سومین نسل از ایرپاد اپل با نام ایرپاد پرو عرضه می‌شود

توسط:
فوربس فارسی

 

اپل نسل جدید هندزفری‌های بی‌سیم خود را این بار با نام کمی متفاوت‌تر از دو نسل قبلی عرضه می‌کند. براساس شایعات، فروش AirPods Pro به زودی آغاز خواهد شد. اولین شایعه منتشر شده در خصوص این هندزفری بی‌سیم به تصویری از آیکون آن در نسخه بتای توسعه دهندگان iOS 13  مربوط می‌شود. خانواده ایرپادهای اپل با استقبال بسیار خوب بازار مواجه شده‌اند و انتظار می‌رود نسل سوم نیز همین وضعیت را تجربه کند.

اولین نسل از هندزفری‌های بی‌سیم اپل در دسامبر ۲۰۱۶ معرفی شد و اپل در ۲۰ مارس ۲۰۱۹ نسل دوم از این محصول را با کمی تغییرات و بهبود روانه بازار کرد. نسل دوم ایرپاد از یک پردازنده قدرتمندتر بهره می‌برد تا امکان تعامل بی‌درنگ و سریع با Siri فراهم شود. این مدل همچنین از یک کیس با قابلیت شارژ بی‌سیم و افزایش مدت شارژدهی باتری برای تماس‌های تلفنی نیز بهره می‌برد که پیشتر نیز به صورت اختیاری قابل تهیه بود.

شایعات مختلفی در خصوص زمان عرضه سومین نسل از ایرپاد منتشر شده که البته تعداد کمی از آنها معرفی AirPods Pro در سال آینده را محتمل می‌دانند. در واقع براساس گزارش اکونومیک دیلی نیوز، نسل جدید ایرپاد اپل احتمالا تا پایان ماه اکتبر روانه بازار خواهد شد.

از آنجایی که نسل دوم ایرپادها توسط اپل AirPods 2 نامیده نشد، سومین نسل را نیز نباید AirPods 3 نامید! در واقع نام رسمی این مدل AirPods Pro تعیین شده که مسلما برای بسیاری از کاربران غافلگیر کننده است.

البته با توجه به اینکه امسال اپل نخستین گوشی آیفون با پسوند Pro را معرفی کرد احتمالا عرضه یک هندزفری بی‌سیم با نام هماهنگ ایده بدی محسوب نمی‌شود. در واقع پسوند پرو به نوعی نشان دهنده حداکثر ظرفیت و توانمندی‌های این هندزفری بی‌سیم نیز خواهد بود.

ویژگی‌های جدید و عالی در ایرپاد پرو

قابلیت حذف نویز یکی از مهمترین ویژگی‌های اضافه شده به خانواده ایرپادهای اپل است. اگر این اتفاق بیفتد، اپل نخستین تولیدکننده هندزفری‌ بی‌سیم مجهز به چنین قابلیتی محسوب نخواهد شد. در واقع سونی با ایرفون بسیار با کیفیت WF-1000XM3، هواوی با FreeBuds 3 و آمازون نیز با ایرفون جدید خود، همگی جزو رقبای اصلی اپل به حساب می‌آیند.

منتظر قیمت بالاتر باشید!

احتمالا غافلگیر نشده‌اید، به طور کلی قیمت نسخه پرو هر محصولی از اپل، بالاتر از نسخه‌های دیگر است. برای مثال در حال حاضر نسخه معمولی ایرپاد با قیمت ۱۵۹ دلار به فروش می‌رسد و اگر کیس شارژ بی‌سیم آن را هم تهیه کنید، مجموعا باید ۱۹۹ دلار بپردازید. به همین دلیل انتظار می‌رود ایرپاد پرو با قیمتی حدود ۲۵۰ دلار به بازار عرضه شود.

طراحی جدید و امیدبخش

به نظر می‌رسد اپل این بار طراحی ایرپاد جدیدش را تا حد زیادی تغییر داده است. این موضوع به خصوص برای کاربرانی که قصد خودنمایی دارند بسیار خوشایند محسوب می‌شود! گوشی‌ها در AirPods Pro دارای زاویه بوده و مانند نسل‌های قبلی ساده طراحی نشده‌اند. کیس ارائه شده برای این ایرپادها نیز ظاهرا پهن‌تر می باشد و با ارتفاع کمتری طراحی شده است.

 

 

براساس شایعات منتشر شده، احتمالا اپل این بار از جنس فلز در طراحی ایرپاد بیشتر استفاده کرده و قابلیت مقاومت در برابر آب نیز وجود خواهد داشت.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *