مسن ترین میلیاردر جهان، در ۱۰۱ سالگی، برنامه ای برای کاهش فعالیت هایش ندارد

توسط:
فوربس فارسی

 

چانگ یون چونگ، مسن ترین میلیارد جهان، حتی پس از ۱۰۱ ساله شدن در ماه جاری نیز قصد کاهش فعالیت ندارد. او در سال گذشته، افسار شرکت حمل و نقل بین المللی Pacific International Lines (PIL) که در سال ۱۹۶۷ آن را تاسیس کرده بود را به پسرش، تئو سیونگ سِنگ، واگذار کرد. اما چانگ همچنان به دفتر شرکت می رود و بعنوان رئیس بازنشسته، هیئت مدیره را راهنمایی می کند. تئو، کسی که در آوریل ۲۰۱۸ مقام مدیرعامل بخش اجرایی شرکت PIL را بر عهده گرفت، همچنان که شرکت را در زمان های چالش برانگیز هدایت می کند، ممکن است به راهنمایی های پدرش نیاز داشته باشد. در سال ۲۰۱۸، PIL اعلام کرد که نرخ باربری کمتر و افزایش هزینه سوخت منجر به کاهش حجم باربری شد، به همین دلیل، زیان خالص شرکت در سال گذشته به ۲۰۸ میلیون دلار و سود خالص شرکت به رقم ۱۱۹ میلیون دلار رسید و درآمد شرکت به ۱۱%، یعنی ۴٫۵ میلیارد دلار رسید. تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا، شرایط را سخت تر می کند.

این فضای تجاری دشوار، ارزش دارایی های چانگ را کاهش داده است. ارزش خالص دارایی او با کاهشی ۲۷ درصدی همراه بوده و از ۲٫۰۵ میلیارد دلار به ۱٫۵ میلیارد دلار رسیده است. چانگ، که تقریبا ۹۴ درصد سهام شرکت PIL را در اختیار دارد، از اظهار نظر در این مورد خودداری کرد. با اینحال پسرش طبق پیامی که در ماه دسامبر در وبسایت شرکت منتشر کرد، گفت که درباره چشم انداز شرکت خوش بین است. او در این پیام نوشت: “شرکت و فعالیت های تجاری ما در شرایط خوبی قرار دارند و علیرغم مشکلات موجود، امیدواریم تا بتوانیم با مشکلات پیش رو مقابله کنیم.” هر چند تئو از اظهار نظر در مورد این پیام خودداری کرد، اما سخنگوی PIL می گوید که دیدگاه تئو در مورد این مسئله تغییر نکرده است. درحالیکه شرکت PIL از این جریانات رنج می برد، سود خالص شرکت Singamas Container، دومین سازنده بزرگ کانتینرهای محموله های دریایی که ۴۱% سهام آن توسط PIL خریداری شده است، رشدی ۷۲ درصدی داشته و در سال ۲۰۱۸ به ۷۲ میلیون دلار رسیده است. PIL از اواخر سال ۲۰۱۷ تا ابتدای ۲۰۱۹، تعداد ۱۲ کشتی کانتینری جدید به ناوگان خود افزوده و تعداد کشتی های ناوگان خود را به ۱۸۰ رسانده است، ناوگانی که قادر است ۵۰۰,۰۰۰ کانتینر ۲۰ فوتی را جابجا کند. این شرکت همچنین، بدنبال سرمایه گذاری در پایانه کانتینری و مراکز لجستیک در کشورهای در حال رشدی مثل نیجریه، سودان و تانزانیا است تا فعالیت های حمل و نقلی خود را تکمیل کند.
شرکت PIL که در میان ۱۰ شرکت بزرگ حمل کننده ی کانتینر در جهان قرار دارد، حضور قدرتمندی در آفریقا دارد و به شرکت ترنس-پسیفیک در راه گذر بین المللی شمال-جنوب خدمت می کند. طبق گزارشی توسط موسسه تحقیقات دریانوردی آلفالاینر، این کار کمپانی PIL، این شرکت را به هدفی جذاب و بالقوه برای تصاحب توسط شرکت حمل و نقل Cosco Shipping، که عهده دار رهبری تلاش های چین برای ارتباط آسیا و اروپا از طریق دریا، ریل و جاده است، تبدیل میکند. اما بعید بنظر میرسد که چانگ همچین پیشنهادی را بپذیرد. وکیل شرکت گفت: “PIL فروشی نیست.”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *