پنج رهبر شناخته شده جهان قبلا چه شغلی داشتند؟

توسط:
فوربس فارسی

 

پیش از برگزاری انتخابات سرنوشت‌ساز، بسیاری از رهبران فعلی جهان که اکنون آنها را با سخنان تاثیرگذار و مسئول تبیین سیاست‌های خارجی کشورهای بزرگ جهان می‌شناسیم، به یک زندگی معمولی و عاری از هر گونه سیاست مشغول بوده‌اند. برخی از آن‌ها حتی پیش از انتخاب به عنوان یک رهبر، در کافه‌ها کار کرده و یا درآمدهای حداقلی داشته‌اند. در این مطلب قصد داریم به شما نشان دهیم برای اینکه به یک رهبر شناخته شده تبدیل شوید همیشه یک مسیر مستقیم و باشکوه در برابر شما قرار ندارد.

آنگلا مرکل

 

زمانی که در دانشگاه لایپزینگ در رشته فیزیک کوانتوم تحصیل می‌کرد، برای تامین هزینه‌های تحصیلی‌اش به عنوان یک پیش‌خدمت در یک کافه واقع در آلمان شرقی سابق، کار می‌کرد. مرکل به اندازه‌ای پول درمی‌آورد تا بتواند از پس هزینه‌های اجاره اتاقش برآید.

باراک اوباما

 

رییس جمهور سابق ایالات متحده در سن ۱۶ سالگی در مغازه بسکین رابینز، بستنی‌های اسکوپی می‌فروخت. وی سپس در یکی از شعبه‌های Honolulu نزدیک به خانه پدربزرگش به کار مشغول شد. قراردادن اسکوپ‌های بستنی بر روی یکدیگر به او نشان داد که ایجاد توازن بین اجزای مختلف تا چه اندازه مهم است. بدین ترتیب اوباما توانست توازن خوبی بین کار، زندگی و تحصیل خود برقرار نماید.

دونالد توسک

 

رییس شورای اروپا و نخست وزیر سابق لهستان به کارهایی مانند نقاشی دودکش مشغول بوده است. توسک شش سال از عمر خود را به عنوان یک کارگر ساده، برای بالا رفتن از دودکش‌ها و نقاشی آن‌ها سپری کرد. علاقه او به سیاست زمانی که یک نوجوان بود و درگیری بین نیروهای پلیس‌ ضد شورش و کارگران معترض را مشاهده می‌کرد، شروع شد.

جاستین ترودو

 

نخست وزیر فعلی کانادا زمانی که به عنوان دربان یک کلاب کار می‌کرد، شناخت خوبی نسبت به مواد مخدر و الکل بدست آورد. ترودو همچنین سابقه تدریس در دبیرستان را داشته و مدتی را هم به عنوان مدرس اسنوبورد فعالیت کرده است.

پاپ فرانسیس

 

رهبر کلیسای کاتولیک رم، برای کسب درآمد در دوران دانش‌آموزی خود در شهر محل تولدش، بوینس آیرس آرژانتین، به عنوان یک دربان کار می‌کرد. پاپ در سال ۲۰۱۳ به عنوان رهبر مسیحیان کاتولیک (پاپ) انتخاب شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *