سه ویژگی جدید MacBook Pro، قابلیت های زیادی را ارائه می‌دهند

توسط:
فوربس فارسی

 

همان‌طور که می‌دانید اپل این هفته رویدادی را برای معرفی خانواده جدید آیفون‌های خود برگزار کرد؛ آیفون‌هایی که از نظر طراحی و ویژگی‌ها، تغییرات گسترده‌ای را به همراه نداشته و شاید برخی کاربران را ناامید کنند. اما در این بین لپ‌تاپ‌ جدید MacBook Pro اپل ظاهرا جذابیت‌های زیادی خواهد داشت.

اپل، مک‌بوک پرو جدید خود را با یک نمایشگر بزرگ ۱۶ اینچی معرفی کرد. انتظار می‌رود این لپ‌تاپ جدید به عنوان محصولی متمایز در خانواده مک‌بوک‌های اپل، با استقبال بسیار خوب کاربران مواجه شود. اما چرا می‌گوییم متمایز؟ خب شاید نمایشگر ۱۶ اینچی اولین نکته‌ای باشد که باید به آن اشاره کنیم. برخلاف اختلاف سایزی که بین مک‌بوک پروهای ۱۵ و ۱۷ اینچی وجود داشت، براساس اطلاعات منتشر شده، به نظر می‌رسد مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی ابعادی دقیقا به اندازه مدل ۱۵ اینچی فعلی را ارائه خواهد نمود.

همان‌طور که در گوشی‌های هوشمند جدید شاهد هستیم، این روزها استفاده حداکثری از ابعاد دستگاه برای قرار دادن صفحه نمایش به یک ترند داغ تبدیل شده است. اپل نیز از این موضوع بهره گرفته و با کاهش حاشیه اطراف صفحه نمایش در MacBook Pro جدید خود، پیکسل‌های بیشتری را در همان ابعاد قبلی (مدل ۱۵ اینچی) به کاربران ارائه کرده است. بدون شک این حرکت اپل هوشمندانه محسوب شده و در واقع در اکوسیستم macOS برای نخستین بار اجرا شده است.

 

اما از نظر قدرت پردازش گرافیکی چطور؟ در حال حاضر لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ مجهز به تراشه‌های گرافیکی قدرتمندی در بازار وجود دارند که به عنوان لپ‌تاپ‌های گیمینگ شناخته می‌شوند. تراشه گرافیکی قدرتمند علاوه بر کاربردهای گیمینگ به تسریع نمایش محتوای دیجیتالی، پردازش‌هایی مانند استخراج رمزارزها و همچنین کارایی بهتر در نمایش محتوای VR و AR نیز کمک می‌کند.
اپل نیز باید این نکته را در پلتفرم دسکتاپ خود در نظر بگیرد. اگرچه در جدیدترین نسخه macOS امکان استفاده از کارت‌های گرافیکی اکسترنال وجود دارد، اما دو درخواست مهم در لیست ویژگی‌های پیشنهادی مک‌بوک پرو جدید اپل وجود دارد. اول اینکه اپل یک نسخه از MacBook Pro جدیدش را با تراشه گرافیکی قدرتمند به عنوان کانفیگ رده بالا ارائه دهد. دومین درخواست نیز امکان بهره‌گیری از یک تراشه گرافیکی اکسترنال در قاب (Caddy) مخصوص است تا کاربرانی که به قدرت پردازش گرافیکی بالا نیاز دارند، به راحتی آن را بدست آورند.
اگر جزو کاربران مک‌بوک پرو بوده باشید حتما از حال و روز کیبورد آن نیز باخبر هستید! در واقع بزرگترین سوالی که در خصوص مک‌بوک پرو جدید اپل مطرح می‌شود نمایشگر بهتر، پردازنده سریع‌تر یا امکان انتخاب کانفیگ‌هایی قدرتمند از نظر پردازش گرافیکی نیست! این سوال بسیار ساده است؛ آیا کیبورد عملکرد خوبی خواهد داشت؟
اگر منصفانه نگاه کنیم مکانیزم پروانه در کیبورد مک‌بوک پروها اصلا خوب نبود. مشکلات فیزیکی متعدد و همچنین دقت پایین در برخی کلیدها از جمله معضلاتی بوده‌اند که کاربران به خوبی با آنها آشنا هستند. در واقع اپل برای به‌کارگیری ساختاری کمی سبک‌تر و اندکی نازک‌تر، کیفیت صفحه کلید لپ‌تاپش را قربانی کرد.

 

مک‌بوک‌ پروهای بهبود یافته‌ای که در ماه می عرضه شدند از متریال ویژه‌ای در بخش کیبورد بهره می‌برند که این مشکل را برطرف می‌کند. تیم iFixit پس از کالبدشکافی این لپ‌تاپ تایید کرد که کاور شفاف سوییچ و همچنین قطعه فلزی گنبدی شکلی که در زیر سرپوش کلیدها قرار داشت، تغییر کرده‌اند.

انتظار می‌رود اپل در مک‌بوک ایر ۲۰۱۹ خود از مکانیزم جدید قیچی برای بخش کیبورد استفاده کند. احتمالا خانواده MacBook Pro در سال ۲۰۲۰ به این مکانیزم جدید مجهز خواهند شد. اما آیا اپل قصد دارد مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی و جادویی خود را با یک کیبورد نامناسب عرضه کند؟!

خب این احتمال بسیار کم است، چرا که تمام شواهد حاکی از آن است که مک‌بوک پرو جدید اپل از نظر سخت‌افزاری یک پرچمدار محسوب خواهد شد. این لپ‌تاپ از یک نمایشگر ۱۶ اینچی بسیار با کیفیت و همچنین بالاترین سطح مشخصات سخت‌افزاری بهره خواهد برد و قرار نیست یک کیبورد با عملکرد نه چندان خوبش، این پکیج فوق‌العاده جذاب را خراب کند!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *