سه آیفون جدید دستاوردهای بی روح اپل هستند

توسط:
فوربس فارسی

 

انتظارات برای رونمایی از رویداد اپل به پایان رسید و از رازهایی که اپل قصد در اعلام آن ها در رویداد ” Gather Round ” داشت پرده برداشته شد.

سالی دیگر همراه با مجموعه ی جدیدی از آیفون ها فرا رسیده است که نسبت به آیفون های سال گذشته دارای نوآوری های بیشتری می باشند از قبیل : اضافه کردن برخی بهبودها مانند ارتقاء پردازنده، مشخصات دوربین و برنامه ها و قابلیت هایی که توسط آخرین سیستم عامل iOS عرضه می شوند.

پیشرفت در عملکرد، نشان از این دارد که اپل همیشه خواهان ارتقاء مواردی است که در Samsung و گوشی هایGoogle Pixel موجود است.

با وجود اینکه Apple Watch سری ۴، پیشرفت خوبی نسبت به مدل های قبل خود داشته و از استقلال بیشتری نسبت به آیفون موجود در جیب تان برخوردار است، علاوه بر آن اپل از ۳ آیفون جدید خود در چندین رنگ و اندازه نیز رونمایی کرد.

در حالی که معرفی مجدد OLED بر روی آیفون ممکن است به عنوان یک انقلاب در نظر گرفته شود (iPhone X نیز OLED است) ، اپل برای باری دیگر با به کار بردن OLED بر روی گوشی های بیشتر، از Google Pixel و Samsung پیشی گرفت. صفحه نمایش OLED از باتری کمتری استفاده می کند و وضوح بهتری را در رنگ ارائه می دهد.
OLED گزینه ای است که تولید آن گران تر می باشد و به همین دلیل است که ما به آیفون XR به عنوان گزینه ای ماندگار در بازار نگاه می کنیم. این گوشی ۶٫۱ اینچی هنوز از صفحه LCD استفاده می کند و احتمالا از میان سه گوشی دیگر، گزینه ی پر فروش تری خواهد بود.

iPhone XS Max  با صفحه ۶٫۵ اینچی (به شدت) و iPhone XS  با صفحه ۵٫۸ اینچی، قیمت شان همانند یک ماشین کار کرده می باشد و تمام مشخصات مورد نظر شما را در یک اتومبیل گران قیمت دارا هستند با این تفاوت که این “گوشی اپل” است که به جای اتومبیل شما را باید به مقصد برساند.

آخرین باری که واقعا در خصوص معرفی آیفون هیجان زده بودید را به خاطر دارید؟

در حالی که این محصول تمرکز اصلی خط تولید اپل می باشد، به نظر می رسد آیفون دیگر دارای آن تکنولوژی رقابتی که جهش ایجاد می کرد، نیست اما عملا برای اپل اتفاق خوبی است چون در  اکوسیستمی بستر لازم جهت استفاده از دیگر محصولات اپل را فراهم می کند.
بر خلاف بسیاری از گوشی های اندروید گوگل، آیفون های اپل نیازمند پایبندی تان به اکوسیستمی هستند که در واقع شما هرگز مالک واقعی آن تکنولوژی که بابتش بهای گزافی پرداخت کرده اید نیستید.

اپل در حال حاضر به تولید کننده ای تبدیل شده است که دیگر آن زرق و برقی که در ارائه ی (در یک نگاه ایدئولوژیک) محصولات گذشته اش وجود داشت را ندارد و یک قدم عقب تر بودن از آنچه سامسونگ و دیگران ارائه می دهند، منجر به دور شدن اپل از نوآوری و اختراعاتی شده است که ما از آن شرکت انتظار داریم.

آیا این سه گوشی جدید می تواند این روند را تغییر دهد؟ احتمالا خیر

Apple Watch چطور؟ آن هم احتمالا خیر

گوشی های آیفون جدید اپل، تقلید پلاستیکی ارزان قیمت ( که البته ارزان هم نیستند) از چیزی است که ما از قبل انتظار آن را داشته ایم. شاید در ساخت فیزیکی واقعی، آنها اینگونه نباشند اما این احساسی است که از آنها دریافت می کنیم و اضافه کردن پسوند های S ،R یا Max چیزی را تغییر نخواهد داد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *