جزییات گوشی هوشمند جدید و بحث‌برانگیز سامسونگ فاش شد

توسط:
فوربس فارسی

بدون شک سامسونگ هفته بدی را پشت سر گذاشت! ابتدای هفته شاهد لو رفتن جزییات بیشتری از گلکسی اس۱۱ بودیم و چند روز بعد دو گوشی هوشمند گلکسی اس۱۰ و نوت ۱۰ گرفتار یک نقص امنیتی جدی شدند. حالا به نظر می‌رسد طرفداران این کمپانی برای نادیده گرفتن پرچمداران ۲۰۱۹ سامسونگ دلیل تازه‌ای داشته باشند!

 

 

وب‌سایت کره‌ای The Elec و فاش کننده نزدیک به سامسونگ، Ice Universe در دو گزارش مجزا مدعی شدند این کمپانی سال آینده یک گوشی هوشمند جدید با دوربین به کار رفته در زیر نمایشگر را عرضه خواهد کرد. علاوه بر این، ظاهرا سامسونگ این فناوری را در گلکسی اس۱۱ و یا گلکسی فولد ۲ ارائه نخواهد داد!

به گفته The Elec، سامسونگ به صورت سازمانی عنوان UDC را برای این فناوری مشخص نموده و در آن یک تکه از صفحه نمایش کاملا شفاف بر روی یک حفره (محل قرارگیری دوربین) قرار می‌گیرد. بدین ترتیب این فناوری نیاز به ناچ، حفره مشخص درون صفحه نمایش و یا دوربین‌های پاپ‌آپ را از بین می‌برد. انتظار می‌رود تولید این صفحه نمایش‌ها از ماه جاری آغاز شده و تولید انبوه نیز اوایل سال آینده میلادی در دستور کار قرار گیرد.

سامسونگ هنوز در این زمینه اظهارنظر نکرده، اما حسن آنجوم (مدیر بازاریابی سامسونگ)، در نوامبر ۲۰۱۸ از پنل‌ صفحه نمایش UDC رونمایی و اعلام کرد که به زودی جزییات بیشتری را در مورد آن می‌شنوید. اما از آن زمان، سامسونگ در خصوص این مساله سکوت کرده است. این در حالیست که اوپو، رقیب این کمپانی، تکنولوژی مشابه‌ای را در ماه ژوئن معرفی کرد. به همین دلیل سامسونگ پتنت جدید را در اوایل هفته جاری منتشر کرد تا همه بفهمند این غول فناوری‌های حوزه صفحه نمایش نیز مسیری مشابه را دنبال می‌کند.

علاوه بر این، از آنجایی که این فناوری در دو گوشی گلکسی اس۱۱ و گلکسی فولد ۲ ارائه نخواهد شد، احتمالا در گلکسی نوت ۱۱ این اتفاق رخ خواهد داد.

جالب اینکه فناوری UDC امکان قرار دادن حسگر تشخیص چهره در زیر نمایشگر را میسر نموده و سامسونگ دوباره می‌تواند از سیستم تشخیص چهره خود استفاده کند. با توجه به سر و صدایی که فناوری‌ تشخیص چهره پیکسل ۴ گوگل و سیستم دوگانه تشخیص هویت بیومتریک اپل در بازار ایجاد کرده‌اند، احتمالا سامسونگ باید با یک فناوری تکامل یافته و جذاب‌تر به این رقابت پا بگذارد.

این موضوع باعث می‌شود تا ۲۰۲۰ سال بسیار مهمی برای سامسونگ باشد. با توجه به اطلاعات فاش شده از گلکسی اس۱۱، انتظار می‌رود این گوشی هوشمند از یک دوربین فوق‌العاده عالی، طراحی بهبود یافته و جدید، توانمندی سخت‌افزاری سطح بالا، حافظه نسل جدید، حسگر اثرانگشت با ابعاد جدید و بهبود یافته و الگوریتم‌های پردازش تصویر مبتنی بر AI بهره ببرد.

علاوه بر این، گلکسی فولد ۲، فناوری‌های جدید در زمینه باتری و بهبود شارژدهی و همچنین گوشی‌های جدیدی با نمایشگر اینفینیتی، همگی در لیست محصولات جدیدی که سامسونگ در سال آینده معرفی می‌کند، قرار دارند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *