جوانترین میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۱۸

توسط:
فوربس فارسی

از بین ۲۲۰۸ میلیاردری که در لیست ثروتمندترین های جهان در سال ۲۰۱۸ قرار گرفتند، فقط ۶۳ نفر  آن ها زیر ۴۰ سال سن دارند.
تعداد این میلیاردرهای جوان از مارس ۲۰۱۷ رو به افزایش گذاشت. تا قبل از این تاریخ، فقط ۵۶ نفر از میلیاردرها زیر ۴۰ سال سن داشتند. تازه واردان به این گروه از ایالات متحده و ۱۷ کشور دیگر هستند.
بیش از نیمی از آن ها (۳۴ نفرشان) کارآفرینان خود ساخته هستند؛ از این ستارگان خود ساخته ی جوان،۲۶ نفر از آن ها ثروت خود را از صنعت تکنولوژی کسب کرده اند. برخی از آن ها ثروت های ۱۰ رقمی خود را از طریق اپلیکیشن های پیام رسانی، تجارت الکترونیک و ساخت شرکت هایی در به اشتراک گذاری اقتصاد بدست آورده اند و به برخی دیگر این ثروت به ارث رسیده است.
جالب است بدانید که همه ی میلیاردرهای خود ساخته ی زیر ۴۰ سال، مرد هستند و همه ی ۱۶ میلیاردر زن زیر ۴۰ سال ثروت شان را از طریق ارث به دست آورده اند.

 

برای سومین سال متوالی جوانترین میلیاردرهای جهان، Alexandra and Katharina Andresen نروژی هستند که ثروت شان را به ارث برده اند و به ترتیب ۲۱ و ۲۲ سال سن دارند. Katharina Andresen در آوریل ۲۰۱۷ در حالیکه با اتومبیل Audi Q3 خود در نزدیکی تفریحگاه اسکی در حال رانندگی بود متوقف شد و از آنجاییکه غلظت الکل خونش ۳ برابر حد قانونی مشخص شده بود، دادگاه او را به مبلغ ۳۲،۰۰۰ دلار جریمه کرد و گواهینامه اش به مدت ۱۳ ماه به حالت تعلیق درآمد.
پدر این دو خواهر ( Johan H. Andersen) مالکیت شرکت سرمایه گذاری خانواده خود (Ferd) را در سال ۲۰۰۷ به آن ها منتقل کرد. فوربز تنها در سال ۲۰۱۶ از میراث Katharina و Alexandra یاد کرد، زمانی که آن ها برای اولین بار به لیست میلیاردرهای جهان اضافه شدند. در حال حاضر هر یک از این خواهران صاحب ثروتی ۱٫۴ میلیارد دلاری هستند.

 

 

جوانترین میلیاردر خود ساخته، John Collison27 ساله (موسس Stripe) است. او با برادر بزرگترش Patrick Collison(کسی که در سن ۲۹ سالگی به عنوان یکی از جوانترین میلیاردرها نام برده شد)، استارتاپی را در زمینه ی پرداخت راه اندازی کردند. دوره ی اخیر جذب سرمایه ی Stripe در ماه نوامبر ۲۰۱۶، ارزش این شرکت را به ۹٫۲ میلیارد دلار رساند.
هر یک از این برادران ثروتی به ارزش یک میلیارد دلار دارند. John Collison فقط چند ماه جوانتر از موسس و مدیر عاملSnap ، Evan Spiegel است. با ثروت خالص ۴٫۱ میلیارد دلاری، Spiegel سال گذشته را صرف توسعه مجدد برنامه Snapchatکرد.

 

یکی از تازه واردهای قابل توجه جوانترین میلیاردرها، Pavel Durov است، که به عنوان Mark Zuckerberg روسیه شناخته می شود (آنها هر دو ۳۳ سال سن دارند). پاول دورف، Vkontakte را (که دومین شبکه بزرگ رسانه های اجتماعی در روسیه بود) در سال ۲۰۰۷ در سن ۲۲ سالگی راه اندازی کرد. امروزه Vkontakte دارای بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر است.
این میلیاردر جوان روسی پس از آنکه از همکاری با سرویس های مخفی روسیه و ارائه اطلاعات رمز نگاری شده ی کاربران Vkontakte امتناع کرد، به دبی رفت و ۱۲٪ از سهام شرکت اش را حدود ۳۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ فروخت. بیشتر ثروت او نهفته در مالکیت عمده ی پیام رسان تلگرام است.

 

Lynsi Snyder پس از رسیدن به سن ۳۵ سالگی در ماه می ۲۰۱۷، بخش نهایی امپراطوری همبرگر خانواده اش را به ارث برد و برای اولین بار در لیست میلیاردرهای جهانی با ثروت خالص ۱٫۲ میلیارد دلار قرار گرفت. وارث برگر زنجیره ای In-N-Out این ارث را به مرور در دهه ی گذشته به عنوان بخشی از یک ساختار پیچیده ی اعتماد که توسط پدربزرگ و مادربزرگش ارائه شده بود، کسب کرد. Harry and Esther Snyder این برگر زنجیره ای را در سال ۱۹۴۸ تاسیس کردند.

 

ثروتمندترین میلیاردر زیر ۴۰ سال Mark Zuckerberg است که ثروتی ۷۱ میلیارد دلاری دارد.
با هدف تثبیت فیس بوک در سال ۲۰۱۸ به منظور خانواده گرا و دوستانه شدن بیشتر این برنامه، دختر دوم این جوان ۳۳ ساله در ماه آگوست ۲۰۱۷ متولد شد.

مقام دوم ثروتمندترین میلیاردر جوان متعلق به Yang Huiyan است. او وارث امپراتوری املاک و مستغلاتی است که دفتر مرکزی اش در چین مستقر است. او در سن ۳۶ سالگی، ثروتی معادل ۲۱٫۹ میلیارد دلار به ارث برد. Yang مالک ۵۷٪ از سهام هلدینگ توسعه املاک و مستغلات Country Garden است، سهامی که توسط پدرش Yeung Kwok Keung در سال ۲۰۰۷ به او منتقل شد.
سهام هلدینگ Country Garden در سال گذشته ۱۴۵ درصد افزایش داشت و ثروت Yang را به ۱۲٫۹ میلیارد دلار رساند.
Yang همچنین رئیس هلدینگ Bright Scholar Education نیز می باشد که مدارس بین المللی و دو زبانه K-12 را در چین راه اندازی کرد.

ثروت ۶۳ میلیاردر جوان (در سطح جهان) در مجموع ۲۶۵ میلیارد دلار ارزش دارد که از سال گذشته ۲۰۸ میلیارد دلار نیز افزایش یافته است. از افراد زیر ۴۰ سالی که در فهرست ۲۰۱۷ فوربس قرار دارند، ۳۰ نفر از آنها ثروتمندتر شده اند و ۱۱ نفرشان در مقایسه با سال قبل ثروت شان کمتر شده است.
فوربز از قیمتهای سهام و نرخ ارز تاریخ ۹ فوریه سال ۲۰۱۸ برای محاسبه ارزش خالص ثروت ها استفاده کرده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *