بهترین دوربین‌های Bridge (ترکیبی از دوربین DSLR و دوربین جیبی) سال ۲۰۱۹

توسط:
فوربس فارسی

 

دوربین‌های Bridge ترکیبی از دوربین DSLR و دوربین جیبی می‌باشد. این دوربین‌ها لنزهای ثابتی دارند ولی اغلب از قابلیت زوم بسیاری برخوردار بوده و دیگر ویژگی‌های دوربین‌های DSLR را دارند و در کنار آن از حالت‌های مختلف Auto نیز برخوردار هستند.

برخی عکس‌ها را نمی‌توان با دوربین جیبی گرفت، ولی در عین حال شما هم نمی‌توانید یک کیف پر از تجهیزات دوربین DSLR را با خودتان حمل کنید. پس چه کار باید کرد؟ اینجا جایی است که دوربین‌های Bridge به کار می‌آیند؛ دوربین‌هایی بزرگتر با لنزی ثابت (تقریباً در همه مواقع یک لنز بزرگ با قابلیت زوم) و امکانات بیشتر از یک دوربین جیبی.
دروبین‌های Bridge طراحی اپتیکال پیشرفته‌ای دارند و معمولاً قابلیت زوم بسیار قوی دارند، چیپ‌های تصویربرداری بزرگتر و امکانات دیگری نظیر قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت ۴K، پشتیبانی از فرمت عکس RAW، کنترل‌های تمام دستی و امکانات اندکی برای ارتقاء و افزودن تجهیزات جانبی همانند فلش بزرگتر و یا لنزهای اضافی برای عکاسی ماکرو در این نوع دوربین‌ها لحاظ شده است. در عین حال، افراد تازه‌کار نیز می‌توانند با حالت‌های تمام خودکار (Full-Auto) از این دوربین‌ها بهره‌مند شوند. اگرچه این دوربین‌ها کمی بزرگتر از دوربین‌های جیبی هستند و قیمت آنها نیز کمی بیشتر است، ولی معمولاً حمل دوربین‌های Bridge بسیار راحت‌تر از دوربین‌های DSLR بوده و تصویرهایی که با این دوربین‌ها گرفته شده با تصاویری که با تجهیزات حرفه‌ای گرفته می‌شود قابل رقابت است.

دوربین Coolpix P1000 نیکون (Nikon)

 

زوم لازم دارید؟ با دوربین Coolpix P1000 تا جایی که لازم باشد می‌توانید زوم کنید و همچنین از ویژگی‌های حرفه‌ای آن نیز بهره‌مند شوید. – نیکون (Nikon)

وقتی در مورد دوربین‌های Bridge صحبت می‌کنیم، دوربین ۱۶٫۷ مگاپیکسلی Coolpix P1000 از نیکون یکی از بهترین گزینه‌ها است. این دوربین لنزهای با قابلیت زوم خارق العاده‌ی ۲۴-۳۰۰۰ میلی‌متری دارد، اگر قصد عکس‌برداری از اجسام دور دارید، مثل پرندگان، یا اگر عکاس اکشن هستید یا می‌خواهید وسایل زیادی را با خود حمل نکنید و از فواصل دور نیز عکس‌های واضح بگیرید، قطعاً انتخاب شما این دوربین است.

این دوربین همچنین قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت ۴K داشته و همچنین از فرمت RAW پشتیبانی می‌کند تا بتوانید در مرحله ویرایش پس از عکاسی از تمام امکانات برخوردار باشید. یک رینگ جلو چند قابلیتی نیز برای شما کنترل بر روی فوکس دستی و قابلیت‌های دیگر را فراهم می‌کند. قیمت این دوربین گران است ولی چنین قیمتی امکانات بسیاری را نیز برای شما مهیا می‌کند.

دوربین FZ1000 لومیکس (Lumix)

 

دوربین FZ1000 لومیکس از لنز اپتیک Leica و ضبط ویدئو ۴K برخوردار است و بدنه کوچک آن باعث شده تا حمل آن در سفر راحت باشد. – پاناسونیک/لومیکس (Panasonic/Lumix)

تقریباً می‌توان گفت این پاناسونیک بود که با عرضه اولین دوربین از سری Lumix در چندین سال گذشته با سهیم شدن در اختراع دوربین Bridge این دسته از دوربین‌ها را خلق کرد، از آن زمان پاناسونیک مدام در حال بازتعریف این دوربین‌ها بوده است. دوربین FZ1000، بسیار سبک با اپتیک‌های سریع Leica است و سنسور یک اینچی ۲۱٫۱ مگاپیکسلی دارد، همچنین قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت ۴K و زوم اپتیکال ۱۶x داشته، به همراه دیال‌های فوقانی که مورد پسند عکاسان باتجربه‌تر می‌باشد. البته در این دوربین یک صفحه نمایش LCD وجود دارد و از تکنولوژی تثبیت‌کننده تصویر ۵ محوری برخوردار است که امکان ثبت تصاویر واضح در شرایط دشوار را فراهم می‌کند.

دوربین Powershot SX70 HS کنون (Canon)

 

دوربین SX70 HS کنون یک زوم اپتیکال قدرتمند ۶۵X در یک بدنه بسیار کوچک دارد. – کنون آمریکا (Canon USA)

کنون دهه‌ها است که به ساخت و تولید دوربین مشغول است، و تعجبی ندارد که این برند در دسته دوربین‌های Bridge نیز دوربینی قدرت‌مند داشته باشد. دوربین Powershot SX70 HS دارای زوم ۶۵x، کیفیت ضبط ویدئو ۴K بوده و بدنه آن در اندازه بسیار کوچک ارائه می‌شود. اگر بدنبال عکسبرداری اکشن هستید، این تنها گزینه انتخابی شما است: دوربین SX70 می‌تواند در یک ثانیه ۱۰ عکس ۲۰٫۳ مگابایتی را ثبت کند. این دوربین همچنین یک صفحه نمایش OLED برای اصلاح رنگ تصاویر در جلو، و یک صفحه نمایش تاشو LCD در پشت برای عکس‌برداری‌های دشوار دارد.

دوربین Cybershot RX 10 IV سونی (Sony)

 

دوربین سونی RX10 IV یک دستگاه قدرتمند قابل حمل است، مخصوصاً برای کسانی که به دنبال ضبط ویدئو هستند. – سونی (Sony)

خط تولید دوربین‌های RX10 سونی همیشه از آخرین تکنولوژی بهره‌مند بوده و دوربین RX10 IV نیز از این امر مستثنا نیست. البته قیمت آن نیز گران‌تر است ولی اگر در امر عکاسی و بوِیژه ضبط ویدئو انگیزه‌های جدی دارید، گزینه دیگری برای مقایسه نخواهید داشت. دوربین RX10 IV مجهز به سنسور یک اینچی ۲۰٫۱ مگاپیکسلی است ولی ویژگی اصلی آن قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت ۴K6 است.

این دوربین همچنین ویژگی‌هایی نظیر تصویر پروفایل، S-Log3/3-Gamut3، راهنمای صفحه نمایش Gamma، ضبط در حالت پروکسی، کد زمان‌بندی / بیت کاربر را در خود جای داده است.

اگر این ویژگی‌ها توجه شما را جلب کرده، باید بدانید که به غیر از اینها ورودی میکروفن و جک هدفون نیز در این دوربین تعبیه شده است. همه اینها بعلاوه لنز اپتیک Zeiss با قابلیت زوم ۲۴-۶۰۰ میلی متری، رینگ‌های کنترلی دوگانه و کنترل دستی کامل این دوربین را دوربینی حرفه‌ای و بی نقص برای تصویربرداری از راه دور می‌سازد – شاید هم فقط بخواهید با آن عکس‌ها و ویدئوهای خارق‌العاده از تعطیلات خود ثبت کنید.

دوربین FZ2500 لومیکس (Lumix)

 

 

دوربین FZ2500 لومیکس برای کسانی طراحی شده که می‌خواهند ویدئو‌های ۴K با کیفیت‌تر ضبط کنند. – پاناسونیک/لومیکس (Panasonic/Lumix)

اگر از دوربین FZ1000 لومیکس خوشتان آمده ولی بدنبال گرفتن ویدئو‌هایی با کیفیت بهتر هستید، دوربین FZ2500 انتخاب خوبی است. تمام ویژگی‌های دوربین FZ1000 در آن دیده شده و علاوه بر آن قابلیت ضبط ویدئو ۴K با کیفیت ۱۰-بیت ۴:۲:۲ به آن اضافه شده تا بتوانید کیفیت، داده و رنگ‌های بیشتری را ثبت کنید. همچنین ۳ فیلتر چگالی خنثی از پیش نصب شده در آن قرار دارد و این ویژگی برای کسانی که به دنبال ضبط ویدئو هستند یک امتیاز بسیار عالی به شمار می‌رود.

رینگ‌های کنترلی دوگانه بر روی لنز به شما کمک می‌کند تا تنظیمات فوکس و زوم را با دقت یشتر انجام دهید و در عین حال سیستم لنز Leica با قابلیت ۲۰x، وضوح و رنگ تصویر را تضمین می‌کند. در این دوربین یک صفحه نمایش OLED و یک صفحه‌ نمایش LCD در پشت قرار دارد. علاوه بر اینها، سه دیال فوقانی به شما اجازه می‌دهد تا تغییرات را به سرعت و راحتی از طریق بالا و پایین کردن منو اعمال کنید. بهترین ویژگی این دوربین اندازه کوچک آن است و شما می‌توانید آن را به راحتی در یک کوله پشتی یا یک کیف دوربین کوچک حمل کنید.

دوربین PixPro AZ652 کداک (Kodak)

 

دوربین کداک AZ652 به نظر دوربینی اقتصادی است ولی با این حال مملو از ویژگی‌های متعددی است، از جمله زوم اپتیکال ۶۵X. – کداک (Kodak)
اگر بیشتر به دنبال این هستید که تصویر مورد نظر خود را با حداقل تلاش ثبت کنید، انتخاب شما می‌تواند دوربین PixPro AZ652 کداک باشد و تقریباً می‌توان گفت قیمت آن در محدوده بودجه اکثریت افراد قرار می‌گیرد. لنز با قابلیت زوم قدرت‌مند ۶۵x هم امکان زوم با زاویه گسترده (Wide) و هم امکان زوم معمولی را برای شما فراهم می‌کند. قیمت مقرون به صرفه این دوربین باعث نشده تا از ویژگی‌های آن کم شود؛ در این دوربین سنسور ۲۰ مگاپیکسلی، فرمت عکس RAW و ضبط ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰P HD لحاظ شده است. همچنین برای تصاویری با خلاقیت بیشتر، کنترل دستی وجود دارد و بخاطر وزن کمتر از ۹۰۰ گرم آن، گزینه مناسبی برای مسافرت به شمار می‌رود.

دوربین Coolpix B500 نیکون (Nikon)

 

دوربین B500 نیکون کیفیت شناخته شده این برند را با قیمتی اقتصادی ارائه می‌کند. – نیکون (Nikon)

با همان قیمتی که می‌توان یک دوربین جیبی خرید، می‌توانید یک دوربین Coolpix B500 نیکون بخرید. البته با خرید این دوربین شما فقط در قیمت صرفه‌جویی می‌کنید و به هیچ وجه در بهره‌گیری از ویژگی‌های متنوع صرفه‌جویی نکرده‌اید. این دوربین از زوم اپتیکال ۴۰x، سنسور ۱۶ مگاپیکسلی، کیفیت ضبط ویدئو ۱۰۸۰P HD و اندازه کوچک برخوردار است. برای انتقال تصاویر خود به موبایل یا فضای آنلاین می‌توانید از امکاناتی نظیر وای فای، بلوتوث یا NFC استفاده کنید. صفحه نمایش LCD تاشو واقع در پشت دوربین امکان ثبت تصاویر با خلاقیت بیشتر را فراهم کرده است، ویژگی که معمولاً فقط در دروبین‌های گران‌تر یافت می‌شود. کنترل‌های دستی به شما اجازه می‌دهد تا عکس‌های خلاقانه ثبت کنید، بطور کل این دوربین می‌تواند دوربین اول عکاسان در حال رشد تلقی شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *