات مثبت بسیار زیادی دارند، اما برخی کمبودها باعث شده‌اند تا تعدادی از کاربران نسبت به خرید این دو پرچمدار قدرتمند اندرویدی، اشتیاقی نداشته باشند. اما عجیب‌تر اینکه ظاهرا سامسونگ قصد دارد این کمبودها را بار دیگر در Galaxy S11 هم تکرار کند!

حساب کاربری Ice Universe که یکی از فاش کنندگان کاملا شناخته شده و معتبر در شبکه اجتماعی توییتر محسوب می‌شود، به تازگی از دنبال کنندگان خود درخواست کرده با تحت فشار قرار دادن سامسونگ، این کمپانی را به استفاده از نمایشگرهای ۹۰ یا ۱۲۰ هرتزی در گلکسی اس۱۱ ترغیب کنند. نمایشگرهایی با این نرخ تازه‌سازی (Refresh Rate) می‌توانند تجربه بصری به مراتب بهتری را در اختیار کاربران قرار بدهند.

Ice Universe که گفته می‌شود ارتباط بسیار نزدیکی با سامسونگ دارد و معمولا شایعاتی که در خصوص محصولات این کمپانی منتشر می‌کند به واقعیت تبدیل می‌شوند، معتقد است تقریبا تمامی کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند به استفاده از نمایشگرهایی با نرخ تازه‌سازی ۹۰ و ۱۲۰ هرتزی روی آورده‌اند و سامسونگ هم باید در این مسیر قرار بگیرد.

جالب اینکه سامسونگ یکی از تولیدکنندگان اصلی نمایشگرهای ۹۰ هرتز در دنیا محسوب می‌شود که محصولاتش را به رقبای خود می‌فروشد! برای مثال وان‌پلاس ۷ پرو یکی از پرچمداران اندرویدی‌ست که از یک پنل ۹۰ هرتزی ساخت سامسونگ استفاده کرده و نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش و حاشیه بسیار باریک اطراف آن، جزو جذابیت‌های اصلی این محصول به حساب می‌آیند.البته این نخستین باری نیست که سامسونگ بهترین فناوری خود را در اختیار رقبایش قرار می‌دهد. چند ماه پیش، Ice این کمپانی را به‌علت همین سیاست مورد تمسخر قرار داد. این تولیدکننده کره‌ای فناوری حافظه‌های ذخیره‌سازی پرسرعت UFS 3.0 و نمایشگرهای ۹۰ هرتزی خود را ابتدا در اختیار وان‌پلاس قرار داد. پس از این، نمایشگرهای منحنی موسوم به Waterfall خود را در اختیار هوآوی و ویوُ قرار داد و حسگرهای دوربین ۶۴ و ۱۰۸ مگاپیکسلی‌اش را هم به دو شرکت ردمی و شیائومی داد!

این در حالیست که گلکسی نوت ۱۰ از یک دوربین قدیمی با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که فناوری آن مربوط به ۳٫۵ سال پیش بوده و در واقع نسخه بهبود یافته دوربین به کار رفته در گلکسی اس۷ محسوب می‌شود! از سوی دیگر سامسونگ نمایشگر پیشرفته گلکسی نوت ۱۰ پلاس خود را در اختیار اپل قرار داده تا در گوشی آیفون ۱۱ پرو از آن استفاده کند.

شاید از نگاه یک مشتری، این اتفاقات همگی مثبت ارزیابی شوند، اما زمانی که سامسونگ از فروش لایسنس جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های خود به رقبایش، کسب درآمد می‌کند و محصولات خودش همچنان از فناوری‌های نه چندان به‌روز بهره می‌برند، قضیه کمی عجیب به‌نظر می‌رسد.
به هر حال، حتی اگر سامسونگ در Galaxy S11 از یک نمایشگر با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی هم استفاده نکند، باز هم آن‌قدر ویژگی‌های مثبت و پیشرفته‌ای دارد که طیف گسترده‌ای از کاربران را به خود جذب کند. همچنین گفته می‌شود باتری به‌کار رفته در این گوشی از یک فناوری شارژ سریع فوق‌العاده بهره می‌برد که حتی فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی به‌ کار رفته در نوت ۱۰ هم در مقابل آن کند محسوب می‌شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *