بررسی Honor 20 Pro: محصولی حرفه‌ای با ارزش خرید بالا

توسط:
فوربس فارسی

 

Honor 20 Pro سومین گوشی هوشمندی است که هوآوی در سری ۲۰ از محصولات آنر خود عرضه کرده و به لطف ویژگی‌های متنوع و در عین حال قیمت مناسب، رقیبی جدی برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده موجود در بازار محسوب می‌شود. اما محصولات برتر در این بخش از بازار چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟ خب به طور معمول کاربران در این بازه قیمتی به دنبال دوربین، مشخصات فنی و امکان اجرای بازی‌های جدید هستند.

بیایید با دوربین شروع کنیم؛ آنر ۲۰ پرو با ارائه¬‌ی یک سیستم دوربین چهارگانه، به خوبی خود را از سایر رقبای میان‌رده‌اش متمایز نموده است. دوربین اصلی با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی به همراه قابلیت لرزشگیر تصویر اپتیکال به همراه یک دوربین با لنز بسیار عریض (Ultra Wide) و همچنین یک دوربین با لنز ماکرو نیز در کنار این دوربین قرار گرفته‌اند.
اما شاید عبارت پرو در نام این گوشی هوشمند به دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز تله فوتو آن اشاره دارد که قابلیت بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این ترکیب کارآمد، گزینه‌های متنوعی را به کاربر ارائه می‌دهد تا در هر شرایطی به عکاسی بپردازد. متاسفانه الگوریتم پس‌پردازشی به کار رفته در نرم‌افزار دوربین، تصاویر را کمی بیش از اندازه نرم (Smooth) نموده و اگر چشمان تیزبینی داشته باشید شاید متوجه شارپ نبودن برخی تصاویر بشوید که البته در این بازه قیمتی چندان عجیب نیست.

از نظر مشخصات، Honor 20 Pro تقریبا در صدر جدول میان‌رده‌ها قرار می‌گیرد. این گوشی هوشمند از چیپست Kirin 980 هوآوی به همراه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی بهره برده و از نظر عملکرد می‌تواند با گوشی قدرتمند وان‌پلاس ۷ هم رقابت کند.

هوآوی در جدیدترین عضو خانواده آنر از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با امکان شارژ سریع استفاده کرده و کاربر می‌تواند تنها در عرض ۳۰ دقیقه تقریبا ۵۰ درصد از ظرفیت باتری را شارژ کند. با بهینه سازی‌هایی که در بخش مدیریت مصرف باتری این گوشی صورت گرفته، شارژدهی بسیار عالی را از آنر ۲۰ پرو شاهد هستیم، به طوری که در طول روز نیاز به شارژ مجدد نخواهید داشت. هوآوی در طراحی Honor 20 Pro از یک نمایشگر جدید استفاده کرده است که دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی مستقیما درون آن قرار گرفته و بدین ترتیب شاهد کمترین میزان حاشیه اطراف صفحه نمایش هستیم. این حاشیه تقریبا در تمامی قسمت‌ها یکسان بوده و اگرچه مانند پرچمداران گران قیمت اندرویدی، بسیار باریک نیست، اما به هیچ عنوان برای یک گوشی میان‌رده بد محسوب نمی‌شود. علاوه بر این، این حاشیه در نظر گرفته شده در هنگام انجام بازی‌ها نیز به شما کمک می‌کند. لمس دکمه‌ها و گزینه‌های بازی به راحتی قابل انجام بوده و هیچ‌گاه دچار مشکل نخواهید شد.

 

در گوشی جدید خانواده Honor 20 شما به قدرت پردازشی بالا، عمر باتری بسیار خوب، نمایشگری شفاف، جذاب و بزرگ دسترسی دارید تا به خوبی از جدیدترین بازی‌های پلتفرم اندروید لذت ببرید. اگر گیمینگ یکی از اولویت‌های مهم شما برای خرید گوشی میان‌رده محسوب می‌شود، آنر ۲۰ پرو یک گزینه ایده‌آل برای شما خواهد بود.
علیرغم تردیدهایی که هنوز در خصوص جنگ تجاری ایالات متحده و هوآوی وجود دارد، شرکت Honor به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هوآوی با اطمینان اعلام کرده است که کاربران گوشی Honor 20 Pro در آینده‌ای نزدیک، به‌روزرسانی اندروید Q را دریافت خواهند نمود.

به هر حال، این محصول جدید هوآوی در دو بخش دوربین و گیمینگ، که اتفاقا جزو مهمترین خواسته‌های کاربران در این کلاس قیمتی نیز محسوب می‌شوند، عملکرد بسیار خوبی را نشان می‌دهد. اما اگر می‌خواهید کمی بیشتر در بودجه خود صرفه‌جویی کنید، Honor 20 هم گزینه خوبی محسوب می‌شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *