آیا در سال ۲۰۲۰ شاهد گوشی های آیفون با قابلیت ۵G خواهیم بود؟

توسط:
فوربس فارسی

 

همان‌طور که می‌دانید اپل قرار نیست آیفون ۱۱ را با قابلیت ارتباطی نسل پنجم به بازار عرضه کند، اما ظاهرا در سال آینده میلادی باید منتظر یک آیفون ۵G باشیم. به گفته موسسه تحلیلی IDC، این گوشی هوشمند بر روی فروش اپل تاثیر ویژه‌ای خواهد گذاشت.

براساس پیش‌بینی‌های این موسسه، سال ۲۰۱۹ برای اپل چالش برانگیز خواهد بود؛ چرا که میزان فروش آیفون‌ها به ۱۷۷٫۹ میلیون دستگاه کاهش یافته و افت ۱۴٫۸ درصدی سالیانه را نشان می‌دهد. این کاهش میزان فروش به علت اشباع بازار از گوشی‌های هوشمند رده بالا و همچنین عدم پشتیبانی از قابلیت ارتباطی نسل پنجم توسط آیفون‌های اپل، اتفاق افتاده است.

به گفته IDC، اپل به احتمال زیاد آیفون ۵G خود را در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد کرد و با توجه به درک بهتر این کمپانی از شبکه‌های نسل پنجم و میزان استقبال بازار از این فناوری، احتمالا شاهد افزایش محسوس میزان فروش گوشی‌های آیفون خواهیم بود.

آیفون ۲۰۲۰ علاوه بر ارائه فناوری ارتباطی نسل پنجم، از طراحی جدید و به‌روزتر به همراه توانمندی‌های بیشتر در بخش دوربین نیز بهره خواهد برد. بدین ترتیب کاربران آیفون ایکس، ایکس‌اس و ایکس‌اس مکس تمایل بیشتری به خرید آن خواهند داشت.

مینگ چی کو، تحلیل‌گر شناخته شده محصولات اپل، معتقد است تغییرات گسترده و بزرگی که در آیفون ۲۰۲۰ اعمال می‌شوند بر روی میزان فروش و رشد پلتفرم iOS تاثیر محسوسی می‌‌گذارند.

شایان ذکر است سامسونگ در حال حاضر با عرضه گوشی‌های Galaxy S10 5G و Note10+ 5G زودتر از رقبای خود، فناوری ارتباطی نسل پنجم را در دسترس کاربران قرار داده است. اگرچه فعلا معدود اپراتورهای مخابراتی از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، اما این جایگاه سامسونگ احتمالا در سال ۲۰۲۰ نیز به کمک این غول فناوری کره‌ای خواهد آمد.

اگرچه این جریان می‌تواند با عرضه آیفون‌های ۲۰۲۰ دچار تغییر شود، اما به اعتقاد IDC، اپل با عدم به‌کارگیری این قابلیت در آیفون‌های ۲۰۱۹، فرصت بزرگی را از دست داده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *