اپل iOS 13.1 را منتشر کرد، آیا باید به این نسخه آپدیت کنید؟

توسط:
فوربس فارسی

 

همان‌طور که احتمالا می‌دانید اپل iOS 13.1 را منتشر کرد و تا حدودی توانست مشکلات و باگ‌های متعددی که در نسخه ۱۳ وجود داشت را برطرف کند. در واقع دریافت این به‌روزرسانی برای تمام کاربرانی که iOS 13 را بر روی آیفون خود نصب کرده‌اند ضرروی محسوب می‌شود. اما اگر هنوز از iOS 12 استفاده می‌کنید چطور؟ باید به نسخه ۱۳٫۱ به‌روزرسانی نمایید؟

این آپدیت برای چه کسانی است؟

با انتشار iOS 13 دو نسل از خانواده آیفون کنار گذاشته شد، بنابراین تنها کاربران آیفون ۶اس و جدیدتر قادر به دریافت این نسخه هستند. اگر نوتیفیکیشن به‌روزرسانی خودکار را در گوشی خود دریافت نکردید کافیست به مسیر Settings > General > Software Update رفته و به صورت دستی این کار را انجام دهید.
نقاط ضعف
iOS 13 واقعا یک فاجعه بود! تعداد زیادی باگ به همراه نواقص امنیتی مختلف وجود داشتند که خوشبختانه با انتشار نسخه ۱۳٫۱ برطرف شدند. بنابراین به کاربرانی که از iOS 12 استفاده می‌کنند توصیه می‌کنیم فعلا به‌روزرسانی را فراموش کنند، چرا که iOS 13.1 نیز هنوز مشکلات خاص خودش را دارد.

در همین راستا سیلی از پیام‌های انتقادی و شکایت کاربران در شبکه‌های اجتماعی و صفحات رسمی اپل در توییتر منتشر شده است. به نظر می‌رسد در نسخه ۱۳٫۱ نیز مشکلات اپلیکیشن ایمیل، ناپایداری وای‌فای و باگ‌های متعدد هنوز هم وجود دارند. علاوه بر این، آی‌اواس ۱۳٫۱ با اپلیکیشن‌ها و دیوایس‌های ثالث، به خصوص شارژرهای بی‌سیم مشکل داشته و کارایی آنها را پایین می‌آورد. همچنین اپل رسما تایید کرد که باگ دسترسی کامل به کیبورد نیز هنوز برطرف نشده است.

پس چه تغییراتی اعمال شده‌اند؟

براساس بررسی‌های دقیق، در نسخه جدید، تراشه اسرارآمیز U1 به کار رفته در آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس فعال شده و اشتراک گذاری راحت فایل‌ها با استفاده از AirDrop را امکان‌پذیر می‌کند.

نسخه جدید iOS امکان ایجاد میانبر‌هایی ویژه برای به انجام رساندن برخی دستورات را به کاربر می‌دهد. برای مثال وقتی به سمت منزل خانواده خود حرکت کردید، می‌توانید زمان تقریبی رسیدن به آنجا را با یکی از اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری صدا نیز در نسخه ۱۳٫۱ ارائه شده که امکان اشتراک گذاری صدا بین آیفون و هندزفری‌های ایرپاد و بیتس با چیپ‌های H1 یا W1 را میسر نموده است. همچنین رابط کاربری بخش ولوم صدا نیز تغییر کرده تا متصل شدن هدفون‌ها را به شکل بهتری نمایش دهد. ایموجی‌ها نیز تغییرات سطحی در بخش طراحی را نشان می‌دهند.
اما اصلاح باگ‌ها شاید مهمترین نکته در خصوص نسخه ۱۳٫۱ باشد.

به گفته اپل، ۲۲ باگ در بخش‌های مختلف از جمله اپل آی‌دی، تقویم، دوربین، مخاطبین، آی‌کلود، ایمیل، پیام‌رسانی، یادداشت‌ها، یادآوری‌ها، سیری و Share Sheet برطرف شده‌اند. البته براساس گزارشات کاربران ظاهرا برخی از این اصلاحیه‌ها موفقیت آمیز نبوده‌اند. اما اگر از جنبه مثبت به نسخه جدید iOS نگاه کنیم، نقص امنیتی لاک‌اسکرین iOS 13 برطرف شده است.

iOS 13.1 یک به‌روزرسانی مهم برای کاربران iOS 13

نسخه جدید آی‌اواس بدون تردید یک اقدام عجولانه از سوی اپل بود تا مشکلات پیش آمده در نسخه ۱۳ را تا حد امکان رفع کند. به همین دلیل اگر از نسخه ۱۲ استفاده می‌کنید هیچ توجیهی وجود ندارد که به نسخه ۱۳ یا ۱۳٫۱ آپدیت کنید.

اما از سوی دیگر، اگر به تازگی آیفون ۱۱ خریده‌اید و یا به هر دلیلی iOS 13 را بر روی آیفون خود نصب کرده‌اید، باید بدانید که نصب نسخه ۱۳٫۱ ضروری خواهد بود. انتظار می‌رود اپل نسخه ۱۳٫۱٫۱ را ۲ الی ۴ هفته دیگر منتشر کند. احتمالا در چند به‌روزرسانی دیگر، اپل صرفا باگ‌ها و مشکلات متعدد نسخه ۱۳ و ۱۳٫۱ را برطرف خواهد نمود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *