کنفرانس جهانی مدیران عامل فوربس، نگرش ها و نکات برجسته

توسط:
فوربس فارسی

 

نوزدهمین دوره از کنفرانس جهانی مدیران عامل توسط فوربس و از تاریخ ۱۵ الی ۱۶ اکتبر در کشور سنگاپور برگزار شد. در جریان این کنفرانس بیش از ۵۰۰ مدیر عامل، افراد موفق در کسب و کار، کارآفرینان، سرمایه‌داران و رهبران فکری از سراسر جهان حضور پیدا کرده و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

از جمله سخنرانان شناخته شده در این کنفرانس می‌توان به لی هسین لوون، نخست وزیر سنگاپور، جک ما، موسس سازمان جک ما (مدافع اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد و شریک گروه تجاری علی بابا)؛ ادواردو ساورین، هم‌موسس و شریک گروه B Capital و در نهایت استیو فوربس، رییس و سردبیر ارشد فوربس مدیا اشاره نمود.

 

 

هشدار نخست وزیر سنگاپور در خصوص تاثیرات جهانی جنگ تجاری

جنگ تجاری به معنی فرصت‌های کمتر برای شرکت‌های سنگاپوری جهت سرمایه‌گذاری در کشور چین و صادرات به اروپا و به طور کلی ایجاد روابط تجاری با کشور چین است. اینها همگی فرصت‌های برد بردی هستند که به تجارت بین‌المللی معنا داده و طی دهه‌های قبلی باعث رشد تجاری بسیاری از کشورها و در نهایت رشد تجارت جهانی شده‌اند.

گفتگوی جک ما با استیو فوربس در خصوص فناوری، کسب و کار و مسائل انسان دوستانه

واقعیت این است که کارآفرینی در آفریقا با جاهای دیگر دنیا متفاوت است، اکثر کارآفرینان در کشورهای مختلف جهان همیشه به دنبال راه‌اندازی یک کسب و کار و عرضه سهام خود به صورت بین‌المللی هستند. اما کارآفرینان آفریقایی به دنبال ایجاد تغییراتی مثبت در این کشور هستند. آنها می‌خواهند زندگی خود و سایر هم‌وطنانشان را بهبود دهند.

سرمایه‌داری ۲٫۰: مقاله‌ای از هوپ جین، رییس هلدینگ‌های نیپ‌سی

ما به نوعی بر این باوریم که صاحبان سرمایه در واقع در حال دور کردن سرمایه از بدنه اصلی جامعه هستند. به همین دلیل هنگام فعالیت در امور خیریه همواره تاکید می‌کنیم که سرمایه‌ را به جامعه بازگردانید. حقیقت این است که سرمایه هیچ‌گاه نباید از سیستم اقتصادی خارج شود.

سه گرایش اساسی که باعث تلاطم اقتصاد جهانی می‌شوند

اقتصاد جهانی تحت تاثیر طوفان‌ها، موانع و تهدیدات مختلفی قرار دارد. جنگ‌های تجاری و تشدید تنش‌هایی که بین ایالات متحده و چین قرار دارد در حال حاضر مقصر بسیاری از این مشکلات شناخته می‌شوند. اما باید بپذیریم که این تنش‌ها و تحریم‌ها طوفان‌های واقعی نیستند، در واقع سه گرایش اصلی و عمیق وجود دارند که مسئولیت تلاطم و همچنین فرصت‌هایی که در سال‌های آینده ایجاد خواهند شد را برعهده دارند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *