سورپرایز دیگر اپل با اصلاحات حیاتی : iOS 13.2.2 منتشر شد

توسط:
فوربس فارسی

 

از زمان شروع به کار iOS 13 در ماه سپتامبر، سیستم عامل iOS اپل آپدیت‌های زیادی را به سرعت منتشر کرده است. برخی از آن‌ها مانند iOS13.2 آپدیت‌های مهمی همراه با ویژگی‌های جدید و برخی آپدیت‌های کوچک با تمرکز زیاد برروی موضوعی خاص بوند.

تعدادی از آن‌ها حتی مخاطب‌های محدودی داشتند: نسخه iOS 13.2.1 که هفته گذشته منتشر شد، ممکن است شما آن را ندیده باشید چون فقط در دستگاه‌هایی که سیستم HomePod به آن‌ها متصل شده بود مشاهده گردید.

اگر شما صاحب هوم‌پاد نیستید، انتشار آپدیت جدید برایتان امکان پرش مستقیمی از ورژن iOS 13.2 به iOS13.2.2 را می‌سازد که به دسترسی بسیار گسترده‌تر کمک شایانی می‌کند. این مقاله به شرح کامل این نسخه جدید و چگونگی دریافت آن می‌پردازد و در انتها لیست تغییرات کامل آپدیت جدید سیستم عامل اپل ارائه می‌گردد.

چگونگی دریافت آن؟

این نسخه اکنون برای دانلود برروی تمامی آیفون‌های سازگار قابل دسترسی است و همچنین نسخه iPodOS 13.2.2 برای آیپدها.

به منظور دانلود به قسمت تنظیمات(Setting) بر روی دستگاه بروید، سپس General و آنگاه Software update. هنگامی که یک‌بار برروی دانلود و نصب کلیک کنید به صورت اتوماتیک تمامی فعالیت‌های ضروری انجام خواهد شد و قبل از این‌که متوجه شوید شما به تمامی خواسته‌های خود می‌رسید.

نقاط قوت این آپدیت چیست؟

اصلاحات، اصلاحات و باز هم اصلاحات تمام چیزی است که در این آپدیت مشاهده می‌گردد. حتی اگر اپل اصرار دارد که این تنها یک بهبود بوده، ولی امکانات جدید اندکی نیز درآن وجود دارد.
بسته شدن ناخواسته اپلیکیشن‌ها

یکی از بزرگترین شکایات صاحبان دستگاه‌هایی با iOS 13.2 به بعد بسته شدن اپلیکیشن‌های فعال در پس‌زمینه هنگامی که نمی‌خواهند است. این موضوع باعث ناراحتی کاربران شده است و بروزرسانی iOS 13.2.2 به معنی حل این مشکل می‌باشد.

از دست رفتن سیگنال شبکه

موضوع ناراحت‌کننده دیگری که در برخی از آیفون‌ها مشاهده شده از دست رفتن موقت سیگنال تلفن همراه بلافاصله پس از یک تماس می‌باشد. درست است که حداقل این موضوع بهتر از دست رفتن سیگنال در خلال تماس می‌باشد ولی همچنان ایده‌آل به‌نظر نمی‌رسد. اصلاح این مورد بزرگترین نقطه قوت این آپدیت است. همچنین ازدست رفتن شبکه اینترنت یک عامل بزرگ آزاردهنده می‌باشد که این آپدیت با هدف حل این مشکل منتشر شده است.

ایمیل‌های پاسخ داده شده غیرقابل خواندن

برخی از پاسخ‌ها به ایمیل‌های کدگذاری شده بین اکانت‌ها غیرقابل خواندن می‌شوند و این مشکل با این آپدیت حل خواهد شد.

سایر موضوعات

در این آپدیت، دو مورد دیگر که بسیار خاص می‌باشند نیز وجود دارند. در حقیقت این یک نقل‌قول از اپل است که: این به روز رسانی برای حل مشکل ذیل می‌باشد: هنگام استفاده از سیستم کربروس (یک پروتکل مالکیت شبکه کامپیوتر می‌باشد) تک کاربره در اپلیکیشن سافاری ممکن است هشدار اهراز هویت اعلام شود.

و سرانجام iOS13.2.2 مشکل امکان توقف شارژ شدن دستگاه در هنگام استفاده از تجهیزات جانبی و شارژر Yubikey را حل نمود.

این بروزرسانی شامل اصلاحات زیاد بدون هیچ امکانات جدید می‌باشد ولی اگر این به‌معنی عدم متوقف شدن اپلیکیشن‌های در حال کار باشد بسیاری از افراد را خوشحال خواهد نمود.

دعا می‌کنیم، آپدیت بعدی iOS 13.3 باشد.

آپدیت های قبلی iOS 13

iOS 13.2.1

اگر این آپدیت را از دست داده‌اید نگران نباشید. اگر شما HomePod ندارید عملا نمی‌توانستید آن‌را ببینید. این آپدیت برای حل مشکلی که به وسیله iOS13.2 ایجاد و باعث بدون استفاده شدن برخی از HomePod ها و تبدیل آنها به وزنه‌ای بزرگ برای نگهداری کاغد شده بود، ارائه گردید. این آپدیت امکانات جدیدی به HomePod افزود.

آنها پس از این آپدیت اصلاحی به تمام خصوصیات درخشان مدنظر رسیده بودند در هنگامی که iOS13.2.1 در ۳۰ اکتبر ۲۰۱۹ تنها ۴۸ ساعت پس از iOS13.2 ارائه گردید. یک رکورد، مسلما؟

در نسخه iOS13.2.1 به HomePod توانایی تشخیص صدای افراد مختلف خانواده اعطا شده بود، همچنین امکان افزودن موزیک به HomeKit Scene (قابلیتی برای خانه‌های هوشمند که به‌جای تنظیم یک به یک امکانات قابلیت تنظیم همه آنها به صورت هم زمان را می‌دهد)، پخش موزیک، ساخت پادکست‌ها (فایل صوتی دیجیتالی) و تماس‌های تلفنی تنها با نزدیک‌کردن تلفن همراه به HomePod فراهم گردید.

همچنین اگر موزیک محیطی مورد علاقه شما باشد این امکان با قابلیت قراردادن زمان خاموشی برای این صداها در این نسخه فراهم گشته بود.

iOS 13.2

این یک آپدیت بزرگ بود که درروز یکشنبه ۲۸ اکتبر ۲۰۱۹ انتشار یافت. امکانات Marquee شامل دیپ فیوژن، که باعث بهبود کیفیت عکسهای گرفته شده در نور کم می‌شود، بود. تنظیمات حریم شخصی سیری در این آپدیت بهبود یافت و گام مهمی رو به جلو برداشت.

اپلیکیشن تحقیقاتی جدیدی که می‌تواند تاثیر بسزایی بر جمع‌آوری اظلاعات سلامتی افراد بگذارد پایه‌گذاری گردید، منابع ایموجی جدید بصورت رایگان ارائه شد. هندزفری جدید AirPod Pro با این نسخه همخوانی دارد، همچنین این آپدیت شامل امکانات بیشتری نظیر خواندن مسیج‌ها توسط سیری برای کاربران می‌شد.

iOS 13.1.3

این بروزرسانی سورپرایز دیگری بود که در تاریخ۱۵ اکتبر ۲۰۱۹ منتشر شد که هدف آن بیشتر از هر موضوع دیگری، حل مشکلات بود. برخی از دستگاه‌ها در هنگام تماس زنگ نمی‌زدند یا ویبره نمی شدند – که به نوعی مشکل بزرگی برای یک تلفن همراه محسوب می‌شد، درست است؟ –

در این بروزرسانی مشکل مرتفع گردید. همان‌گونه که مشکلاتی مانند عدم دانلود یادداشت‌های صوتی یا بازنشدن دعوتنامه‌های ملاقات‌ها در ایمیل نیز در این بروزرسانی اصلاح گردید. اصلاحات در بخش بریتانیا برروی نمایش صحیح اطلاعات سلامتی پس از اتمام ساعت زمانی تابستان متمرکز شده بود.

عدم اتصال اپل واچ به آیفون و عدم نمایش نوتیفیکیشن‌ها برروی ساعت، دیگر ایراداتی بودند که در این آپدیت برطرف شدند. مشکلات دیگری نظیر عدم دانلود اپلیکیشن‌ها پس از پشتیبان‌گیری iCloud و اتصال بهتر بین دستگاه‌های اپل و سمعک‌های بلوتوثی نیز در این آپدیت اصلاح شدند.

میزان کارایی اجرای اپلیکیشن‌ها در گیم سنتر بهبود یافت، همچنین مواردی که به اتصال بلوتوثی بین خودروهای خاص و محصولات اپل مربوط می‌شد نیز اصلاح گردید.

iOS 13.1.2

این آپدیت در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۹ تنها یک هفته پس از iOS13.1.1 منتشر گردید. یک رفع عیب دیگر، در خصوص پشتیبان‌گیری iCloud ، به عنوان مثال نوار پیشرفت پشتیبان‌گیری حتی پس از اتمام عملیات همچنان نمایش داده می‌شد. همچنین عدم عملکرد مناسب دوربین مانند عدم شروع به کار نور فلش، در این آپدیت اصلاح گردید.

همانند نسخه iOS13.1.3 این آپدیت نیز در خصوص عدم اتصال بلوتوث در برخی خودروها اصلاحاتی انجام داد. به همین صورت مشکلاتی در خصوص صفحه نمایش آیفون وجود داشت و ایراداتی که برای اجرای میانبرها در HomePod مشاهده می‌شد اصلاح گردید.

iOS13.1.1

این نسخه در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹ منتشر گردید. دسترسی برخی از کیبوردهای Third-Party به آیفون حتی بدون صدور مجوز بزرگترین نقصی بود که در این آپدیت اصلاح گردید.

این ورژن همچنین راه‌حلی برای مشکل تخلیه باتری که درتضاد با عمر باتری است ارائه نمود. بازگردانی از نسخه پشتیبان همچنان به عنوان یک مشکل در این آپدیت همانند ورژن قبلی مطرح بود. قدرت تشخیص صدای سیری بهتر شد و همگام‌سازی در یادآورها پس از این بروزرسانی دیگر آهسته نخواهد بود.

iOS 13.1

این نسخه در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۹ ارائه شد و هدف آن حل مشکلات و از بین بردن نقص‌هایی نظیر، بازنشدن مناسب دوربین، وال‌پیپرهایی با عملکرد ضعیف، مشکلات تایپ متن‌ها و چندین مشکل دیگر بود.

همچنین مشکل دیگری که در مدیریت باتری وجود داشت نیز برطرف گردید. امکانات جدیدی نظیر فعال‌سازی چیپ U1 در جدیدترین آیفون‌ها که به سیستم هندزفری فرم جدیدی از اگاهی فضایی می‌داد، بهبود سریع کارکرد ‌‌AirDrop و مزایای دیگر را به کاربران آیفون هدیه می‌کرد نیز در این بروزرسانی ارائه شد.

در خصوص اپلیکیشن میانبر، پشتیبانی و امکانات بیشتری ارائه گردید. قابلیت ارسال زمان رسیدن تقریبی (ETA که مخفف Estimated Time of Arrival می‌باشد) به انواع نقشه‌های دیگر نیز افزوده شد.

iOS 13

ارائه این نسخه یک انتشار بزرگ بود که در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۹ معرفی شد. امکاناتی شامل:

به عنوان مثال مود تیره که باعث می‌شد در محیط‌هایی با نور کم، آیفون چشم را کمتر آزار دهد. همچنین توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها می‌توانستند با واردکردن این مود به اپلیکیشن خود ظاهر پایداری به آیفون بدهند.

اپل این امکان را به شما می‌دهد که در اپلیکیشن‌ها با اپل‌آیدی خود ثبت نام کنید، اپل اطلاعات سایت یا اپلیکیشن را نگاه می‌دارد و شما می‌توانید با فیس‌آیدی یا تاچ‌آیدی وارد برنامه‌ها شوید.

نقشه‌ها آپدیت شد و قابلیت‌هایی نظیر دید جدید Street-Level و نقشه برداری با عمق برای برخی شهرها به آن اضافه گردید. اپلیکیشن‌های عکس و دوربین به صورت بسیار جدی تغییر یافتند و ظاهر جدید و قابلیت های مهم جدید ادیت عکس به آن اضافه شد. صدای سیری طبیعی‌تر و قابلیت شخصی‌سازی نیز به آن اضافه گردید.

یادآورها کاملا بازسازی شد و نمای گالری جدید نیز به Note افزوده گردید. مجموعه من را بیاب، آیفون من را بیاب ، و دوستان من را پیداکن (Find My combines Find My iPhone and Find My Friends) کمک می‌کنند که حتی دستگاه‌های آفلاین را نیز پیدا کنید.

راه سریع (Quick Path) راه جدیدی برای تایپ متون به‌وسیله کشیدن دست بر روی صفحه کلید را فراهم می‌کند که بسیار با نمک است. اصلاح متون بهبود یافت. به وسیله یک ذره‌بین ظریف که در هنگام لمس کلمات ظاهر شده و باعث دیده‌شدن آن‌ کلمه حتی هنگامی که انگشت شما آن را کاملا پوشانیده بود، می‌شد.

سیستم پرواکتیو علاوه بر کارهای گوناگون به شما اعلام می‌دارد که به عنوان مثال کدام اپلیکیشن به مکان استقرار (Loction) شما دسترسی داشته است. به وسیله یک پیام به شما اعلام می‌کند که در یک دوره مشخص از زمان چقدر این اتفاق رخ داده و شما می‌توانید اجازه دهید که وضعیت همانگونه که بود باقی بماند یا آن را تنظیم نمایید. این یک قابلیت بسیار ساده اما اطمینان بخش است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *