چرا باید از پاریس گذشت و از کی‌یف دیدن کرد

توسط:
فوربس فارسی

زمانیکه قصد سفر به شهرهای تاریخی اروپا پیش می آید، مقصدهایی نظیر رم، پاریس، پراگ و وین بیشتر به ذهن می آیند.

با این حال، اگر تمایل به بازدید از شهری با معماری عالی، کلیساهای باشکوه، بازارهای شلوغ و خیابان هایی با سنگفرش های جذاب و تعداد گردشگران محدودتری را دارید، کی‌یف(پایتخت رنگارنگ اوکراین) را در نظر داشته باشید.

طبق آمار، در سال گذشته تعداد بازدیدکنندگان از پاریس ۸۳ میلیون نفر و در مقابل تعداد بازدیدکنندگان از کی‌یف ۶٫۱ میلیون نفر بوده است.به عنوان یک جهانگرد، افراد کمتری دیده شده اند که هدفشان مسافرت به مکان هایی قابل دسترس، دارای حمل و نقل آسان و خوردن غذایی نه صرفا گران بلکه خوشمزه باشد.

 

 

 

برای دیدن چشم انداز مرکزی و خیره کننده ی کی‌یف می توانید در هتل ۱۱ Mirrors اقامت داشته باشید (این هتل متعلق به اسطوره ی بوکس Wladimir Klitschko و توسعه دهنده ی املاک و مستغلات Ruslan Oleksenko می باشد) و روز خود را با مشاهده ی منظره پانوراما از شهر و به خصوص کلیسای St. Volodymyr ( که در همان نزدیکی هاست) آغاز کنید و از Golden Gate ، موزه ی ملی علوم طبیعی و اپرای ملی، دیدن نمایید.

یکی دیگر از انتخاب های مناسب برای اقامت تان، هتل Senator Maidan می باشد که محل آن نزدیک به St. Michael’s Golden-Domed Monastery و موزه ی Michael Bulgakov می باشد. هر دو هتل انتخابی عالی به لحاظ موقعیت مکانی جهت بازدید از شهر هستند.

در Kyiv، کلیساها و ساختمان های مذهبی بسیاری وجود دارند و ترکیبی از گنبدها که بعضی از آنها به رنگ آبی روشن و برخی به رنگ سبز روشن هستند منظره ای زیبا را ایجاد کرده است. بزرگترین منطقه ی آن Pechersk Lavra Monastery می باشد که یک مجموعه ی گسترده ۲۸ هکتاری دارای کلیساها، غارها، آرامگاه ها و تپه های سرسبز می باشد. این مکان مقدس ترین منطقه در Ukraine محسوب می شود. در طی روز می توانید از چندین مکان در کی‌یف دیدن نمایید و به خصوص اینکه Uber(یک شرکت حمل و نقل) به صورت گسترده در آنجا مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار مقرون به صرفه است. (بنابر تجربه هزینه ی ۱۵ الی ۲۰ دقیقه استفاده از ۲Uber X الی ۴ دلار و برای Uber Black، ۵-۱۰ دلار می باشد) .

برای صرف غذا نیز می توانید Borscht که  یک سوپ سیب زمینی سنتی است را امتحان کنید به این دلیل که مدل اوکراینی آن به صورت گرم و گوشت دار سرو می شود. Golubtsy نیز یکی دیگر از غذاهای معروف اوکراینی است که از برگ های کلم پر شده با برنج و گوشت تهیه می شود. اگر dumplings را دوست دارید من به شما پیشنهاد می کنم که Khinkali را نیز حتما امتحان کنید، البته این یک غذای گرجستانی است که با خامه ترش یا سس گوجه فرنگی سرو می شود. اگر هم می خواهید غذاهای اصیل تر و اما اوکراینی را امتحان کنید می توانید به رستوران شیک Pache در خیابان Kostol’na بروید و حتما دسر Napoleon به همراه وانیل و سس تمشک را امتحان کنید.

 

 

بسیاری از مردم از کی‌یف به عنوان شهری که در مسیر رسیدن به Chernobyl قرار دارد (شهری که صحنه ی رخ دادن یک رویداد هسته ای فاجعه آمیز در سال ۱۹۸۶ است)  بازدید می کنند . شهر سابقی که در نزدیکی راکتور هسته ای ویران شده واقع شده بود و در حال حاضر به یک شهر متروکه تبدیل شده است.

زمانیکه از آنجا بازدید می کنید سوپرمارکت های خرابه، خانه های فرسوده و کلاس های مهدکودک پر از اسباب بازی های ۸۰ ساله را خواهید دید. در رابطه با بازدید از این مقصد گردشگری تاریک، چیزی جالب و غیر قابل انکار وجود دارد. و همچنین اتوبوس هایی که برای رسیدن به این شهر استفاده می شوند به صورت مستقیم از ایستگاه مرکزی کی‌یف عبور می کنند.

 

 

و اما در آخر، خانم ها اگر می خواهید از سفر به اوکراین خریدی برای خانه ی خود انجام دهید، بازدید از Vyshyvanka در Ryabokon Factory به شدت به شما توصیه می شود. در آنجا پیراهن های سنتی دست دوز زنان اوکراینی را با رنگ های معاصر و طراحی به روز می توانید تهیه کنید.

Kyiv ممکن است یکی از بهترین مسافرت های اروپایی به حساب نیاید اما با مکان های باورنکردنی ، غذاهای لذیذ و خریدهای عالی اش می تواند در این لیست لحاظ شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *