دومین نسخه بتا از iOS 13.2 با ویژگی‌های غافلگیر کننده منتشر شد

توسط:
فوربس فارسی

 

در حالی که اخیرا اپل دو به‌روزرسانی امنیتی را  برای نسخه ۱۳٫۱٫۱ و ۱۳٫۱٫۲ سیستم عامل iOS منتشر کرد و بسیاری بر این باور بودند که چرخه انتشار آپدیت‌های آینده این شرکت بهم خواهد خورد، توسعه دهندگان این غول فناوری نشان دادند که هنوز هم قادرند هر هفته یک نسخه بتا از سیستم عامل iOS را منتشر کنند. به تازگی دومین نسخه بتای عمومی از iOS 13.2 منتشر شد که ویژگی‌های جالب و غافلگیر کننده‌ای را با خود به همراه آورده است.

چه چیزی جدید است؟

اپل در اواخر تابستان ویژگی‌های جدید و جذاب مختلفی را در نسخه‌های بعدی iOS وعده داده بود، اما به هر حال، در نسخه ۱۳٫۲ نیز ویژگی‌هایی مانند اعلام پیام‌ها از طریق AirPods ارائه شده است. علاوه بر این نسبت به اولین نسخه بتای عمومی iOS 13.2 ، بیش از ۶۰ ایموجی جدید در دسترس کاربران قرار گرفته است. این ایموجی‌ها از رنگ پوست‌های مختلف پشتیبانی نموده و کاربر به راحتی می‌تواند آنها را انتخاب کند. کافیست یک ایموجی را لمس کرده و نگه دارید تا در منوی ظاهر شده به گزینه‌های موجود دسترسی پیدا نمایید.

قابلیت جدیدی برای حذف جملات گفته شده به Siri از سرورهای اپل نیز به این نسخه اضافه شده که کاربر می‌تواند در بخش تنظیمات و قسمت Siri & Search از آن استفاده کند. قابلیت مرتب‌سازی دوباره آیکون اپ‌ها نیز اکنون به Edit Home Screen تغییر نام یافته است. همچنین امکان تنظیم گزینه‌های فیلمبرداری نیز به طور مستقیم از طریق برنامه دوربین میسر شده است.

iOS 13.2 چه مشکلاتی دارد؟

اگرچه برخی گزینه‌ها مانند HomePod هنوز هم کار نمی‌کنند اما به طور کلی این نسخه از iOS واقعا پایداری خوبی داشته و با انتشار نسخه نهایی حتما اوضاع بهتر نیز خواهد شد. اگر قصد نصب نسخه بتا iOS 13.2 را دارید، به سایت beta.apple.com مراجعه کنید.

چه مشکلاتی برطرف شده است؟

برخلاف هفته گذشته که اپل با انتشار فوری دو آپدیت، باگ‌ها و مشکلات امنیتی و سیستمی متعددی را برطرف کرد، در دومین نسخه بتای عمومی iOS 13.2 که این هفته منتشر شد، تنها یک یا دو مشکل جزئی رفع شده است. یکی از این موارد، سازگاری لوازم الکترونیکی مجهز به پورت USB از نوع Type-A با گوشی آیفون ۷ است.

اتفاقات آینده

اپل قصد دارد نسخه نهایی iOS 13.2 را تا پایان ماه میلادی جاری منتشر نماید. تا آن زمان، سه هفته دیگر باقی مانده و انتظار می‌رود پیش از عرضه نسخه نهایی، کاربران به سه نسخه بتای دیگر نیز دسترسی پیدا کنند. همچنین به احتمال زیاد در نسخه بتای هفته آینده نباید شاهد ویژگی جدیدی باشیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *