استارتاپ زنجیره ی بلوکی مهندسی کشاورزی Bext360

توسط:
فوربس فارسی

 

استارتاپ زنجیره ی بلوکی Bext360، قابلیت ردیابی محصولات قهوه را با دستگاه هایی مانند Coinstar برای کشاورزان فراهم می کند. سرمایه گذاران  این استارتاپ  SKS Ventures و Plug and Play Ventures هستند.

نرم افزار Bext360 از طریق شناسایی و ایجاد یک نشانه الکترونیکی برای هر کدام، با استفاده از شبکه Stellar   کالاها را دنبال می کند. این شناسه ی منحصر به فرد برای هر دانه های قهوه تولید شده موجود می باشد و این شرکت را قادر می سازد تا آنها را در کل زنجیره عرضه از مراحل کشت آن تا زمانی که مصرف می شوند دنبال کند.

همچنین با نشانه گذاری دانه های قهوه، این شرکت می تواند به کشاورزان پیش پرداخت ارائه دهد، بنابراین آنها برای گرفتن هزینه ی محصولات خود دیگر نیاز نیست هفته ها و یا گاهی اوقات ماه ها صبر کنند.

برای قهوه نیز، این شرکت می تواند این کار را با Bextmachine انجام دهد که دستگاهی مانند Coinstar می باشد و دانه های قهوه را با استفاده از چشم انداز ماشین درجه بندی و ردیابی می کند. Bext360  به صورت موفقیت آمیزی با شرکت های کشاورزی و قهوه مانند Coda Coffee و Great Lakes Coffee همکاری داشته است.

 

اکنون نیز این شرکت تکنولوژی خود را در رابطه با قهوه ثابت کرده است و بخشی از این پول بذر را برای گسترش دیگر صنعت ها استفاده می کند.

به گفته ی مدیر عامل آن Dan Jones  این شرکت با همکاری Fashion For Good برای ایجاد یک برنامه آزمایشی در رابطه با پارچه ی نخی و روغن نخل در اواخر امسال همکاری خواهد کرد. توسعه ی آینده اش شامل آجیل، غذاهای دریایی و حتی مواد معدنی و چوب خواهد بود.

Jones می گوید: ما باید صنایعی را انتخاب می کردیم که با خط مشی های فعلی مان هم خوانی داشته باشند و صنایعی که تأثیر بزرگی بر محیط زیست داشته باشند.

به دلیل فشار بازار بر شرکت های پوشاک برای داشتن روش تجارت منصفانه و استفاده از پارچه ی نخی ارگانیک، صنعت مد علاقه خاصی به پارچه ی نخی دارد. مشکل این جاست که شرکت های مد همیشه نمی توانند به راحتی آن کالایی را که برایش پرداخت می کنند، بدست آورند. بیشتر از آنچه تولید می شود، پارچه ی نخی ارگانیک وارد صنعت مد می شود.

ورود به این صنایع جدید، چالش های جدیدی برای Bext360 ایجاد می کند. برای مثال پارچه ی نخی، نمی تواند به راحتی دانه های قهوه طبقه بندی شود ، بنابراین این شرکت در حال پیدا کردن راه های مختلفی برای ردیابی آن ها می باشد.

به گفته Jones، این شرکت با شرکت های نشانگر زیستی(biomarker ) همکاری می کند و همچنین در حال توسعه ی نشانگرهای داخلی خود می باشد. این فن آوری ها شامل راه هایی ممکن برای ردیابی پارچه های نخی مانند رشته های DNA مصنوعی یا برچسب های فلورسنت می باشند. ما نه تنها شفافیت را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آوریم، بلکه شفافیت در ارزش کالاها که از طریق زنجیره های عرضه جریان دارند را نیز فراهم می کنیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *