نگویید چرا باید محصولات تان را بخرند، به آنها نشان دهید

توسط:
فوربس فارسی

 

 

کمپانی Motion pictures یک قرن است که وظیفه ی سرگرم کردن و اطلاع رسانی به جهان را بر عهده دارد.از زمان پخش فیلم های سیاسی ابتدایی در اروپا، فیلم های صامت و عصر طلایی هالیوود تا کنون،”فیلم ها” مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده اند و چیزی که مردم به دنبال آن باشند، برای کسب وکارها نقطه ای استراتژیک جهت نمایش محصولات شان به حساب می آید. تبلیغاتی که درحین فیلم یا قبل از آن پخش می شوند، خریداران زیادی را منجر می شوند.

از آن به بعد، اینترنت پا بر عرصه گذاشت و فرصت هایی نامحدود را جهت انتشار و رسیدن به مخاطبان (در ازای هزینه هایی نسبتا کم) فراهم کرد. کسب و کارها نیز شروع کردند به تبلیغات و انتشار دستورالعمل ها، کتاب های الکترونیکی، کاتالوگ و اخبار بر روی وب سایت شان اما همچنان “محتوا”، پادشاه آنها باقی ماند.

جای تعجب نیست که این حجم انبوه اطلاعات در اینترنت بیش از حد ناگوار شده و مطالب بسیار زیادی جهت مطالعه و جذب شدن در این فضا قرار گرفته است. بنابراین بازاریاب ها مجددا پی بردند که تصاویر می توانند نسبت به محتوای نوشته شده، داستان را به راحتی هرچه تمام تر و دسترسی آسانتر بیان نمایند. برقراری ارتباط از طریق عکس و فیلم می تواند بسیار موثر باشد.

Enter Ski Utah سازمانی است که ماموریت ترویج اسکی و گردشگری را برعهده دارد. سال هاست که Enter Ski Utah تبلیغات خود را در مجلات مهم اسکی و مسافرت چاپ می کند. سپس این شرکت اینفوگرافی تولید کرد که به صورت تصویری توضیح می دهد، چگونه برف Utah شکل می گیرد و چرا بزرگ ترین برف بر روی کره ی زمین است (شعار قبلی Utah). واکنش ها نسبت به آن بسیار چشمگیر بود و موفقیت این کمپین کاملا قابل اندازه گیری بود.

Brandon Ott (مدیر محتوای Ski Utah) می گوید: “این اینفوگرافی برای گردشگران به راحتی قابل درک بود و داستان ما را در یک نگاه بیان می کرد. تا زمانی که ما به مخاطبان نشان نداده بودیم، آنها واقعا نمی دانستند که برف ما خشک و پودری است زیرا طبیعت مادر آن را اینگونه می سازد. ”

CMO ) Jason Coulam  در رسانه ی Avalaunch ) در تولید اینفوگرافی Ski Utah  نقش مهمی داشته و توضیح می دهد که چرا تصاویر بسیار مهم هستند :

” هر کسب و کار داستانی کوتاه برای بیان کردن دارد که توضیح می دهد آنها چه کاری را انجام می دهند. اما جهت تاثیرگذاری و به یاد ماندن، این سکوی پرتاب بایستی با دنیای بصری همراه شود. محتوای بصری خیلی بیشتر مصرف می شود. شرکت ها باید سرعت جریان محتوای خود را کاهش داده و همزمان آن را بصری نمایند. ”

اینفوگرافی ها ترکیبی از گرافیک چشمگیر و محتوای کتبی مختصر طراحی شده جهت ارائه سریع اطلاعات را فراهم می کنند که اگر به خوبی طراحی شده باشند، برای نگاه کردن می توانند سرگرم کننده باشد و بیننده می تواند اطلاعات مورد نظر را سریع و بدون نیاز به خواندن متن های طولانی دریافت کند.

با این حال، اینفوگرافی ها ایستا هستند و تعامل کمتری نسبت به ویدئو ایجاد می کنند.

ویدئو:

به گفته ی Coulam: “اگر یک تصویر هزار کلمه را نقاشی کند، ویدئو در ۳۰ فریم (تصاویر) در هر ثانیه می تواند ، یک داستان را بسیار ارزشمندتر و قوی تر بیان کند. به همین دلیل ما ویدئو را (و گاهی اوقات ویدئو تعاملی را) به عنوان رسانه انتخابی جهت شرایط بازاریابی خاص توصیه می کنیم.”

ویدئو ها، آخرین بازگویی از فیلم ها برای تعداد کثیری از مرم هستند و علاوه بر نمایش در صفحه ی نقره ای تئاترها و تلویزیون، ویدئوها در حال حاضر بر روی صفحه ی لپ تاپ و یا گوشی تان نیز نمایش داده می شوند.

محتوا را به هر شیوه ای می توان ارائه داد اما ویدئو دنیای خودش را دارد.

ویدیوهای “ویروسی”، بارها و بارها مشاهده و به اشتراک گذاشته می شوند و می توانند شامل تبلیغاتی باشند که به خوبی ساخته شده اند و یا پر از طنز می باشند. اما آنها در هر صورت سرگرم کننده و از محتوای نوشته شده بسیار جذاب تر می باشند. چرا؟

به این دلیل که آنها اطلاعات بیشتری را انتقال می دهند و این کار را سریع تر از بسیاری از کلمات انجام می دهند.

مردم دوست دارند سرگرم شوند و تماشای ویدیو یا نگاه کردن به گرافیک ها، برایشان تلاش کمتری نسبت به خواندن متن دارد.

در کتاب Flicker :  Your Brain on Movies ) Jeffrey Zacks)، پروفسور روانشناسی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس می گوید: شناسایی یک شخصیت همراه با موسیقی و یک صفحه نمایش پر از چهره هایی عاطفی، می تواند واکنش شدیدی در بینندگان ایجاد کند، زیرا آنها به صورت خودکار سعی دارند افراد یا موقعیت هایی که بر روی صفحه نمایش می بینند را شناسایی کنند.

اگر بازیگر لبخند بزند، بیننده می خواهد لبخند بزند. اگر بازیگر از یک محصول یا خدمات خاص استفاده کند، بیننده فکر خواهد کرد که چگونه می تواند همین کار را انجام دهد. Zacks  آن را Rule Mirror می نامد که نشان می دهد این قانون ایده ای خوب برای تقلید از ورودی های بصری است که می بینید.

یکی دیگر از مولفه های بازاریابی موثر “تکرار” می باشد.

Jon Gillham (موسس و مدیر عامل شرکت AdBank  می گوید) : “شرکت ها می توانند نمایش محصول خود را از طریق فروش B2B افرایش دهند و با بازاریابی موثر پیام خود را به افرادی که بارها وب سایت شان را بازدید کرده اند برسانند.”

قانون هفتم، یک شیوه ی بازاریابی قدیمی است که می گوید یک مشتری احتمالی باید پیام شما را حداقل ۷ بار ببینید قبل از اینکه به یک خریدار تبدیل شود.

تبلیغات هدفمند راهی عالی برای رساندن پیام خود به افرادی است که برای افزایش شناخت از محصول، زمان کافی دارند.

با ترکیب هدف گذاری مجدد (یا روش هایی دیگر برای رساندن چندین باره ی پیام خود به مشتریان احتمالی) با گرافیک و ویدیوهای جذاب بصری، بازاریابان می توانند از برخی از خستگی های بیننده که صنعت را آزار می دهد جلوگیری نمایند.

در حالی که بازاریابی محتوا به شیوه ی سنتی هیچ وقت به صورت کامل ار بین نخواهد رفت، اما هر شرکتی باید بازاریابی تصویری و ویدئویی را در نظر بگیرد.

دنیای سرگرمی و کسب و کار بایستی در جهت جذب نگاه مخاطبان هم گام شوند. فیلم ها ابتدا کسب و کاری از سرگرمی ها بودند و اکنون برای کسب و کارها سرگرمی محسوب می شوند.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *