گوشی ۲۸۰۰ دلاری Mi Mix Alpha شیائومی با نمایشگری عجیب معرفی شد

توسط:
فوربس فارسی

 

گوشی‌های هوشمند تمام صفحه که عملا هیچ حاشیه‌ای در اطراف نمایشگر وجود ندارد شاید این روزها دیگر به یک رویای دست یافتنی تبدیل شده باشند، اما در سال ۲۰۱۶، زمانی که کمپانی شیائومی از کانسپت گوشی فوق‌العاده Mi Mix رونمایی کرد، دنیای فناوری دچار شوک شد! خبر خوب اینکه این تولیدکننده چینی دوباره با یک محصول عجیب و فوق‌العاده بازگشته است. امروز در جریان رویدادی ویژه، شیائومی از گوشی هوشمند می‌میکس آلفا رونمایی کرد.
صفحه نمایش به کار رفته در این گوشی هوشمند از نوع خمیده بوده و در واقع دورتادور قسمت پشتی گوشی تا قسمتی که ماژول دوربین قرار گرفته، امتداد یافته است. طراحی این گوشی آنقدر شگفت‌انگیز است که حتی محصولی مانند Vivo Nex 3 که از نمایشگر آبشاری بهره می‌برد نیز تاریخ گذشته به نظر می‌آید!

 

 

اگرچه نگرانی‌های پیرامون قابل استفاده بودن این فرم فاکتور جدید وجود دارد، اما با توجه به سابقه مثبت شیائومی، به احتمال زیاد این کمپانی رابط کاربری مناسبی را برای گوشی هوشمند Mi Mix Alpha توسعه داده تا مشکلاتی مانند لمس ناخواسته نمایشگر توسط کف دست و امثال آن اتفاق نیفتند. البته اینکه گوشی هوشمند جدید شیائومی در اثر سقوط یا فشار تا چه حدی مقاوم خواهد بود، هنوز مشخص نیست.
مانند گوشی می میکس، شیائومی می میکس آلفا نیز یک کانسپت محسوب شده اما برخلاف بسیاری از دستگاه‌های کانسپت، در آینده‌ای نزدیک به بازار عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود شیائومی این گوشی هوشمند را همانند نسخه اول می میکس، تنها در کشور چین عرضه کند.

 

 

 

از مشخصات فنی این گوشی می‌توان به چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس، ۱۲ گیگابایت رم، باتری ۴۰۵۰ میلی‌آمپرساعتی و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اشاره کرد. حسگر دوربین توسط سامسونگ توسعه یافته و اگرچه فناوری حیرت‌انگیزی به نظر می‌رسد اما در واقع با ثبت تصاویر ۲۷ مگاپیکسلی و ادغام آنها، در نهایت خروجی بهتر و با جزییات‌تری را به کاربر ارائه می‌دهد.
اگرچه این میزان دقت حسگر شاید در برخی موارد کاربردی باشد اما عدم تمایل کمپانی‌های بزرگی مانند سامسونگ، اپل و هوآوی در استفاده از حسگرهای ۴۸ یا ۶۴ مگاپیکسلی نشان دهنده این امر است که هنوز نیازی به این میزان پیکسل وجود ندارد. می میکس آلفا شیائومی قرار است در ماه دسامبر با قیمت حدودی ۲۸۰۰ دلاری روانه بازار شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *