شایعات جدید در خصوص آیفون ۱۲ و مشکلات جدی در آیفون ۱۱

توسط:
فوربس فارسی

 

این هفته خبرهای مختلفی در خصوص اپل و محصولاتش منتشر شد؛ مشکلات جدی آیفون ۱۱، طراحی احتمالی آیفون ۱۲، تاریخ عرضه iPhone SE2، آپدیت جدید MacOS، مشکلات نسخه کاتالینا مک و آمدن سرویس Twitch به اپل تی‌وی، همگی از جمله خبرهایی بودند که در این هفته شاهدشان بودیم.

تاریخ عرضه احتمالی iPhone SE2

آیا اپل سال آینده یک عضو ارزان قیمت را به خانواده آیفون‌ ۱۱ اضافه خواهد کرد؟ با گزارشاتی که در خصوص تمایل اپل برای عرضه یک نسخه مشابه iPhone SE در خانواده آیفون ۸ منتشر شده، به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد با عرضه یک آیفون ارزان قیمت در این چرخه محصول به افزایش میزان فروش و همچنین تعداد کاربرانی که از پلتفرم iOS استفاده می‌کنند، کمک کند.

جدیدترین گزارش کو، تحلیلگر شناخته شده محصولات اپل، این کمپانی احتمالا در سه ماهه نخست سال آینده این آیفون مقرون به صرفه را عرضه خواهد کرد. با توجه به تاریخچه اپل، به نظر می‌رسد این اتفاق در اواسط یا اواخر ماه مارس رخ بدهد.

بدون شک تعداد زیادی از کاربران آیفون‌های خود را در فصل تعطیلات و ماه ژانویه خریداری می‌کنند. بدین ترتیب اپل با عرضه آیفون مقرون به صرفه جدیدش در ماه مارس، به لطف فاصله زمانی ایجاد شده، این دسته از کاربران را ناراحت نخواهد کرد.

ظاهرا این فقط iOS 13 نیست که برای کاربران آیفون ۱۱ دردسر درست کرده است! اگرچه آیفون‌های سری ۱۱ کمتر از یک ماه است که به بازار عرضه شده‌اند، اما کاربران زیادی از شکستگی صفحه نمایش و آسیب‌پذیری آن در برابر خراش‌، شکایت دارند. به گفته برخی کاربران، حتی در صورتی که گوشی را در جیب خود (عاری از هرگونه سکه، کلید یا اشیایی که باعث ایجاد خط و خراش می‌شوند) قرار داده‌اند، بعد چند روز خراش‌های کوچکی را مشاهده کردند.

این در حالیست که بسیاری از یوتیوبرها پس از تست استحکام و مقاومت فیزکی آیفون‌های سری ۱۱ از دوام بسیار بالای این گوشی‌ها صحبت کردند. به همین دلیل است که می‌گوییم تست‌های لابراتوری و کنترل شده هیچگاه نمی‌توانند شرایط استفاده روزمره و عادی را شبیه‌سازی کنند!

آیا این طراحی نهایی آیفون ۱۲ است؟

براساس اطلاعاتی که توسط مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل فاش شده، به نظر می‌رسد آیفون‌های ۱۲ و ۱۲ پرو از لبه‌های تخت و ظاهری مربعی شکل برخوردار خواهند بود. این نوع طراحی را در گذشته نیز در آیفون ۴، آیفون ۵ و آیفون اس‌ای نیز شاهد بوده‌ایم.

طرفداران مک‌بوک خوشحال باشند!

 

 

احتمالا اپل به زودی یک مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی را به بازار عرضه خواهد کرد که برای توسعه دهندگان و تولیدکنندگان محتوای دیجیتال، قطعا خبر بسیار خوبی محسوب می‌شود. اما آیا این مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی یک محصول پرچمدار و تراز اول خواهد بود یا پشت سر آیپد پروهای جدید، اپل تی‌وی و آیفونی که در رویداد ماه اکتبر این کمپانی برگزار می‌شود، قرار خواهد گرفت؟

اپل باید انتخاب کند؛ یا آیفون و آیپد پروهای جدید با قابلیت‌ها و توانمندی‌های جذاب و کاربردی را به صورت برجسته‌ای معرفی نماید و یا به خانواده مک‌بوک پرو خود جان دوباره‌ای ببخشد. با توجه به عملکرد اپل در طی چند سال گذشته به نظر می‌رسد احتمال اینکه گزینه دوم به وقوع بپیوندد، بیشتر است.
واقعیت دیگری که نباید آن را نادیده گرفت رقابت بسیار دشوار لپ‌تاپ‌های اپل و به خصوص خانواده مک‌بوک پرو آن با گزینه‌های ویندوزی موجود در بازار است. در حال حاضر لپ‌تاپ‌های گیمینگ یا مالتی‌مدیا محور به مراتب بهتری در بازار وجود دارند که به پلتفرم ویندوز ۱۰ مجهز بوده و حتی اگر به دنبال تهیه یک لپ‌تاپ کاربردی و قابل حمل برای بیزینس خود هستید، باز هم در بین گزینه‌های ویندوزی شانس بیشتری خواهید داشت.

مشکلات MacOS Catalina

اپل برای نخستین بار نسخه کاتالینا مک را در جریان رویداد WWDC تابستان سال جاری رونمایی کرد. این هفته، اپل سرانجام این نسخه از macOS را منتشر کرد. کاتالینا تغییرات گسترده و بنیادی را در معماری کلی پلتفرم مک ایجاد کرده است.

این بار اپل تلاش کرده تا پلتفرم مک خود را در مسیر iOS جلو ببرد و این نخستین باری است که کدهای متفرقه نوشته شده برای iOS و iPadOS در سیستم عامل مک نیز قابل اجرا هستند. از سوی دیگر، اپل تاکید می‌کند که دو پلتفرم iOS و iPadOS با MacOS متفاوت بوده و معماری استفاده از قدرت پردازشگر و پشتیبانی از ورودی‌ها در آنها یکسان نیست.

بدون شک هر نسخه جدیدی که از یک سیتسم عامل منتشر می‌شود خالی از اشکال نخواهد بود. اما تلاش اپل برای ایجاد تغییرات گسترده در نسخه کاتالینا سیستم عامل مک تا حد زیادی با مشکل روبرو شد. تغییر معماری سیستم عامل به معماری ۶۴ بیتی نه تنها از کار افتادن اپلیکیشن‌های مختلفی را به همراه داشت، بلکه مشکلات بی‌شمار در زمینه همگام‌سازی با سایر پلتفرم‌های اپل و حذف قابلیت پشتیبانی از فایل‌های XML در بخش موسیقی، همگی از مشکلات این نسخه از سیستم عامل MacOS به حساب می‌آیند. این در حالیست که بسیاری از دی‌جی‌ها معمولا لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو را با خود حمل می‌کنند. این دسته از کاربران با فایل‌های XML دیتابیس آیتونز ارتباطی تنگاتنگ دارند.

پس از تقریبا ۲۰ سال، آیتونز در نسخه کاتالینا مک حذف شد و بدین ترتیب دیگر از فایل‌های XML پشتیبانی نخواهد شد. این موضوع عدم کارکرد درست اپلیکیشن‌هایی مانند Traktor و Rekordbox را به همراه دارد.

سخن پایانی

به نظر می‌رسد اپلیکیشن Twitch نیز به زودی راه خود را به سیستم عامل جدید مک پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، توییچ به خوبی با اپل‌ تی‌وی و دستگاه‌هایی که به صورت مستقیم به تلویزیون متصل می‌شود، سازگاری دارد. اپ Twitch این روزها برای Apple TV، کنسول‌های بازی، گوشی‌های هوشمند و تی‌وی باکس‌های اندرویدی منتشر شده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *