به عنوان یک رهبر، بهره وری تان را با ۸ روش اثبات شده افزایش دهید

توسط:
فوربس فارسی

 

موفق ترین شرکت ها و جوامع در راستای مدیریت قوی شان ساخته شده اند. بهترین کارکنان این ارزش را تشخیص می دهند و به طور کلی هدف شان کار کردن در شرکت هایی است که دارای رهبران قدرتمند می باشند.

این که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده اید و یا فردی با تجربه در محیط کار هستید، با سرمایه گذاری در زمان و منابع خود جهت توسعه ی مهارت های رهبری موثرتر، ارزش های قابل انتقال بسیاری را دریافت خواهید کرد.

مدیریت افراد می تواند چالش برانگیز باشد. مردم دچار اشتباه می شوند و کاری را که باید انجام دهند فراموش می کنند و سپس نا امیدی شان را برای شما باقی می گذارند. این بالا و پایین های روانشناختی است که رهبری قوی را همانند یک هنر حساس جلوه می دهد.

موفق ترین رهبران در هر سازمان ترکیبی از مهارت های ملایم و سخت را استخدام می کنند، که به آنها اجازه می دهد تا بین ظرفیت رشد مسئولیت پذیری ها و اولویت ها به طور موثر تعادل ایجاد کنند.

اگرچه هیچ کلید میانبری برای تبدیل شدن به یک رهبر خبره وجود ندارد اما برخی کارها وجود دارند که می توانید انجام دهید و به شما

کمک می کنند تا در کارتان بهتر شوید.

در این مقاله هشت راه اثبات شده برای افزایش بهره وری تان به عنوان یک رهبر، ارائه شده است:

  • از ابتدا انتظارات را تعیین کنید:

ناامیدی یکی از دلایل اصلی است که تیم ها حرکت خود را از دست می دهند و در نهایت فرو می پاشند.

به عنوان یک رهبر، مسئولیت شما تعیین واضح اهداف و انتظارات برای هر دوره (هفتگی، سه ماه یکبار، سالانه و غیره) است.

با انجام این کار از ابتدا و حصول اطمینان از هماهنگ بودن تمام گزارش های مستقیم تان با آن ها و درک اهداف، از زحمت عذاب آور توضیحات تکراری اجتناب خواهید کرد.

  • سرمایه گذاری در ابزارهای سازمانی:

به عنوان یک مدیر، اقدامات شما اعمال بقیه ی تیم را تنظیم خواهد کرد. اگر دیر به جلسات می روید، این امکان وجود دارد که تیم تان نیز اینگونه رفتار کنند. اگر شما نامرتب و بی نظم هستید، هر کس دیگری نیز می تواند باشد.

در ابزارهای سازمانی مانند CRM یا  Trello Board سرمایه گذاری کنید. در نتیجه شما در محیط خود زیرساخت حمایت از کارتان را خواهید داشت. این سیستم ها ذخیره سازی اطلاعات و بازیابی شان را آسان می کنند. بنابراین می توانید زمان کمتری را برای کارهای این چنین صرف کنید و زمان بیشتری را صرف کارهای مهم کنید. تیم تان بابت این اقدام از شما متشکر خواهند بود زیرا هیچ کس دوست ندارد در محیطی نامرتب و شلوغ کار کند.

  • اجتناب از جلسات طولانی:

ما اغلب برای انجام کارها به عنوان یک حرفه، زمان زیادی را صرف نشستن در جلسات خسته کننده می کنیم.

اگر شما یک مدیر هستید این مشکل وسعت بیشتری پیدا می کند، زیرا هر کسی می خواهد در رابطه با مسائل خود با شما ملاقات و صحبت کند. در حالی که می خواهید صحبت های همه را بشنوید، اما معمولا جلسات طولانی جوابگو نیست.

در عوض شروع کنید به کوتاه کردن ملاقات هایتان تا مثلا ۱۰ الی ۱۵ دقیقه و شگفت زده خواهید شد که چه مقدار زمان از طریق کاهش مدت هر جلسه صرفه جویی کرده اید.

  • تیم خود را بشناسید:

راهی عالی برای صرفه جویی زمان در دراز مدت، کار کردن با افرادی است که به خوبی آنها را می شناسید. هنگامی که شما با شخصی ارتباطی نزدیک دارید، مجبور نیستید زمانی را صرف نگرانی در خصوص مسائل خارجی کنید و می توانید به راحتی ارتباط برقرار کنید. ابتدا سعی کنید تیم خود را بشناسید. آنها را به ناهار یا شام دعوت کنید و در خصوص تجارب شان و همچنین آنچه که آنها در نقش خود به دنبالش هستند، جویا شوید. هرچه زودتر این قدم های کوچک را بردارید، می توانید به عنوان یک مدیر، بسیار موثرتر و دلسوزتر به چشم بیایید.

  • حلقه های بازخورد:

در شرکت های پیشرو، درست فهمیده نشدن ایمیل ها امری غیر معمول است و سوء تفاهم ها می توانند منجر به مسائل بسیاری شوند که محل کار را ناکارآمد خواهند کرد. راه حل سریع و موثر این است که “جلسات بازخورد” برگزار کنید که این کار می تواند یک بار در هفته با گزارش های مستقیم شما انجام شود.

این جلسات سریع، برای هر دو طرف ( شما و شخصی که به شما گزارش داده است) فرصتی را جهت بیان نگرانی ها و بازخورد ها فراهم می کند و آنها می توانند راه حل هایی را که قبلا به آن ها فکر کرده بودند را ارائه دهند.

در خصوص سبک مدیریت تان نیز بازخورد دریافت کنید، در نتیجه می توانید به بهبود توانایی هایتان جهت رهبری دیگران ادامه دهید. گاهی اوقات صحبت کردن به طور مستقیم با افراد می تواند در زمان صرفه جویی کند.

  • زمان خود را تقسیم بندی کنید:

به عنوان یک مدیر، ممکن است متوجه شوید که همه ی افراد تیم سعی در کسب توجه تان را دارند. به طوری که شما به ندرت برای انجام موارد شخصی تان زمان پیدا می کنید. اگر این اتفاق در حال وقوع است، سعی کنید ساعات خاصی از روز را به عنوان زمان “DND” تان تنظیم کنید (زمان بدون مزاحمت) و در طول این زمان اجازه دهید بقیه تیم تان نیز بدانند که شما برای جلسات در دسترس نخواهید بود. زیرا که باید از این زمان برای تمرکز بر روی کارهایی که باید انجام دهید، استفاده می کنید.

  • اطلاعات را شفاف سازی کنید:

احتمالا تعدادی از اعضای تیم تان بسیار کنجکاو هستند و سوالات زیادی می پرسند. در حالی که سوالات خوب هستند و چیزی به عنوان یک سوال احمقانه وجود ندارد، اما اگر دائم بخواهید به سوالاتی تکراری  جواب دهید، دیگر زمان آن را ندارید که یک مدیر مولد باشید.

بهترین راه حل این است که به سادگی شروع کنید بیشتر اطلاعات تیم تان را در دسترس قرار داده و عمومی سازید (به صورت داخلی). به این ترتیب، وقتی کسی سوال دارد، می تواند بدون مزاحمت شما پاسخ آن را پیدا کند.

  • همه چیز را یادداشت کنید:

هنگامی که شما ده ها تن از افراد را مدیریت می کنید و مجبور به اولویت بندی های متعددی هستید، به راحتی می توانید خیلی چیزها را فراموش کنید. در حالی که همه ی ما معتقدیم که می توانیم همه چیز را به یاد داشته باشیم اما باید به این نکته توجه کنید که غیرممکن است انسانی بتواند چندین کار را همزمان انجام دهد. مغزمان به ما این اجازه را نمی دهد!

ساده ترین راه حل این است که شروع کنید به نوشتن همه ی موارد

یادداشت های با الویت های بالاتر را انتخاب کنید و در جلسات برای خود نکات کلیدی را یادداشت کنید، در نتیجه هرگز نیازی نیست به شما یادآوری کنند و یا از کسی بپرسید که چه کاری را باید انجام دهید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *