چگونه Kylie Jenner بیست ساله ثروتی ۹۰۰ میلیون دلاری را در کمتر از ۳ سال بدست آورده است

توسط:
فوربس فارسی

 

این جوانترین عضو خانواده ی کارداشیان ها باید تصمیم بگیرد که چگونه محصولات شرکت آرایشی اش را به نمایش بگذارد.
او نیز مانند خواهرش Kim Kardashian West از دارایی هایش برای کسب شهرت و پول استفاده می کند و با اینکه خواهرش به دلیل سوابق قبلی اش بیشتر شناخته شده است اما Jenner نیز مهارت های خود را ثابت کرد.

زمان انتشار این داستان، او تنها ۲۰ سال دارد (در ماه آگوست ۲۱ ساله می شود)، یک مادر بسیار جوان است ( نام دختر او Stormi است) و یکی از شرکت های آرایشی پرطرفدار را اداره می کند.

 

Kylie Cosmetics  دو سال پیش با یک ست رژ لب ۲۹ دلاری که شامل مجموعه ای از رنگ های رژ لب به همراه خط لب بود راه اندازی شد و از آن زمان تاکنون بیش از ۶۳۰ میلیون دلار فروش داشته است که فروش آن برای سال ۲۰۱۷ ، ۳۳۰ میلیون دلار حدس زده شده است.

با استفاده از یک مضرب محافظه کارانه و اعمال ۲۰% تخفیف استاندارد، فوربز شرکت او را پس از افزودن محصولات آرایشی دیگری مانند سایه چشم و کانسیلر ارزش گذاری کرده است که این رقم تقریبا ۸۰۰ میلیون دلار می باشد و Jenner صاحب ۱۰۰% آن است.

علاوه بر این او از برنامه های تلویزیونی و امضا کردن محصولاتی مانند کفش های پوما و لباس های PacSun کسب درآمد می کند و از شرکت خود نیز پس از کسر مالیات، ۶۰ میلیون دلار سود دریافت کرده است که با تخمینی محافظه کارانه، او با دارایی ۹۰۰ میلیون دلاری جوانترین فردی است که در چهارمین رتبه بندی سالانه ی ثروتمندترین زنان خود ساخته ی آمریکا قرار دارد ( Kardashian West 37 ساله در مقایسه ۳۵۰ میلیون دلار دارایی دارد) و با رشدی که در سال دیگر خواهد داشت، عنوان جوانترین میلیاردر را کسب خواهد کرد (Mark Zuckerberg در سن ۲۳ سالگی این عنوان را بدست آورد، Evan Spiegel (اسنپ چت) نیز در اوایل سن ۲۰ سالگی اش به یک میلیاردر تبدیل شد).

در نهایت ثروت همگی آنها از یکجا به دست می آید. به گفته ی Jenner “رسانه ی اجتماعی یک پلتفرم شگفت انگیز است و من به راحتی به طرفداران و مشتریانم دسترسی دارم”.

امپراطوری او فقط از ۷ کارمند تمام وقت و ۵ کارمند پاره وقت تشکیل شده است. ساخت و بسته بندی محصولات او به صورت برون سپاری به Seed Beauty سپرده شده است (یک تولید کننده ی خصوصی نزدیک به Oxnard کالیفرنیا) ، فروش و اجرا نیز به فروشگاه آنلاین Shopify برون سپاری شده است.

موارد مالی و روابط عمومی شرکت اش نیز توسط مادر او Kris انجام می شود که مسائل واقعی کسب و کار را برعهده دارد ( او از تمام فرزندانش ۱۰% هزینه ی مدیریتی دریافت می کند). از آنجاییکه مقدار هزینه های سربار و بازاریابی اش ناچیز است، سود هنگفتی برای خود Jenner باقی خواهد ماند.

در واقع تمام کارهایی را که Jenner  برای کسب این پول انجام می دهد تعداد طرفدارانش را نیز در رسانه های اجتماعی تحت تاثیر قرار می دهد. او تقریبا به صورت ساعتی به سراغ Instagram و Snapchat می رود، تصویری از خود به همراه توضیح محصولات آرایشی که از آنها استفاده کرده است و همچنین ویدئوهایی از محصولات آینده و راه اندازی کارهای جدیدش را نیز در صفحاتش منتشر می کند. او بیش از ۱۱۰ میلیون طرفدار در Instagram و میلیون ها طرفدار در Snapchat دارد که بسیاری از آنها زنان جوان و دختران می باشند.

همچنین ۱۶٫۴ میلیون نفر به صورت مستقیم شرکت او را دنبال می کنند. ۲۵٫۶ میلیون دنبال کننده نیز در توییتر دارد که گاه به گاه نیز از رسانه های اجتماعی خواهران و دوستانش کمک می گیرد و این خیلی متفاوت با روزهای اولیه ی کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری دونالد ترامپ نیست چراکه استراتژی او نیز اساساً شامل دعوت شدن به برنامه های تلویزیونی، توییت کردن و گاهاً برگزاری تظاهرات بوده است. Trump و Jenner هر دو می دانستند که حضورشان در همه جا، چقدر می تواند در میزان شهرت و برندینگ شان تاثیر بگذارد زیرا شهرت همان بازاریایی رایگان محسوب می شود و با مشاهده ی زندگی سلبیریتی ها می توان صحت این موضوع را دریافت.

رسانه های اجتماعی سلاحی برای شهرت می باشند و همانطور که غول املاک و مستغلات را به ریاست جمهوری رساند، عضو ۲۰ ساله از یک خانواده نیز توانست به دلیل معروفیت اش در رسانه های اجتماعی پول بدست آورد و به یک میلیاردر تبدیل شود.

با توجه به وجود دائمی مصرف کنندگان جوان، این صنعت ۵۳۲ میلیارد دلاری زیبایی به شدت از تاثیرگذاران و مدل ها تاثیر می پذیرد.

یکی از متخصصین زیبایی زنان شناخته شده و به نام Anastasia Soare ( مانند برخی دیگر از متخصصان به نام این حوزه – Cindy Crawford و Naimi Cambell ) در سال ۲۰۰۰ فروش محصولات رنگدانه های ابرو و مداد ابرو خود را با برند Anastasia Beverly Hills آغاز کرد.

فروش این محصولات زمانی که او در سال ۲۰۱۳ به اینستاگرام پیوسته و شروع به آرایش رایگان تاثیرگزاران اینستاگرام (influencers) جهت تبلیغ برند تجاری اش کرد بطور شگفت انگیز و فوق العاده ای رشد داشت. چنانکه در حال حاضر با ۱۷ میلیون دنبال کننده و فروش محصولاتش در ۳۰۰۰ فروشگاه در لیست زنان خود ساخته با ثروت ۱ میلیارد دلاری قرار گرفته است.

 

اینستاگرام همچنین به Huda Kattan نیز کمک کرد که برای اولین بار با ثروتی معادل ۵۵۰ میلیون دلار، در لیست ما حضور پیدا کند. این آرایشگر هنرمند با ۲۶ میلیون طرفدار در اینستاگرام، Huda Beauty را در سال ۲۰۱۳ پس از سه سال وبلاگ نویسی در رابطه با فنون آرایش، راه اندازی کرد. در ماه دسامبر نیز مقداری از سهام شرکت اش را به شرکت سهامی خصوصی TSG Consumer Partners فروخت.

با این حال طرفداران بزرگ و وفادار Jenner، او را در کلاس خودش قرار دادند. این جوانترین دختر Kris و Caitlyn Jenner ، خواهر سوپر مدل Kendall Jenner و خواهر ناتنی Kim، Kourtney، Khloe و Rob Kardashian همیشه در زیر میکروسکوپ قرار داشته و اینگونه بزرگ شده است.

زندگی کردن با خانواده ی کارداشیان ها باعث شد که تصویر او در سن ۱۰ سالگی برای اولین بار در صفحه ی نمایش تلویزیونی بیش از ۱۶۰ کشور پخش گردد. تربیت و نظارت مادری مانند Kris باعث شد تا هر یک از فرزندان، شیوه ای برای پول درآوردن خود داشته باشند.

از بازی های موبایل گرفته (Kim) تا مدلینگ (Kendall) و حتی تولید جوراب (Rob).  اما Jenner نوجوان در این میان احساس سردرگمی می کرد.

Jenner می گوید : ” برای یک لحظه تلاش کردم تا کاری را برای انجام دادن پیدا کنم ” .

با راهنمایی های مادرش، شروع به ساختن ۷ چهره به عنوان یک مدل با پشتیبانی خرده فروشی بریتانیایی Topshop و Sinful Colors nail polish کرد. برای کودکی که در مقابل دوربین ها بزرگ شده است جای تعجب نیست که Jenner همیشه از هم سن و سالان خود پیش قدم بوده (به خصوص در ظاهرش) و به گفته ی خودش از کلاس ششم از سایه ی چشم بنفش استفاده می کرده و برای کمک به حس اعتماد به نفسش به آرایش روی آورده است.

او آرایش را با تماشا کردن ویدئو های YouTube و آموزش از گیریمر حرفه ای برنامه های تلویزیونی و عکاسی هایش آموخت. Jenner می گوید او همیشه نسبت به لب هایش نامطمئن بوده و برای بزرگ نشان دادن آنها، عادت کشیدن خط لب داشته است. او در آگوست ۲۰۱۴ (در سن ۱۷ سالگی) حتی یک عبارت تجاری پیش فرض نیز، ۲ سال قبل از راه اندازی برندش برای خود انتخاب کرده بود:

” Kylie Lip Kits … for the perfect pout”

او با ۲۵۰،۰۰۰ دلار درآمدی که از مدلینگ کسب کرد بود، شرکت خود را با تولید ۱۵،۰۰۰ بسته ی رژ لب آغاز کرد.

او نیز مانند سایر اعضای خانواده اش یک بازاریاب ذاتی است و ماه ها وقت خود را صرف تبلیغ محصولش در Instagram کرد سپس در رسانه های اجتماعی یک روز قبل از شروع فروش، خبر راه اندازی را منتشر کرد ( ۳۰ نوامبر ۲۰۱۵).

بسته های رژ لب در کمتر از یک دقیقه به فروش رسیدند.

به گفته ی او قبل از اینکه حتی صفحه وب سایت را باز کند همه چیز فروش رفته بود. Kris همانند سایر کسب و کارهای خانوادگی شان، اغلب تمایل به برداشتن گام های بزرگ دارد و این نقطه جایی است که او به کمک Jenner می آید.

او می دانست که این کار می تواند به یک کسب و کار دائمی تبدیل شود، به همین دلیل از پلتفرم تجارت الکترونیک Shopify که توسط کارآفرین میلیاردر کانادایی Tobi Lutke اداره می شود، استفاده کرد.

بسته ی رژ لب Kylie اینبار با تعداد ۵۰۰،۰۰۰ و در ۶ رنگ مختلف توسط شرکت آرایشی Kylie در Shopify در فوریه ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد. در ماه نوامبر ۲۰۱۶ ، کالکشن تعطیلاتش در ۲۴ ساعت پس از راه اندازی تقریبا به ارزش ۱۹ میلیون دلار سفارش رسید. در پایان سال ۲۰۱۶، شرکت Jenner با فروش۵۰ محصول مختلف درآمدی معادل ۳۰۷ میلیون دلار کسب کرد (در کمتر از یکسال).

به گفته ی Loren Padelford (اجراکننده ی Shopify Plus و تقویت کننده ی فروشگاه های اینترنتی Drake، Justin Bieber و Kardashian West ) : ” هیچ یک از تاثیرگذاران نتوانسته اند این حجم یا سرعت کسب طرفداران و ثباتی را که Kylie توانسته بود در دو سال و نیم گذشته بدست آورد را کسب کنند”.

Jenner تجربه ی خود را قدم به قدم با خرده فروشی کسب کرد. با استفاده از یک Topshop محدود و تبلیغ در نیویورک، لس آنجلس و سانفرانسیسکو، اولین تبلیغ اش در ماه دسامبر ۲۰۱۶ در پاساژ Westfield Topanga نزدیک به لس آنجلس۲۵،۰۰۰ مشتری را در طی ۱۴ روز به خود جذب کرد.

برای استفاده از پلتفرم Shopify، Jenner تقریبا سالانه ۴۸۰،۰۰۰ دلار به علاوه ی ۰٫۱۵% از فروش (پنی) را پرداخت می کند.

Kris Jenner متوجه شد که John and Laura Nelson ، وارثان آزمایشگاه Spatz، برای مدت طولانی برند لوازم آرایشی خود را در مکانی ۸۰،۰۰۰ متر مربعی در Oxnard و در Nanjing چین تولید می کنند و این همان جایی است که در حال حاضر محصولات Kylie در آنجا فرموله و ساخته می شوند. شرکت مادر  (Seed Beauty)  نیز همچنان همه ی کارها را از بسته بندی گرفته تا تحویل بر عهده دارد. آنها برای کار در شرکت آرایشی Kylie، بیش از ۵۰۰ نفر را استخدام کرده اند.

Jenner به جای توسعه و آزمایش فرمول های جدید که فرآیندی ۶ ماهه است، به صورت هوشمندانه به دانش فنی Nelsonsتوجه دارد.

این امر به Jenner اجازه می دهد تا محصولات جدید خود را برای طرفداران اهل مدش در طی چند هفته معرفی نماید (این مشارکت بسیار موفق بوده است تا آنجا که شرکت L’Oréal از آزمایشگاه Spatz در سال ۲۰۱۶ شکایت و ادعا کرد که او قرارداد بلندمدت خود را به منظور تولید محصولات Jenner نقض کرده است. آزمایشگاه Spatz این ادعا را تکذیب کرد و در حال حاضر شرکت ها در حال تلاش برای رسیدگی و حل و فصل موضوع هستند.)

این یک پیروزی بزرگ برای Spatz به حساب می آید چراکه طبق تخمین فوربز، ۱۸۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ برای محصولات و خدمات اش دریافت کرده است (تقریبا ۵۵% کل فروش اش).

Jenner می گوید “شاید روزی این کسب و کار را در صورت علاقه مند بودن Stormi به او منتقل کند “.

به نظر می رسد به سختی می توان به آینده ی برندهایی این چنین که خصوصا مشتریان آنها عمدتا زنان ۱۸ تا ۳۴ ساله هستند و آن کسب و کار به دنیای شهرت شخصی یک سلبیریتی گره خورده باشد فکر کرد. زیرا این چنین ستارگانی ممکن است محبوبیت و یا علاقه ی خود را به مرور از دست بدهند.

 

Kardashian West نیز در ماه فوریه سال ۲۰۱۷، شروع به تولید محصولات خود نمود (KKW Beauty) و به طور تقریبی ۱۰۰ میلیون دلار درآمد داشته است.

Rihanna نیز در ماه سپتامبر با Fenty Beauty که بر روی سایه های رنگی تمرکز دارد و با بخش LVMH division Kendo همکاری می کند فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گفته ی Shannon Coyne (تحلیلگر ارزیابی سهام در BMO Capital Markets) : “به نظر می رسد Kylie قصد دارد امپراطوری زیبایی خود را ایجاد کند، اما هر چیزی ممکن است رخ دهد زیرا که او خیلی جوان است”.

رشد شرکت آرایشی Kylie در حال کم شدن است زیرا او پس از کسب درآمد ۳۰۷ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۶ علی رغم اضافه کردن ۳۰ محصول جدید، تنها ۷% در سال ۲۰۱۷ رشد درآمد داشته است.

طبق تخمین فوربس درآمد بسته های رژ لب او ۳۵% کاهش داشته و تقریبا از ۱۵۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ ، به ۹۹ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ رسیده است. با این حال به گفته ی Kris Jenner، درآمد او در ۶ ماهه ی اول سال ۲۰۱۸ در مقایسه با همین مدت زمان در سال قبل بسیار افزایش داشته است – ادعایی که فوربس صحت آن را نمی تواند تایید کند.

با این حال Jenner ایده ی فروش شرکت اش را رد می کند و معتقد است همیشه چیزی هست که ما تمایل به کشف آن داشته باشیم.

به گفته ی Tara Simon ( معاون ارشد تجارت لوازم آرایشی Ulta) : “مالکیت شرکت او به راحتی می تواند به شرکتی دیگری که به دنبال برندی برنده با مشتریان جوان است منتقل شود.”
اما این خط تولید شرکت های افراد مشهور نمی توانند در هر زمینه ای ارزشی ۶ برابر درآمد دیگر برندهای موجود را بدست آورند زیرا تمام این نوسان ها تنها متکی بر نام آن شخص در فروش محصول می باشد. با این حال شرکت لوازم آرایشی Kylie قطعا می تواند فروش سه برابری داشته باشد که فوربز جایگاه ارزش آن را نیز مشخص کرده است.

به گفته ی Sarah Jindal و اشاره به برندهایی مانند لوازم آزایشی Kylie و KKW Beauty : “این اشخاص به دنبال برندهایی پایدار جهت فعالیت نیستند و در چند سال آتی اگر به دنبال چیزی جدید بروند، شگفت زده نخواهم شد. زمانیکه شما به دنبال بالا بردن نام خود هستید، می توانید این کار را به وسیله ی فروش هر چیزی انجام دهید.”

هنگامیکه می توانید به این سرعت پول بدست آورید، چرا نیاز به یک خروج بزرگ دارید؟

شرکت آرایشی Kylie در حال حاضر حدود ۱۲۰ میلیون دلار سود خالص کسب کرده است و مدتی بعد از امسال، صاحب این برند نیز همانند Bill Gates و Mark Zuckerberg عنوانی مانند جوانترین میلیاردر خودساخته را برای خود کسب خواهد کرد.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *