رونمایی بوگاتی از Baby Bugatti II، در صد و دهمین سالگرد فعالیت این کمپانی

توسط:
فوربس فارسی

 

کمپانی بوگاتی نمونه اولیه خودروی Baby Bugatti II خود را به عنوان بخشی از گرامیداشت صد و دهمین سالگرد فعالیت این شرکت، معرفی کرد. این خودرو بسیار جذاب اما گران قیمت بوده و با همکاری کمپانی The Little Car توسعه یافته است. بی‌بی بوگاتی ۲ در واقع طرحی الهام گرفته از مدل کلاسیک ۱۹۲۴ Type 35 Lyon Grand Prix کمپانی بوگاتی است.

در حالی که نسخه اول بی‌بی‌ بوگاتی یک مدل با مقیاس ۵۰ درصدی بود، مدل جدید با مقیاس ۷۵ درصدی خود تقریبا ۲٫۸ متر طول و ۱٫۰ متر عرض دارد. این موضوع امکان سوار شدن همزمان بچه‌ها، والدین و یا پدربزرگ و مادربزرگ را میسر نموده است. پدال‌های طراحی شده نیز قابل تنظیم بوده و برای هر راننده‌ای قابل سفارشی سازی خواهد بود.

برای اطمینان از این که بی‌بی بوگاتی ۲ صرفا یک خودروی کودکانه معمولی نباشد، مهندسین بوگاتی تقریبا تمام جزئیات نسخه کلاسیک را شبیه‌سازی کرده‌اند. رینگ‌های هشت پر که زمانی اوج طراحی و مهندسی این کمپانی را نشان می‌داد، در این مدل نیز به کار رفته‌اند. لاستیک میشلن، جزئیات مکانیکی مانند محور جلوی توخالی، سیستم تعلیق و مکانیزم فرمان همگی در Baby Bugatti II نیز مشاهده می‌شوند.

 

جزئیات بخش داخلی خودرو نیز بسیار با دقت کار شده است. داشبورد آلومینیومی نسخه اصلی به همراه فرمان فلزی چهار پر از این جمله هستند. گیج‌های نشان دهنده سرعت، فشار روغن و بنزین نیز با یک سرعت سنج ساعتی پیشرفته‌تر، نشان دهنده سطح شارژ باتری و قدرت، جایگزین شده‌اند. یک پلاک در قسمت مرکزی داشبورد، شماره ساخت اتومبیل را نشان می‌دهد. تیم طراحی، ساعت مخصوص Type 35 که برای اندازه‌گیری عملکرد مسابقه‌ای به کار می‌رفت را حذف کردند.

بی‌بی بوگاتی ۲ همچنین از یک بوق، آینه عقب و یک ریموت کنترل برای غیرفعال کردن خودرو از فاصله حداکثر ۵۰ متری نیز بهره می‌برد. این ماشین بچگانه از یک باتری لیتیوم-یونی قابل جدا شدن ۱٫۴ کیلووات‌ساعت بهره برده و در صورت نیاز می‌توان نسخه با باتری بزرگتر ۲٫۸ کیلووات‌ساعت را تهیه کرد که انرژی لازم برای مسافت حداقل ۳۰ کیلومتری را مهیا می‌کند. علاوه بر این، با هر بار ترمز کردن عمل شارژ باتری انجام می‌شود تا به شارژدهی بهتر کمک کند.

در حالت Child که توان باتری ۱ کیلووات‌ساعت است، سرعت به ۲۰ کیلومتر در ساعت محدود شده اما در حالت Adult به لطف توان ۴ کیلووات‌ساعتی باتری، امکان دستیابی به سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت نیز وجود دارد. علاوه بر این امکان استفاده از یک کلید سرعت نیز وجود دارد که توان باتری را به ۱۰ کیلووات‌ساعت افزایش داده و حس ماجراجویی کاربر را ارضا خواهد کرد.

 

بی‌بی بوگاتی ۲ با رنگ آبی مسابقه‌ای نقاشی شده و درون آن نیز از رنگ مشکی استفاده شده است. البته کاربران در صورت تمایل می‌توانند این خودرو بچگانه را با رنگ‌های سفارشی نیز تهیه کنند. خریداران می‌توانند بدنه‌ای کامپوزیتی، فیبر کربنی و یا آلومینیومی دست‌ساز را برای این خودرو انتخاب کنند. اگر این‌ها کافی نیستند، بر روی کاپوت بی‌بی بوگاتی جدید یک نشان ماکارون با ۵۰ گرم نقره خالص طراحی شده است.

همان‌طور که انتظار می‌رود حتی نسخه بچگانه یک اتوموبیل ساخت بوگاتی نیز قیمت ارزانی ندارد! Baby Bugatti II قرار است سال آینده با قیمت پایه ۳۰ هزار یورویی و تیراژ محدود ۵۰۰ تایی عرضه شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *