اطلاعات فاش شده از Mate 30 Pro هواوی، طراحی و ویژگی‌هایی جذاب را نشان می‌دهد

توسط:
فوربس فارسی

اپل سرانجام‌ آیفون‌های جدیدش را معرفی کرد و حالا همه توجهات به سمت هوآوی معطوف شده تا این تولیدکننده چینی از خانواده جدید میت ۳۰ خود رونمایی کند.

 

این گوشی هوشمند که در روز پنجشنبه ۱۸ سپتامبر در شهر مونیخ معرفی خواهد شد، از چند جهت حائز اهمیت است.

براساس اطلاعات منتشر شده، هوآوی چهار مدل میت ۳۰ لایت، میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو به همراه میت ۳۰ پرو پورشه دیزاین را در این سری معرفی خواهد کرد.

 

تا به این لحظه اطلاعات مختلفی در خصوص طراحی کلی Mate 30 Pro به بیرون درز کرده اما به تازگی تصاویری از این گوشی هوشمند منتشر شده که جزییات بیشتری را در این خصوص نشان می‌دهد.

 

چهار دوربین در چینش دایره‌ای

پیش از این نیز تصاویری از سیستم دوربین چهارتایی میت ۳۰ پرو را دیده بودیم، اما در این تصاویر جدید شاهد طراحی واقعا جذاب قسمت پشتی این گوشی هستیم. چهار دوربین در یک قسمت دایره‌ای شکل قرار گرفته‌اند و این قسمت دایره‌ای نیز خود مانند یک لنز دوربین به نظر می‌رسد. توجه داشته باشید که این دوربین‌ها با نمونه‌های دیگری که در گوشی‌های هوشمند موجود در بازار شاهد هستیم، تفاوت زیادی ندارند.

طراحی تاچ جادار برای قرارگیری دوربین دوم

هوآوی برخلاف گوشی پرچمدار پی۳۰ پرو، قسمت ناچ این گوشی هوشمند را بزرگ‌تر طراحی کرده تا دو دوربین در آن قرار بگیرند. این دوربین‌ها می‌توانند به عملکرد بهتر سیستم تشخیص چهره هوآوی کمک زیادی کنند. علاوه بر این، به احتمال زیاد حسگر اثر انگشت در این گوشی به صورت درون‌صفحه‌ای طراحی شده است.

 

طراحی نمایشگر فوق‌العاده جذاب

نمایشگر به کار رفته در Mate 30 Pro از نوع واترفال یا آبشاری است. در این نوع طراحی، لبه‌های صفحه نمایش همانند سرازیر شدن آب به طرفین امتداد یافته‌اند. طراحی آبشاری ظاهر گوشی را زیبا و جذاب نشان می‌دهد.

تنها یک دکمه فیزیکی

کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند برای ایجاد حس سادگی طراحی محصولاتشان تمایل به حذف دکمه‌های فیزیکی و حسگر اثر انگشت دارند. اما حتی ال‌جی نیز در جدیدترین گوشی هوشمند خود که تقریبا هیچ دکمه فیزیکی‌ای نداشت، دو دکمه برای کم و زیاد کردن صدا را در دو طرف حسگر اثر انگشت قرار داده بود. اما براساس اطلاعات منتشر شده به نظر می‌رسد هوآوی علاوه بر حسگر اثر انگشت، دکمه‌های ولوم را نیز در زیر صفحه نمایش تعبیه کرده است.

یک سوال بزرگ اما بی‌پاسخ

هنوز یک سوال بزرگ در ذهن کاربران وجود دارد که حتی اطلاعات فاش شده جدید نیز به آن پاسخی نمی‌دهند؛ هوآوی در Mate 30 Pro از چه سیستم عاملی استفاده خواهد کرد؟ در واقع اگر مذاکرات تجاری ایالات متحده و چین به طور کامل به سرانجام مثبتی نرسد، هوآوی امکان استفاده کامل از سرویس‌های موبایل گوگل و سیستم عامل اندروید را در محصولات آینده‌اش نخواهد داشت.
اگرچه روند مذاکرات، سریع و نویدبخش به نظر می‌آید اما این احتمال هنوز هم وجود دارد که هوآوی به ناچار از سیستم عامل هارمونی در این گوشی و خانواده جدید میت ۳۰ استفاده کند. یا شاید هوآوی سیستم عامل اندروید را در این گوشی به کار گرفته و با استفاده از روش‌هایی، امکان دریافت راحت اپ‌هایی مانند گوگل مپ، جی‌میل و غیره را در اختیار کاربران قرار دهد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *