همه چیز در مورد مرسدس بنز AMG CLS 53 2019

توسط:
فوربس فارسی

 

تولید مرسدس بنز CLS در سال ۲۰۰۴ آغاز شد و طراحی کوپه مانند آن، آغازگر بخش جدیدی در طراحی خودرو بود. این طراحی شامل بدنه و خطوط کوپه و ۴ در سدان بود. سری CLS برای فردی مناسب است که می‌خواهد ماشینی اسپرت‌تر با ظاهری نیرومندتر را براند. تمرکز مدل AMG 53 از سری CLS بر عملکرد بوده و از آخرین تکنولوژی مرسدس بنز بهره می‌برد.

طراحی داخلی شگفت انگیز

CLS نشان دهنده‌ی پیشرفته‌ترین سیستم اطلاعاتی سرگرمی داخلی خودرو بوده و شامل دو صفحه‌ی نمایش است که در داخل داشبور قرار دارند. این کار باعث می‌شود که این صفحات جزء اجزای داخلی طراحی به نظر برسند، نه قسمتی که بعداً به آن اضافه شده است. در پایین این صفحه‌های نمایش، دریچه‌های تهویه با آرم مرسدس بنز و چراغ‌های LED داخلی قرار دارند که رنگ آن‌ها بر اساس دمای هوا تغییر می‌کند. این ویژگی خیلی جالب است.

 

 

از آن‌جایی که این خودرو یک مدل AMG است، طراحی داخلی آن شامل فیبر کربنی و قطعات فلزی به همراه فرمان بی‌نظیر AMG است که طراحی مورد علاقه‌ی من در کل صنعت خودروسازی محسوب می‌شود. نه تنها به نظر می‌رسد که این فرمان متعلق به یک ماشین مسابقه‌ی پیشرفته باشد، بلکه تاچ پَد مشکی آن با صفحه نمایش‌های مختلف همخوانی داشته و باعث می‌شود که فرمان بسیار زیبا به نظر رسیده و در عین حال، کاربردی باشد.

 

 

طرحی داخلی AMG CLS 53 همانند تمامی محصولات مرسدس بنز بسیار منحصر به فرد بوده و ظاهری پویا و پیشرفته دارد.

خودوری ۶ سیلندری با تقویت کننده‌ی EQ

متاسفانه این خودرو ۸ سیلندری نیست، اما با یک تقویت کننده‌ی EQ که یک سیستم هیبریدی سبک است، عرضه می‌شود. استارت و آلترناتور تقویت کننده‌ی EQ، استارت موتور و آلترناتور را در یک موتور الکتریکی با یکدیگر ترکیب کرده و بین موتور و جعبه دنده جای گرفته است. نتیجه‌ی آن، ۲۱ اسب بخار و ۱۸۴ lb-ft گشتاور بیشتر است که میزان کلی نیرو را به ۴۲۹ اسب بخار و گشتاور ۳۸۴ lb-ft می‌رساند که ۰ تا ۶۰ آن، ۴٫۴ ثانیه طول می‌کشد.

 

 

هیچ شکی نیست که این خودرو بسیار سریع بوده و رانندگی با آن حس خوبی دارد، اما هنوز هم ۸ سیلندر نیست. هرچند، دلیل آن این است که مرسدس بنز، مدل AMG GT 63 را که ظاهر مشابهی به این خودرو دارد با موتور توربوی ۸ سیلندری عرضه می‌کند. ۰ تا ۶۰ آن که ۴٫۴ ثانیه است، برای اکثر خریداران کافی بوده و مسافت طی شده‌ی ۲۱ مایل در شهر و ۲۷ مایل در آزادراه به ازای هر گالون سوخت برایشان مناسب است.

 

 

 

جعبه دنده: دنده‌ی اتومات ۹ سرعته

کلید اصلی خلق یک تجربه‌ی رانندگی شگفت انگیز، سرعتی است که مرسدس بنز با “جعبه دنده‌ی دو کلاچه و ۹ سرعته‌ی AMG” ارائه می‌کند. این سیستم بسیار حیرت انگیز بوده، سرعت زمان تغییر آن بسیار کوتاه بوده و سرعت واکنش به تغییر پدال‌ها و افزایش یا کاهش دنده بسیار بالاست. نتیجه‌ی آن، دنده‌ی اتوماتیک بی نظیری است که تغییرات را به سرعت اعمال می‌کند.

 

کنترل آن آسان است.

کنترل خودروی AMG CLS 53 در کنار تمامی کارکردهایش، بسیار آسان است. این خودرو در حالت کامفورت، ماشین فوق العاده‌ای است که رانندگی روانی داشته و هنگامی که در حالت حداکثر کارایی باشد، رانندگی تیزی خواهد داشت که می‌توانید تمامی دست اندازهای جاده را از طریق فرمان احساس کنید. تمامی این‌ها به دلیل سیستم تعلیق به وسیله‌ی محفظه‌های هوای متعدد است که دائماً ارتعاشات را خنثی کرده و لرزش بدنه‌ی ماشین را کاهش می‌دهند و بدین ترتیب، عملکرد خودرو افزایش می‌یابد.

 

 

سخن آخر

زمانی که موتور ۶ سیلندر AMG با تقویت کننده‌ی EQ ترکیب می‌شود، در کنار صدای دلنشین موتور و کنترل فوق العاده‌ی آن، این خودرو به بهترین خودروی سواری تبدیل می‌شود که می‌تواند با دکمه‌ی حالت اسپرت، جذابیت رانندگی را دو چندان کند.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *