چرا سامسونگ معتقد است که آینده و سودهی اش می تواند در بخش خودرو باشد

توسط:
فوربس فارسی
why-samsung-thinks-the-key-to-its-future-could-be-in-the-auto-sector-1

 

در سال ۲۰۱۷ سامسونگ الکترونیک پول فراوانی بدست آورد و تحلیل گران معتقدند که این سال سود آورترین سال سامسونگ است.اما سامسونگ در سال ۲۰۱۸ هم می تواند مجددا رکورد بزند. این موفقیت به لطف گوشی های سامسونگ، تلویزیون ها یا محصولات دیگرش که روزانه آنها را مشاهده می کنید نیست . بلکه به لطف نیمه رسانا ها (semiconductors) و به میزان کمتر، صفحه نمایش OLED اش است.

همچنین در اوایل سال ۲۰۱۷ سامسونگ از شرکت اینتل که عنوان بزرگترین سازنده ی تراشه های حافظه در جهان را با خود اختصاص داده بود، پیشی گرفت. از طرف دیگر هواداران آیفون هم از تسلط سامسونگ در دنیای تجارت پشتیبانی می کنند چرا که آیفون از تراشه ها و صفحه نمایش سامسونگ در محصولات خود استفاده می کند. تراشه ها و صفحه های نمایش بالاترین میزان فروش امسال سامسونگ خواهد بود. این شرکت انتظار دارد که در درجه اول  درآمدش از طریق تجارت قطعات رشد پیدا کند، زیرا شرایط بازار حافظه احتمالا مطلوب باقی خواهد ماند و سپس انتظار افزایش فروش صفحه های OLED انعطاف پذیر را خواهد داشت.

اما سامسونگ نمی تواند همیشه بر این قطعات نیمه هادی متکی باشد. تحلیل گران معنقدند پایان قانون Moore ( نظریه ای که بیان می‌کند تعداد ترانزیستورهای روی یک تراشه با مساحت ثابت هر دو سال، به طور تقریبی دو برابر می‌شود) به زودی فرا می رسد.

مسلما در دهه ی آینده تولیدکنندگان ارزان قیمت تر با محصولاتی عالی به شرایط حال حاضر سامسونگ می رسند و دیگر شرکت های تکنولوژیک مجبور نیستند به سراغ سامسونگ بروند. به همین دلیل سامسونگ الکترونیک قصد دارد در سال ۲۰۱۸ شرکت های بیشتری را خریداری کند. Young Sohn( رئیس و مدیر ارشد استراتژی سامسونگ) در مصاحبه با رویترز بیان کرد که متعهد به اجرای M&A به عنوان یک ابزار است.  در رابطه با استراتژی های سال ۲۰۱۸ گفت: بزرگترین تمرکزشان بر سه بخش:  خوردو، سلامت دیجیتال بویژه سلامتی پیشگیرانه و نرم افزار کسب و کار است و  دیگر صنایع کلاسیک سامسونگ مثل تلفن های موبایل و قطعات نیمه هادی در لیست نیستند. این موارد تا حدودی منطقه ی راحتی سامسونگ به حساب می آیند.

همچنین او در مصاحبه با فوربز بیان کرد: ” ما با توجه به چشم اندازمان معتقدیم که خودرو های آینده بسیار متفاوت با خودرو های امروزه خواهد بود و تصور می کنیم که در آینده اتفاقی مانند تجربه ی ظهور گوشی های همراه هوشمند در صنعت خودرو خواهد افتاد. اما این بدان معنا نیست که ایمنی و امنیت به خطر می افتند، بلکه تکنولوژی می تواند یک تجربه ی رانندگی راحت را رقم بزند. در نهایت هم اتوماتیک سازی کامل آن امکان پذیر است و تصور پتانسیل های آن ما را بسیار مشتاق تر می کند.”

تاریخچه ی M&A این شرکت هم شور و شوق مشابهی را نشان می دهد. همچنین در ماه مارچ شرکت سامسونگ الکترونیک غول صنعت خودرو ایالات متحده(Harman) را به ارزش ۸ میلیارد دلار خریداری کرد، که این اتفاق در تاریخ شرکت سامسونگ بی سابقه بوده است. این شرکت همچنین در ماه سپتامبر اعلام کرد که صندوق ۳۰۰ میلیون دلاری را برای سرمایه گذاری در استارتاپ های حوزه ی خودرو و شرکت های فعال در زمینه ی خودروهای بدون سرنشین، در نظر گرفته است.

خودروهای ساخت سامسونگ :

شاید خیلی از شما نمی دانستید که تاکنون شرکت مادر سامسونگ، بیش از ۱۰۰ هزار خودرو برای بازار کره تولید کرده است. سامسونگ موتورز در سال ۱۹۹۴ شکل گرفت اما بحران مالی آسیا به سرعت آن را به زانو در آورد. Renault Samsung Motors که در سال ۲۰۰۰ نام گذاری شد در حال حاضر یک شرکت تابعه شرکت خودروسازی فرانسه است.

اما آیا می توان انتظار داشت که خودروهای سامسونگ را در جاده های آمریکا هم ببینیم؟ این احتمال کم است، اما شرایط می تواند تغییر کند. Sohn بیان کرد که شرکت سامسونگ الکترونیک در کنار شرکت های خودرو سازی فعالیت خواهد کرد و تکنولوژی های خودرو هایش را توسعه خواهد داد.

پروفسور Sangin Park(استاد دانشگاه سئول) که کتابی در رابطه با سامسونگ نوشته است، معتقد است که اگر سامسونگ با این شدت مشغول به M&A شود به نظر می رسد که هدف آن چیزی بیش از یک تامین کننده ی جزء است و این حرکت سامسونگ بخشی از استراتژی بلندمدت آن جهت یافتن نیروی محرکه ی نسل بعدی اش است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *