گلکسی اس۱۱، رقیبی که جایگاه گلکسی اس۱۰ و نوت ۱۰ را به خطر می‌اندازد!

توسط:
فوربس فارسی

 

گلکسی اس۱۰ و نوت ۱۰ دو مورد از بهترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار عرضه شده در سال ۲۰۱۹ هستند، اما با توجه به انتشار شایعات مختلفی در خصوص عضو جدید خانواده گلکسی اس، یعنی Galaxy S11 به نظر می‌رسد برخی کاربران فعلا برای ارتقای گوشی خود دست نگه داشته‌اند.

براساس اطلاعاتی که به تازگی توسط Ice Universe افشا شده‌اند ظاهرا گلکسی اس۱۱ یک شروع جدید برای سامسونگ خواهد بود که احتمالا در آن شاهد اکثر ویژگی‌های برجسته به کار رفته در سری آیفون ۱۱ خواهیم بود.

Ice Universe در این خصوص توضیح می‌دهد که سامسونگ در حال توسعه قابلیتی مشابه Deep Fusion آیفون ۱۱ پرو است. این قابلیت به عنوان یک NPU وظیفه ثبت تصاویر و ویدیوها را بر عهده دارد. به نظر می‌رسد دوربین گلکسی اس۱۱ نیز به چنین بهبود دهنده‌هایی مجهز باشد.

دیپ فیوژن در واقع یکی از بزرگترین تلاش‌های اپل برای به کارگیری فناوری پردازش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) محسوب می‌شود. این قابلیت نخستین بار توسط گوگل در دوربین گوشی‌های سری پیکسل به کار گرفته شد و با کمک هوش مصنوعی توانست کیفیت تصاویر را بیشتر از چیزی که تصور می‌شد، بهبود بدهد.

در واقع الگوریتم‌های طراحی شده برای این قابلیت با استفاده از یادگیری ماشین و بررسی میلیون‌ها عکس دیگر، کیفیت تصاویر را به طور محسوسی افزایش می‌دهد.

حالت Night Mode در گوشی‌های پیکسل یکی از مثال‌های بسیار خوب در این زمینه هستند؛ جایی که لنز دوربین قادر به ثبت تمامی جزییات نیست و به همین دلیل برخی رنگ‌ها و جزییات با کمک این الگوریتم‌های هوش مصنوعی پیش‌بینی و به تصویر اضافه می‌شوند. در واقع با استفاده از همین تکنیک، دوربین یک گوشی ۴۰۰ دلاری مانند Pixel 4a قادر است آیفون ایکس را در شرایط نوری نامطلوب به راحتی شکست دهد.

قابلیت Content-Aware Fill نرم‌افزار فتوشاپ نیز نمونه‌ای قدرتمند از به کارگیری الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند بخش‌هایی از تصویر که وجود ندارد را با کمک بخش‌های دیگر ایجاد کند. با پیشرفت فناوری‌های هوش مصنوعی در دوربین گوشی‌های هوشمند، کاربران می‌توانند چنین قابلیتی را در هر جایی به همراه داشته باشند.

متاسفانه قابلیت دیپ فیوژن در زمان عرضه آیفون‌های سری ۱۱ در دسترس کاربران قرار ندارد و گوگل نیز گوشی پیکسل ۴ خود را در ماه اکتبر عرضه خواهد کرد. در این میان سامسونگ بدون تردید احساس فشار کرده و به طور جدی تلاش می‌کند با توسعه قابلیتی مشابه در دوربین گلکسی اس۱۱، مزایای رقابتی خود را از دست ندهد.

به کارگیری این ویژگی‌های هوشمند به همراه کیفیت بالای دوربین گلکسی اس۱۱ و همچنین طراحی بهبود یافته، عملکرد فوق‌العاده قدرتمند و حافظه‌های نسل جدید، این گوشی هوشمند را به یکی از گزینه‌های ایده‌آل در اوایل سال آینده میلادی تبدیل خواهد کرد. علاوه بر این، با توجه به شایعات، سامسونگ در Galaxy S11 از یک فناوری شارژ باتری بسیار سریع استفاده خواهد کرد که فناوری شارژ ۴۵ واتی نوت ۱۰ در برابر آن کند به حساب خواهد آمد!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *