هشدار مایکروسافت؛ آپدیت KB4520062 ویندوز ۱۰ را نصب نکنید!

توسط:
فوربس فارسی

به نظر می‌رسد مایکروسافت برای تشویق کردن کاربران به نصب به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۰ دچار مشکل شده است. این غول نرم‌افزار ابتدا به کاربران ویندوز ۱۰ توصیه می‌کند حتما یک به‌روزرسانی مهم را نصب کنند تا از خطرات بالقوه در امان بمانند، اما کمی بعد خودش تایید می‌کند که ابزار  Windows Update Assistant دارای نقص امنیتی است!

علاوه بر این تنها چند روز پس از انتشار آپدیت KB4520062 ویندوز ۱۰، مایکروسافت کاربران را از نصب آن بر حذر داشت. به گفته مایکروسافت، این به‌روزرسانی سرویس ATP (حفاظت پیشرفته در برابر تهدیدات آنتی‌ویروس دیفندر) را از کار می‌اندازد.

آپدیت تجمیعی KB4520062 دقیقا چیست؟

این دومین به‌روزرسانی تجمیعی ویندوز ۱۰ است که در ماه اکتبر در دسترس کاربران این سیستم عامل قرار می‌گیرد. این آپدیت حداقل از نقطه نظر امنیتی، چندان مهم ارزیابی نشده و در عوض بهبودهای مختلفی را برای سیستم عامل ویندوز ۱۰ ارائه می‌کند.

جلوگیری از ایجاد و نمایش کاشی‌های خالی در منوی استارت هنگام به‌روزرسانی سیستم عامل از نسخه‌های قدیمی به نسخه ۱۸۰۹ و رفع مشکلی در بخش تنظیمات که با تغییر تم ویندوز باعث از کار افتادن برنامه Settings می‌شد، از جمله این موارد هستند.

علاوه بر این، رفع مشکل مصرف انرژی بیش از اندازه در حالت استندبای و جلوگیری از نمایش صفحه سیاه رنگ پس از نخستین ورود به حساب کاربری (پس از اتمام مراحل به‌روزرسانی ویندوز) نیز در لیست موارد اصلاح شده دیده می‌شوند.

به گفته مایکروسافت، پس از نصب این به‌روزرسانی، سرویس ATP مایکروسافت دیفندر از کار افتاده و امکان ارائه گزارش ندارد. ممکن است در این شرایط پیغام خطای ۰xc0000409 را در Event Viewer مشاهده کنید.

چه کاربرانی در معرض مشکل قرار دارند؟

این مشکل امنیتی احتمالا برای کاربران خانگی ویندوز ۱۰ چندان نگران کننده نیست. اما کاربران سازمانی که برای محافظت از سیستم خود از سرویس ATP ویندوز دیفندر استفاده می‌کنند با نصب این به‌روزرسانی دچار مشکل خواهند شد.

نسخه Enterprise ویندوز ۱۰ به طور پیش‌فرض از این سرویس برخوردار بوده و یک آنتی‌ویروس قوی با مجموعه‌ای از ابزارهای امنیتی کارآمد محسوب می‌شود.

مایکروسافت توصیه کرده آپدیت KB4520062 ویندوز ۱۰ را نصب نکنید. اما به هر حال، این کمپانی تا اواسط نوامبر راه‌حلی را ارائه خواهد داد. خبر خوب اینکه آپدیت تجمیعی مذکور توسط تعداد زیادی از کاربران نصب نشده و به همین دلیل شیوع بالایی نداشته است.

به عنوان یکی از کاربران سیستم عامل ویندوز ۱۰، امیدوارم مایکروسافت هر چه زودتر راه‌حل مناسبی را ارائه نموده و در آینده نیز شانس بروز چنین مشکلاتی را تا حد زیادی کاهش دهد؛ در غیراین‌صورت کاربران تمایلی به استقبال از به‌روزرسانی‌های تجمیعی و به طور کلی، به‌روز نگه داشتن سیستم عامل خود نخواهند داشت!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *