بررسی مرسدس بنز ۲۰۲۰ AMG GT C Coupe

توسط:
فوربس فارسی

 

پیش از اینکه در خصوص مرسدس ای‌ام‌جی جی‌تی سی کوپه ۲۰۲۰ صحبت کنیم، بیایید نگاهی سریع به مشخصات و قیمت آن بیندازیم:

موتور تویین توربو ۴ لیتری از نوع V8 با ۵۵۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۶۸۰ نیوتن بر متر، شتاب صفر تا صد ۳٫۶ ثانیه‌ای، حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت، قیمت پایه ۱۵۲ هزار دلار، نسخه بررسی شده در این مقاله، ۱۸۰ هزار دلار

مرسدس بنز نسخه ۲۰۲۰، اتوموبیل اسپرت رده پرفورمنس Mercedes-AMG GT Coupe را معرفی کرد. اکثر تغییرات اعمال شده جزیی بوده و شامل چراغ‌های جلو و عقب LED، دیفیوزر عقب و خروجی اگزوز چهارتایی جدید می‌شود.

درون اتاق شاهد یک کنسول مرکزی جدید و همچنین طراحی متفاوت فرمان هستیم که بسیاری از امکانات را با استفاده از دکمه‌های حساس به لمس در اختیارتان قرار می‌دهند. این امکانات شامل حالت‌های رانندگی مخصوص سری AMG GT، صدای اگزوز و میزان واکنش‌پذیری سیستم تعلیق می‌شود. در نهایت یک پشت آمپر کاملا دیجیتالی و به‌روز شده به همراه نمایشگر لمسی مرکزی با ابعاد ۱۰٫۳ اینچی از جمله بارزترین ویژگی‌هایی هستند که در این بخش می‌توان به آنها اشاره نمود. قابلیت CarPlay اپل و Auto اندروید نیز در سیستم اطلاع‌رسانی این اتومبیل اسپرت خوش قیافه پشتیبانی می‌شوند.

 

 

پیشرانه استفاده شده در این اتومبیل مشابه نسخه پایه AMG GT Coupe یک نمونه ۴ لیتری تویین توربو از نوع V8 با توان تولید ۴۶۹ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن بر متر گشتاور است. نمونه‌ای که برای بررسی از آن استفاده کردیم از موتور قدرتمندتری با ۵۵۰ اسب بخار و ۶۸۰ نیوتن بر متر گشتاور بهره می‌برد. نسخه AMG GT Rs نیز تا حد زیاد تیون شده و بالاترین قدرت ممکن را ارائه می‌دهد؛ ۵۷۷ اسب بخار ۶۸۰ نیوتن بر متر گشتاور!

 

 

در هر سه نسخه از سیستم انتقال قدرت به چرخ‌های عقب (RWD)، گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته، کلاچ دوتایی و صدای اگزوز بم و قدرتی مشابه اتومبیل‌های رده Muscle (معروف به ماشین آمریکایی!) استفاده شده است. البته برای دستیابی به این صدای خشن و بم باید به یکی از مدهای رانندگی اسپرت، اسپرت پلاس یا ریس، سوییچ کنید. با انتخاب این حالت‌ها، اصطلاحا ماشین گازخورتر شده، دنده‌ها سریع‌تر تعویض و وزن فرمان نیز تغییر می‌کند تا رانندگی با AMG GT از حالت راحتی و لذت به وضعیت عملکرد محور و مسابقه‌ای تبدیل شود. این موضوع باعث می‌شود تا به‌خصوص در نسخه GT R شاهد عملکردی جسورانه و کاملا توانمند باشید.

 

 

نسخه رده متوسط ۲۰۲۰ Mercedes-AMG GT C که آن را مورد بررسی قرار دادیم با قیمت پایه تقریبا ۱۵۲ هزار دلاری عرضه شده و اگر تمام آپشن‌های موجود برای آن را نیز تهیه کنید باید مبلغی در حدود ۱۸۰ هزار دلار را بپردازید. این آپشن‌ها هر چیزی که در زمینه تجمل‌گرایی، راحتی و عملکرد لازم دارید، به شما ارائه می‌دهند.

در حالت رانندگی Comfort اتومبیل اسپرت جدید مرسدس بنز بدون سر و صدا و هیجان خاصی مسیر را طی نموده و با صندلی‌های چرمی ویژه خود به خوبی شما را درون خود نگه می‌دارد. این حالت رانندگی برای مسافرت و یا رانندگی طولانی در بزرگراه بسیار مناسب است.

صندوق عقب ۲۸۶ لیتری این اتومبیل البته فضای سخاوتمندانه‌ای را در اختیارتان قرار نمی‌دهد، اما از یک کوپه اسپرت عملکرد محور، انتظار بیشتری هم نمی‌توان داشت. درون اتاق به سختی می‌توان صدای باد یا جاده را شنید و کروز کنترل هوشمند این خودرو نیز در مواقعی که ترافیک شدید می‌شود، حسابی به کارتان خواهد آمد!

 

 

با انتخاب حالت اسپرت، اسپرت پلاس و یا ریس، اتومبیل شما به یک موشک با ارتفاع کم تبدیل خواهد شد. صدای اگزوز خشن و سیستم ترمز سرامیکی-کربنی به ارزش تقریبی ۹۰۰۰ دلار این مجموعه را کامل می‌کند. فرمان‌پذیری سریع به همراه سیستم انتقال قدرت به چرخ‌های عقب باعث می‌شوند تا کوپه خوش قیافه مرسدس بنز به راحتی در جاده‌های پر پیچ و خم جابجا شود؛ البته با کمی چاشنی دریفت!

 

 

محور چرخ بلند، مرسدس را ناچار کرد از دریچه‌های هود کاپوت کشیده استفاده کند. طراحی و محل قرارگیری صندلی‌ها، اگزوز پر سر و صدا و خشن و بسیاری المان‌های دیگر باعث می‌شوند تا عملا با یک Dodge Viper آلمانی مواجه باشیم! به نظر می‌رسد با همکاری‌های صورت گرفته بین دایملر (کمپانی مادر مرسدس بنز) و کرایسلر، این واقعیت که تیم طراحی و فنی تا حد زیادی از دوج وایپر الهام گرفته‌اند، قابل انکار نباشد.

 

 

البته بدون شک AMG GT C متمدنانه‌تر از وایپر محسوب می‌شود. دوج وایپر یک خودروی هیجان‌انگیز است که جاده‌ها را می‌بلعد. کمی از میزان این هیجان کم کنید، حالا کلی ویژگی‌های محافظتی، لاکچری و آپشن‌های پریمیوم را به این ترکیب اضافه کنید، تبریک می‌گوییم شما به یک ۲۰۲۰ Mercedes-AMG GT C Coupe دست یافته‌اید!

 

 

نسخه ۲۰۲۰ اتوموبیل خوش اقبال مرسدس ای‌ام‌جی جی‌تی، تجمل و تکنولوژی‌های پیشرفته و همیشه به‌روز آلمانی را به همراه طراحی کوپه و اسپرت در اختیار شما قرار داده تا هم از هیجان لذت ببرید و هم از راحتی در اتومبیل عملکرد محور خود. در وصف امکانات رفاهی این خودرو همین بس که سیستم صوتی فراگیر برمستر که در این خودرو به‌کار رفته عملا بهترین سیستم صوتی موجود در بازار خودرو محسوب می‌شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *