اپل از imac جدید خود با تراشه‌ی M1 و طراحی منحصر بفرد آن رونمایی کرد.

توسط:
فوربس فارسی

در رویداد آنلاینی که دیروز برای رونمایی از محصولات جدید اپل برگزار شد، بیشترین توجه به تراشه‌ی جدید مورد استفاده در محصولات اپل یعنی M1بود که در حال حاضر کمپانی دیگری به جز اپل قادر به ساخت تراشه‌ای به این قدرتمندی نیست.

نمایشگر ۲۴ اینچی مدل جدید imac به طور محسوسی از مدل قبلی خود که ۲۱٫۵ اینچ بودند، بزرگتر است. با رنگ‌های جدیدی که اپل برای این محصول خود رونمایی کرده است، انتخاب را برای مشتریان سخت خواهد کرد. این مدل هم مانند مدل‌های قبلی imac حاشیه‌ی زیادی در قسمت پایین خود دارد و همین وجه تمایز ظاهری imac با ipad pro است.


تغییر بزرگ دیگری که در این مدل بسیار مورد توجه قرار گرفته است خارج شدن منبع تغذیه از بدنه‌ی آی‌مک است و همانند کابل‌های شارژر مک‌بوک که آداپتور آن در انتهای کابل قرار گرفته، طراحی شده‌اند که این موضوع باعث کمتر شدن گرمای تولیدی که قبلا توسط منبع تغذیه درون آ‌ی‌مک رخ می‍داد، شده و این اتفاق در کنار تراشه‌ی قدرتمند M1 در نهایت موجب استفاده از فن های کوچک‌تر و در نتیجه بی‌صداتری در ساخت این مدل شده است.


استفاده از تراشه‌ی M1 در آی‌مک از نسخه‌ی مبتنی بر intel خود ۸۵ درصد سریعتر است و همین امر باعث ۲ برابر شدن سرعت گرافیک این مدل شده است و همچنین کامپیوترهای مک با وجود این تراشه در حال پیشروی سریع در عرصه‌ی چالشی کامپیوترهای گیمینگ هستند و همین قضیه نشان دهنده‌ی اهمیت و قدرت M1 است.
اپل با توجه به نقدهای بسیار زیادی که از کیفیت دوربین‌های استفاده شده در مدل‌های قبلی‌اش شده است این مدل را با کیفیت دوربین ۱۰۸۰ P روانه‌ی بازار کرده است.این ویژگی در کنار میکروفون‌های جدید بکار رفته در آن باعث شده تا افراد تماس های تصویری باکیفیت‌تری را تجربه کنند.


این مدل هم مانند مدل‌های قبلی imac دارای حافظه‌ی رم حداکثر ۱۶ گیگابایت و حافظه‌ی داخلی حداکثر ۲ ترابایت است. همچنین در این مدل آی‌مک از دو پورت USB-C با پشتیبانی از تاندربولت استفاده شده است و مدل‌های سطح بالاتر این دستگاه دارای دو پورت USB-C اضافه بدون پشتیبانی از تاندربولت خواهند بود.


با اینکه قیمت این مدل از ۱۲۹۹ دلار شروع می‌شود اما برای رنگ‌های جدید اضافه شده و مشخصات بهتر باید حداقل ۱۴۹۹ دلار بپردازید. پیش فروش این مدل از آی‌مک از جمعه‌ی این هفته به تاریخ ۳ اردیبهشت ماه شروع خواهد شد و احتمالا اواسط ماه می(اردیبهشت) به بازار عرضه خواهد شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *