ثروت خالص Jeff Bezos پس از Prime Day قوی آمازون، رکورد ۱۵۱ میلیارد دلاری را شکست

توسط:
فوربس فارسی

ثروت Jeff Bezos به ۱۵۱٫۴ میلیارد دلار افزایش یافت. رکوردی جدید برای Bezos و همه ی میلیاردرهایی که فوربس طی سه دهه ی گذشته آنها را دنبال کرده اند. با توجه به رتبه بندی های فوبز ، ثروت خالص Bezos تقریبا به ۱۵۱ میلیارد دلار افزایش یافت اما کاهش یافته و همان روز به ۱۴۹٫۷ میلیارد دلار رسید.

سهام آمازون پس از یک Prime Day (جشنواره ی فروش ویژه ی سالانه ی شرکت برای اعضای وفادار Amazon Prime ) قوی، به میزان ۱٫۱۸% افزایش یافت و به قیمت ۱۸۴۳٫۹۳ $ رسید.

 

Prime Day از ساعت ۳ بعد از ظهر یک روز دوشنبه آغاز شد اما وب سایت شرکت برای چندین ساعت در آن بعد از ظهر از دسترس خارج شد. برخی از کاربران قادر به جستجو در سایت برای پیدا کردن و خرید محصول مورد نظرشان نبودند و برخی دیگر نمی توانستند به حساب کاربری شان وارد شوند. به گزارش Catchpoint (شرکتی که عملکرد وب خرده فروشان را نظارت می کند) : آمازون این مسئله را در همان روز حل کرد.

سخنگوی آمازون از طریق ایمیل در روز سه شنبه گفت : ” فروش Prime Day در آمریکا همچنان بزرگتر از همیشه است . در حقیقت در ۱۰ ساعت اول، فروش Prime Day نسبت به همین زمان در سال گذشته حتی سریعتر نیز رشد پیدا کرده است.”

شرکت تحقیقاتی Coresight هفته گذشته تخمین زد که Prime Day در سال جاری می تواند ۳٫۴ میلیارد دلار هزینه داشته باشد (بیش از ۴۰ درصد سال گذشته ). مدت زمان Prime Day امسال (۳۶ ساعت) کمی طولانی تر از سال گذشته بود (۳۰ ساعت به اعضای وفادارPrime اختصاص داشت ) . آمازون همچنین چهار کشور جدید از جمله استرالیا را به فروش سال جاری اضافه کرده بود.

سهام آمازون در این سال به طور پیوسته افزایش یافته است ( ۵۷٫۷% از ۱ ژانویه یا همان پایان روز سه شنبه) و به نوبه ی خود، ثروت خالص Bezos نیز به ۴۵ میلیارد دلار در سال جاری افزایش یافت ( او مالک ۱۶% از سهام آمازون است).

بیل گیتس موسس مایکروسافت، دومین ثروتمند در رتبه بندی های فوربز است که هم اکنون ۵۸ میلیارد دلار کمتر از Bezos ثروت دارد و دارای ثروتی معادل ۹۳٫۸ میلیارد دلاری است. گیتس در چند دهه ی گذشته بیش از ۳۵ میلیارد دلار خود را به خیریه بخشیده است .
Bezos آمازون را از یک گاراژ در سیاتل در سال ۱۹۹۴ تاسیس کرد. یک سال پس از عرضه ی آمازون در بازار عمومی، او برای اولین بار در لیست ثروتمندترین افراد آمریکا فوربز (Forbes 400 list of America’s richest people) در سال ۱۹۹۸ با ثروت خالص ۱٫۶ میلیارد دلار قرار گرفت. او در ماه مارس سال جاری، از گیتس که ثروتمندترین فرد در لیست میلیاردرهای جهانی فوربز بود سبقت گرفت و اولین نفری بود که به ثروت خالص بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار دست پیدا کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *