ال‌جی G8X با صفحه نمایش تاشدنی معرفی شد

توسط:
فوربس فارسی

 

کمپانی ال‌جی پیش از برگزاری نمایشگاه تجاری IFA برلین از گوشی هوشمند G8X Dual Screen رونمایی کرد. این محصول در واقع نسخه به‌روزرسانی شده از G8 این شرکت است که از قابلیت اتصال یک نمایشگر دوم پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر به عنوان یک وسیله جانبی در ماه فوریه به همراه گوشی V50 معرفی شده بود.

نمایشگر دوم ال‌جی در واقع راهکاری کارآمد برای اشتیاق بی حد و مرز آن دسته از کاربرانی است که برای عرضه گوشی‌های هوشمند تاشدنی به بازار، لحظه شماری می‌کنند. با توجه به تاخیرهای صورت گرفته در عرضه گلکسی فولد و میت ایکس، بسیاری از کاربران به سراغ این وسیله جانبی ال‌جی رفته‌اند.

G8X Dual Screen همان‌طور که از نامش مشخص است یک نسخه کمی بهبود یافته از G8 محسوب می‌شود. این گوشی نیز مشابه نسخه اصلی از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ و همچنین دوربین یکسانی بهره می‌برد، اما در عین حال یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جی۸ نیز در آن برطرف شده است؛ طراحی قدیمی و تاریخ گذشته! جی۸ایکس از یک تاچ کوچک‌تر به همراه حسگر اثر انگشت درون‌صفحه‌ای بهره برده و رابط کاربری به کار رفته در آن نیز از گرافیک تمیز و جذاب‌تری برخوردار است.

نمایشگر دوم در G8X بدون شک باعث متمایز شدن این محصول با گوشی‌های هوشمند موجود در بازار خواهد شد. براساس بررسی‌های صورت گرفته باید بگوییم که ال‌جی این نمایشگر را هم از نظر سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری بهبود داده است.

 

بهبودهای صورت گرفته در بخش سخت‌افزار اگرچه جزیی، اما کارآمد هستند. لولای استفاده شده در این گوشی برخلاف V50 از استحکام بیشتری بهره برده و همچنین امکان قرارگیری در هر زاویه‌ای را به کاربر می‌دهد. مصرف انرژی این نمایشگر اکنون کم‌تر شده و همچنین به گفته ال‌جی کمی روشن‌تر و باریک‌تر از نسخه قبلی نیز محسوب می‌شود.
علاوه بر این، یک نمایشگر سوم از نوع مونوکروم و ابعاد ۲٫۱ اینچی نیز در G8X Dual Screen به کار رفته است که وظیفه نمایش سریع تاریخ و نوتیفیکیشن‌ها را در هنگام تا شدن صفحه نمایش دوم، برعهده دارد. در بخش نرم‌افزار نیز ال‌جی عملکرد کلی این وسیله جانبی را با افزودن چند ویژگی کاربردی به طور کلی بهبود بخشیده است.

 

 

 

یکی از این موارد امکان کشیدن و بزرگ کردن ابعاد اپلیکیشن‌ها است به طوری که کاربر می‌تواند یک اپلیکیشن را در دو صفحه مشاهده کند. متاسفانه در حال حاضر این قابلیت فقط توسط گوگل کروم و چند اپلیکیشن کره‌ای پشتیبانی می‌شود اما احتمالا سازگاری بیشتری را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود. متاسفانه با توجه به حاشیه بسیار ضخیمی که بین دو صفحه نمایش قرار گرفته، حس یکپارچه بودن و فراگیری به مراتب کمتری را نسبت به گلکسی فولد و یا میت ایکس شاهد هستیم، اما به هر حال اگر مطالعه کتاب‌های الکترونیکی و وب گردی اولویت اصلی شماست، از یک نمایشگر بزرگ‌تر به راحتی نباید گذشت!

از دیگر بهبودها می‌توان به امکان تبدیل نمایشگر دوم به صفحه کلید اشاره کرد. بدین ترتیب کاربر به یک صفحه کلید دیجیتال یا حتی گیم‌پد کاملا سفارشی دسترسی خواهد داشت. تمام قابلیت‌هایی که به همراه V50 Dual Screen معرفی شدند، در G8X نیز قابل دستیابی هستند. از جمله می‌توان به قابلیت اجرای دو اپ در کنار یکدیگر اشاره کرد که برای بسیاری از کاربران حرفه‌ای یک ویژگی مهم است.

در بررسی‌های انجام شده، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی G8X Dual Screen قادر به شارژدهی یک روز کامل بوده و احتمالا اکثر کاربران مشکلی از این نظر نخواهند داشت. این گوشی هوشمند احتمالا ماه آینده در بازار کره جنوبی و ایالات متحده عرضه خواهد شد و بازارهای دیگر شامل هنگ کنگ و اروپا نیز یک ماه پس از آن، شاهد حضور این گوشی هوشمند تا شدنی خواهند بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *