برندهای موفق چه کار متفاوتی با محتوای شان انجام می دهند

توسط:
فوربس فارسی

 

بازاریابی محتوا چند سال پیش پا بر عرصه گذاشت و تقریبا امروزه در تمام گرایش های اصلی بازاریابی نقش بسزایی دارد.

محتوا بخشی کلیدی برای هر استراتژی بازاریابی است، چه یک شرکت حقوقی باشد و چه استارتاپی در زمینه ی فناوری، اما فقط تولید محتوا برای موفقیت کافی نیست. مطمئنا این اولین قدم ضروری است، اما اگر واقعا می خواهید بازاریابی محتوای تان موثر واقع شود، آن را باید به چند مرحله فراتر ببرید.

من به عنوان مدیر عامل شرکت Influence & Co  ( و به عنوان انسانی که در سال ۲۰۱۸ زندگی می کند)، وقت زیادی را صرف محتوا می کنم. پست های وبلاگ ها را می خوانم، فیلم تماشا می کنم و در طول روز به پادکست ها گوش می کنم. من و تیمم همیشه به این فکر می کنیم که چه چیزی باعث می شود تا این محتواها موثر واقع شوند و اکنون پس از ایجاد و توزیع هزاران محتوا در طول این سال ها، نکته ای را در این ارتباط با اطمینان می توانیم بگوییم:

برند های موفق مخاطبانشان را به خوبی می شناسند و سراسر شرکت از محتوای شان به عنوان ابزاری جهت ایجاد اعتمادی پایدار با مخاطبان استفاده می کنند. برندهایی که موفقیت های بزرگی را از طریق سرمایه گذاری در محتوا کسب کرده اند، کارشان را محدود به وبلاگ ها و دیگر خروجی هایی که کمتر مورد دسترسی قرار می گیرند نمی کنند.

آنها در شرکت خود دارای کارکنانی هستند که به طور منظم از این محتواها استفاده می کنند تا به مخاطبان خاص خود برسند و آنها را تحت تاثیر قرار دهند و اعتماد شان را کسب کنند. به عبارت دیگر، آنها از محتوا به عنوان یک ابزار اصلی برای کسب و کار خود استفاده می کنند. در ادامه به شما سه روش پیشنهاد می شود که می توانید اطمینان حاصل کنید محتوای تان جلب کننده ی اعتماد است:

 

• دقیقا بدانید کجا به محتوا نیاز دارد:

من هنوز شرکت های بسیاری را می بینم که تاثیر محتوای تولیدی شان را محدود می کنند. محتوا فقط یک ابزار بازاریابی نیست بلکه می تواند یک ابزار استخدام، فروش و یا ابزاری جهت جستجوی منابع مالی باشد.

در واقع، محتوا را می توانید برای هر بخش از کسب و کار خود استفاده کنید. اولین گام این است که بفهمید در کجا محتوا می تواند بیشترین تاثیر را بر کسب و کارتان بگذارد. آیا شما زمان زیادی را جهت جذب استعدادهایی عالی برای عنوان های شغلی تان صرف می کنید؟ آیا برای حفظ کارکنان خود دچار مشکل هستید؟ آیا فروش تان را از دست می دهید؟

هنگامی که زمینه ی مشکل تان را شناسایی کردید، تا آنجاییکه می توانید در رابطه با مخاطبانی که می خواهید به آن ها دسترسی داشته باشید، شروع به یاگیری کنید.

اگر مشکل در خصوص کارکنان بالقوه تان است، به این فکر کنید که می خواهید چه کسی در این موقعیت قرار گیرد.

اگر در رابطه با یک مشتری بالقوه است، سوالات، نگرانی ها و چالش هایی که رهبران قبلی با تیم فروش تان به اشتراک گذاشته بودند را در نظر بگیرید. هنگامی که شما جواب “چه کسی” و “چه چیزی” را می دانید، دیگر زمان تولید محتوا فرا رسیده است.

 

• تفکرات رهبری خود را بر فرآیند تولید محتوا معطوف کنید:

“محتوا” به کسب اعتماد کمک می کند، اما همه ی محتواها مناسب تولید نیستند. انواع خاصی از آنها بهتر از مابقی عمل می کنند.

فکر می کنید کدام یک از اقدامات زیر، بهتر کسب اعتماد می کنند؟

دارایی فوق تبلیغاتی ساخته شده توسط شرکت تان به صورت شخصی یا مقاله آموزشی تهیه شده توسط متخصصان تیم تان ؟!

محتوای رهبری اندیشه، برای مخاطبان تان مفید و ارزشمند است و باعث ایجاد اعتماد می شود.

بنابراین افرادی را در شرکت خود پیدا کنید که مخاطبان مختلف و نیازهای آنها را بهتر می شناسند. آنها به شما در تولید انواع مختلف محتواهایی که باعث کسب اعتماد می شوند، کمک خواهند کرد . علاوه بر این، افرادی که در تیم تان از این محتواها استفاده می کنند نیز باید در توسعه و بهبود آن ها فعال باشند. این کار نه تنها کیفیت محتوا را بهبود می بخشد بلکه آن را با مخاطب خاص متناسب می سازد و باعث می شود بخش های مربوطه در رابطه با “آنچه که در حال تولید است” آگاه باشند. همه ی این اقدامات موجب می شود تا محتوا بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

 

• به صورت فعال محتوای خود را برای ایجاد اعتماد به اشتراک بگذارید:

اگر شما دو اقدام اول را انجام داده اید، در حال حاضر برای کسب اعتماد مخاطبان خود به خوبی سرمایه گذاری کرده اید. تنها مشکل این است که امکان دارد آنها محتوای تان را ندیده باشند. به همین دلیل شما مجبور به پخش محتوای خود هستید.

ایجاد اعتماد، ابتکاری یک باره نیست. شما باید بر روی یک سری از نقاط تماس دائما کار کنید تا برند تجاری خود را به عنوان منبعی قابل اعتماد، به حافظه بلند مدت مخاطب منتقل سازید.

این بدان معناست که شما باید از محتوای خود استفاده کنید و دائما آن را با افراد مناسب به اشتراک بگذارید.

پیش از شروع اشتراک گذاری محتوا با آنها، منتظر نمانید تا مخاطبین از شما سوالی بپرسند و بدیهی است که نباید همه مطالبی که تاکنون ایجاد کرده اید را یکباره برای افراد ارسال و آنها را لبریز از اطلاعات کنید. اشتراک گذاری محتوای مفید به مخاطبان تان اجازه می دهد تا بیشتر در رابطه با شما بدانند و شما نیز باید به آنها نشان دهید که در رابطه با دغدغه هایشان و آنچه صحبت می کنند اطلاع دارید.

گاهی اوقات ممکن است محتوا برخی از نگرانی های ابراز نشده را بیان کند. اگر بتوانید این نگرانی ها را کاهش دهید، به خوبی در مسیر مستحکم سازی رابطه ای مبتنی بر اعتماد قرار گرفته اید.

تصور کنید چقدر می تواند موثر باشد اگر برای هر سوال یک مشتری بالقوه، کارمندتان یا سرمایه گذاران، بتوانید یک پاسخ دقیق ارائه دهید. این چیزی است که یک محتوای عالی شما را قادر به انجام آن می سازد. اگر به طور پیوسته این مراحل را دنبال کنید، به اینچنین سطحی خواهید رسید و متوجه می شوید که محتوای شما به یک ابزار اعتماد سازی قوی تبدیل شده است.

مهم نیست که در کسب و کارتان برای چه هدفی تلاش می کنید، محتوا می تواند کلید ایجاد اعتماد و ساختن موفقیت باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *