فروش یک میلیونی Mate 30s هواوی پیش از آغاز فروش بین‌المللی

توسط:
فوربس فارسی

 

ممنوعیت همکاری هواوی با گوگل که توسط ایالات متحده وضع شده، اخرین پرچمدار غول پیکر چینی را که Mate 30 نام دارد در شرایط نامشخصی قرار داده است. این سری از تلفنهای هواوی به طور رسمی در مونیخ رونمایی شده و قیمت ان در اروپا نیز اعلام شده است ، اما هیچ اطلاعاتی از اینکه این گوشی چه زمانی در عرصه بین المللی برای فروش گذاشته خواهد شد در دست نیست . این امر احتمالاً بدین دلیل است که هواوی می خواهد مسئله گوگل را قبل از معرفی گوشی جدید خود در عرصه بین المللی حل کند.

با این حال ، در چین همه چیز برای هواوی خوب پیش میرود و تجارت این شرکت درست همانند قبل عالی است. گوشی های Mate 30 و Mate 30 Pro پنج شنبه گذشته به فروش رفتند و طبق گفته هواوی ، طی سه ساعت اول یک میلیون دستگاه از این دو گوشی فروخته شده است.

هواوی یک شرکت خصوصی است ، بنابراین نمی توان این آمار و ارقام را تأیید کرد ، اما عکس های ارائه شده از جمعیت حاضر در یکی از فروشگاههای هواوی در شنژن حاکی از آن است که صف طولانی‌ای برای خرید این گوشی به راه افتاده بود.

علاوه بر این ، سهام Taobao نیز افزایش یافته و مدل های وارداتی Mate 30 در هنگ کنگ به قیمت ۱۵۰۰ دلار هنگ کنگ به فروش میرسند که نشان میدهد تقاضا بیشتر از عرضه است.

 

فروشی در حدود یک میلیون واحد در کمتر از یک هفته بسیار چشمگیر است ، اما این امر با توجه به محبوبیت هواوی در کشور خود یعنی چین، که پس از مشکلات اخیر آن با ایالات متحده افزایش هم یافته چندان تعجب آور نیست.

برخی از شهروندان چینی احساس می کنند اتهامات دولت ترامپ ناعادلانه بوده ، بنابراین می خواهند حمایت خود را با خرید از این کمپانی نشان دهند. طبق گفته شرکت تحقیقاتی Canalys ، هواوی در سه ماهه دوم سال جاری ۳۷٫۳ میلیون دستگاه گوشی همراه را در چین به فروش رسانده که نسبت به سال ۲۰۱۸ رشد ۳۱ درصدی داشته است. در حقیقت هواوی تنها برندی بوده که میزان فروش آن در چین نسبت به سال گذشته افزایش یافته. این در حالی است که اپل ، شیائومی، Oppo و Vivo همگی فروش پایینتری نسبت به سال ۲۰۱۸ داشتند.

من میتوانستم در اولین روز فروش Mate 30 Pro یک دستگاه از این گوشی را از یک خرده فروشی خریداری کنم اما هنوز در حال بررسی مشخصات آن هستم لیکن با بررسی هایی که تا کنون انجام داده ام می توانم بگویم که سخت افزار این گوشی بسیار چشمگیر است و از این جهت همچنان دنباله روی P20 Pro ، Mate 20 Pro و P30 Pro هستم.

 

سری Mate 30 از یک سنسور دوگانه ۴۰ مگاپیکسلی بهره میبرد که یکی از آنها یک لنز استاندارد دارد و دیگری دارای دوربینی با زاویه دید عریض است. این بیشترین تعداد مگاپیکسلی است که در یک دوربین با زاویه دید گسترده به کار گرفته شده و لذا میتوان عکس های منحصربفردی با آن گرفت.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *