جزییاتی از طراحی کاملا متفاوت آیفون جدید

توسط:
فوربس فارسی

 

اپل در آیفون‌های سری ۱۱ خود با تغییراتی هوشمندانه و البته محافظه کارانه توانمندی‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار داد تا با یک محصول کامل‌تر مواجه باشند. اما با توجه به اطلاعاتی که از گوشه و کنار فاش می‌شوند، ظاهرا آیفون‌های آینده اپل به طور هیجان انگیزی متفاوت هستند.

اطلاعات فاش شده در خصوص آیفون‌های جدید اپل، شناخت تقریبا کاملی را در خصوص ویژگی‌های اصلی این گوشی‌های هوشمند در اختیار ما قرار داده است. حالا یکی از کاربران وب‌سایت فون‌آرنا برای نخستین بار رندری کامل از آیفون ۲۰۲۰ را منتشر کرده است.

به نظر می‌رسد اپل قصد دارد در آیفون ۱۲ از یک طراحی جعبه‌ای‌تر و مشابه آیفون ۴ استفاده نموده و ناچ کوچکتری را برای آیفون جدید خود در نظر بگیرد. علاوه بر این، اپل یک دوربین ToF ثانویه را نیز در آیفون جدید به کار خواهد گرفت که در کنار توانمندی‌های سه‌بعدی برد بلند دوربین اصلی، امکان ترسیم نقشه‌های سه‌بعدی از محیط تا برد حداکثر ۴٫۵ متری را میسر خواهد نمود. این قابلیت بدون شک تاثیر مثبت محسوسی در اپ‌های واقعیت افزوده می‌گذارد.

 

 

با توجه به اینکه حسگر ToF ابعاد کوچکی دارد و قابلیت تشخیص عمق سه‌بعدی نیز در دوربین اصلی به کار گرفته خواهد شد، خبری از دوربین چهارم نخواهد بود. بنابراین احتمالا اپل ماژول دوربین سه تایی به کار رفته در آیفون‌های سری ۱۱ را خیلی تغییر نخواهد داد.

البته انتظار داریم اپل در بخش مشخصات داخلی تغییرات گسترده‌ای را اعمال کند که از جمله می‌توان به قابلیت پشتیبانی از ۵G در تمامی مدل‌ها، بازگشت Touch ID و پنل‌های نمایشگر ProMotion اشاره کرد. همچنین ظاهرا این بار اپل بالاخره پورت لایتنینگ را کنار گذاشته و به سراغ گزینه استانداردتر USB-C خواهد رفت.

البته با این تغییرات انتظار افزایش قیمت آیفون‌های جدید را هم داشته باشید، اما به هر حال اگر اپل هزینه‌ها را به خوبی مدیریت کند شاهد عرضه یکی از هیجان انگیزترین آیفون‌ها در طی چند سال اخیر خواهیم بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *