تلاش کوکا کولا جهت حفظ فروش خود در بحبوحه ی مبارزه با شکر

توسط:
فوربس فارسی

لابراتور سودا، سالانه میلیون ها دلار را برای جلوگیری از تبدیل مالیات های سودا به قانون صرف می کند. اما با شکست بزرگ Philadelphia و تمایلات رو به رشد عمومی جهت عدم مصرف شکر و سودا، شرکت های کربناته رویکردی جدید را در استراتژی فروش خود پیش گرفتند و معتقدند” اگر نمی توانی آن را شکست دهی، پس ملحق شو” .

how-coca-cola-is-fighting-to-keep-its-sales-from-becoming-a-casualty-of-the-sugar-wars-1

 

Coca-Cola در روز چهارشنبه اعلام کرد فروش اش کمتر از میزان انتظارات بوده و میزان سودهی اش کاهش پیدا کرده است اما تمرکزاش بر بطری های آب معدنی، چایی و قهوه های آماده افزایش یافته است.

شرکت کوکا کولا درآمد سه ماهه ی سوم سال خود را ۶/۱۰ میلیارد دلار گزارش کرد و رقم پیش بینی ۵/۱۰ میلیارد دلاری تحلیل گران را شکست داد. اما با این وجود در مقایسه ی سالانه میزان ۷% کاهش داشته است.

درآمد خالص این سه ماهه به میزان ۲۸% کاهش یافت و به ۰۵/۱ میلیارد دلار رسید (درآمدی ۲۴ سنتی به ازای هر سهم). به استثنای برخی موارد، درآمد سه ماهه ۴۹ سنت به ازای هر سهم بوده که تخمین وال استریت را شکست داده است.

بخش مورد پسند مصرف کننده شامل آب، نوشیدنی، چای، قهوه و نوشیدنی های ورزشی به رشد ۳ درصدی در سطح جهان کمک کرد. حجم درخواست جهانی برای نوشیدنی های گازدار( مانند نوشابه های گازدار و نوشیدنی های ورزشی) با کاهشی در آمریکای لاتین و اندکی افزایش در آسیا و اروپا در نهایت ثابت باقی ماند.
حجم استفاده از نوشیدنی های گازدار در آمریکای شمالی تقریبا ثابت بوده( افزایش در Sprite و Fanta به جبران کاهش در Diet Coke) و با این حال هنوز هم نوشیدنی های گازدار با وجود آب و نوشیدنی های ورزشی، ۲% رشد داشته است.

با توجه به روندها، مدیران شرکت بیان کردند که بخش قابل توجهی از درآمدها را جهت گسترش نوشابه ی بدون قند، محصولاتی مانند Coca-Cola Zero Sugar در بریتانیا و محصولات قهوه ی آماده در آمریکا سرمایه گزاری کرده اند.

Muhtar Kent(رئیس و هیئت مدیره ی کوکا کولا) در مصاحبه ای با تحلیل گران و سرمایه گذاران گفت: “ما به شدت مشغول استراتژی sparkling و توسعه ی پرتفوی برندمان هستیم تا در ترجیحات مصرف کننده تغییراتی ایجاد کنیم. ما می دانیم که مصرف کنندگان به دنبال قند کمتر و همچنین تنوع در نوشیدنی ها و اندازه ی بسته بندی ها هستند. ما در حال گسترش تنوع محصولات بی کالری و یا با کالری کم هستیم و محصولات مان را جهت کاهش استفاده از شکر، مجددا فرمول سازی می کنیم.”

Quincey به تحلیل گران و سرمایه گذاران گفت: ما می توانیم در حالی که مصرف قند را کاهش دهیم، رشد کنیم… ما در حال حاضر بیش از ۲۰۰ طرح جهت کاهش استفاده از شکر در اختیار داریم.” و در ادامه Quincey اشاره کرد که در بریتانیا توانسته اند قند موجود در Sprite و Fanta را تا ۳۰% کاهش دهند. همچنین کوکاکولا با کسب موفقیت در ارائه ی بسته بندی های کوچکتر توانسته است به مشتریان خود گزینه ای با کالری کمتر ارائه دهد.

طبق پیش بینی های مالی سالانه ی کوکاکولا، برنامه ی آنها ۳% رشد در درآمد اصلی و ۴% تا ۷% کاهش در درآمد سالانه ی هر سهم می باشد. پس از انتشار نتایج درآمد، سهام کوکاکولا در معاملات اولیه رشد ناچیزی کسب کرد. سهام او در حال حاضر ۳۴/۰% افزایش و سهام سالانه اش تاکنون ۶/۰% کاهش یافته است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *