از شهرت و اعتبار خود محافظت کنید و برند تجاری تان را با استفاده از قدرت بررسی آنلاین رشد دهید

توسط:
فوربس فارسی

 

مصرف کنندگان آنلاین امروزی ، به شدت تمایل دارند که نسبت به ادعاهای تبلیغاتی جسورانه یا هر گونه ادعای تبلیغاتی دیگری مشکوک باشند و اطلاعات ارائه شده مربوط به انتخاب محصول برایشان ایجاد اضطراب می کند و نسبت به آنها مردد هستند.
برندها و بازاریابانی که می خواهند در این طوفان زنده بمانند بایستی سن تاثیرگذاران و توصیه ی مشتریان معتبر را در نظر بگیرند و آن را با درک جدیدی از یک ابزار قدیمی همراه سازند : “بررسی”
خرید آنلاین ، بازبینی و بررسی محصولات را از محدوده ی بخش های مختلف غذایی و سفر فراتر برده است و از آن برای هرگونه کالا و خدمات قابل تصور استفاده می شود. برندتان, در رابطه با هر چیزی که باشد، نه تنها باید در نظر داشته باشید که مصرف کنندگان باید فرصت بررسی و نظر دادن نسبت به محصول را در وب سایت تان داشته باشند بلکه باید نظرات آنها را در سایت های بررسی مانند Yelp ، Google+ و Angie’s List نیز در نظر بگیرید. در حال حاضر برند شما به شدت به آنچه که دیگران در رابطه با شما می گویند بستگی دارد و ضروری است که از آن برای ساختن کسب و کار خود استفاده کنید.
طبق گفته ی Invesp، ۹۹% از مشتریان بررسی های آنلاین را مطالعه می کنند و ۸۸% به بررسی ها به اندازه ی توصیه های شخصی اعتماد دارند. ۷۲% نیز ترجیح می دهند اقدامات خود را پس از مطالعه ی یک بررسی مطلوب انجام دهند.
بررسی کنندگان Yelp در هر دقیقه ۲۶۰۰۰ پست ارسال می کنند. بررسی یک ستاره در Yelp منجر می شود به ۹-۵% افزایش در درآمد، در حالی که بررسی منفی می تواند هزینه ی ۳۰ مشتری را برای کسب و کار داشته باشد .
طبق گفته ی Search Engine Land، ۹۰% از مشتریان قبل از تصمیم جهت اعتماد به کسب و کاری، به مطالعه ی ۱۰ بررسی یا کمتر می پردازند.
اکنون که با میزان تاثیرگذاری بررسی ها آشنا شدید، به شما چگونگی انجام آن را خواهیم گفت:

• نظرات های مثبت را برجسته سازید:
مهم نیست چه کاری انجام می دهید و چه چیزی را برای ارتقاء شایستگی های خود می گویید. هیچ چیزی مانند کلمات یک مشتری راضی نمی تواند عمل کند. هنگامی که این کلمات را می خوانید، آن ها را در وب سایت و کانال های رسانه های اجتماعی تان به اشتراک بگذارید و به گوش مخاطبان خود برسانید. صرف نظر از مزیت های قابل توجهی که اشتراک گذاری گسترده ی کلمات دارند، همچنین موجب صرفه جویی در پول و زمان نیز می شوند. انگار که شخصی دیگر کاری ارزشمند را برای شما انجام داده است و به شما اطلاعات جدیدی می دهد که می تواند در بهبود شیوه ی بازاریابی تان کمک کننده باشد. نظرات می توانند ترکیبی قدرتمند از ترویج و تحقیق باشند.

• اما نظرات منفی را حذف نکنید:
غیرممکن است که بتوانید همه مردم را همیشه خوشحال و راضی نگه دارید. اگر اجازه ندهید هیچگونه بررسی منفی وجود داشته باشد، برای کاربران مشکوک بودن موضوع قابل فهم است و شروع به سرکوب اطلاعات خواهند کرد.
اضافه شدن چند نظر منفی در این ترکیب با نشان دادن شفافیت، تمایل به شنیدن دیدگاه ها و نگرانی های دیگران و استفاده از آنها جهت بهبود عملکرد می تواند به اعتبار شما بیافزاید.
اشتباهات و کمبودها در یک جهان ناقص رخ می دهند اما پذیرفتن خطاهای تان به اعتبار شما می افزاید و اگر شما به طور کامل نظرهای منفی را پیگیری کنید، ممکن است مشتری تمایل به تجدید نظر پیدا کند.

• نظرات و بررسی ها را دنبال کنید:
طبق گفته ی Search Engine Land، ۷۰% از مشتریان تمایل دارند در صورت جویا شدن دیدگاه شان نظر خود را بیان کنند. درحالیکه فقط ۵۰% از شرکت ها این پرسش را مطرح و پیگیری های لازم را اعمال می کنند. مشتریان ناراضی احتمال بیشتری دارد که نظرات خود را بیان کنند، اما نباید فقط منتظر بمانید تا خودشان نظر دهند. شما می توانید نظرات مشتریان را از طریق ارتباط مستقیم با آنها در رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و بخش کامنت ها جویا شوید.
در حقیقت برای برند شما حیاتی است که تا جایی که امکان دارد به صورت شخصی با آنها در ارتباط باشید و سعی کنید که روابط را ایجاد کنید و جلو ببرید (این خواسته ی مصرف کنندگان می باشد).
با پاسخ به این نیاز فرصت بهتری برای تعامل دو جانبه پیدا خواهید کرد و درنتیجه منجر به افزایش نظرات خوب برای برندتان خواهد شد. هر کجا که این تعامل رخ داد، به مشتریان خود نشان دهید که نظرات شان برای دیگر مشتریان نیز بسیار مهم است و می تواند به آنها کمک کند، درحالیکه در بهبود عملکرد شما نیز موثر است.

• بدانید که شیوه ی کارتان بسیار مهم است:
مصرف کنندگان ، رتبه بندی را فقط برای محصول انجام نمی دهند بلکه این اقدام را برای کل شرکت تان که شامل یک تجربه ی کامل می باشد انجام می دهند. اطمینان حاصل کنید که خود را جای آنها قرار می دهید و تمام جوانب را از منظر کاربر پسند بودن وب سایت تان تا سرعت پاسخ به سوالات و توجه به جزئیاتی که در تعامل با مشتری دارید بررسی نمایید.
شیوه ی پاسخ به شکایات و یا واکنش به بررسی ها برای تان موضوعی حیاتی است و به یاد داشته باشید:
افرادی که نظرات منفی را می خوانند احتمالا پاسخ شما را نیز خواهند خواند.
شما فرصت های بی پایانی را برای نمایش از خود دارید و سعی کنید نکاتی کاملا مثبت را به کلیت تجربه ی مشتری بیفزایید تا فرصتی برای بیان دیدگاه و نظرات شان فراهم شود (از منظر هویت برندتان تفکر کنید).
توجه داشته باشید که تمام موارد فوق نیازمند اقداماتی از جانب شماست .
بررسی ها و نظرات می توانند ابزاری فوق العاده برای تبلیغ برند و مدیریت شهرت تان باشند زیرا که سرنوشت شما در دستان شماست. در نتیجه منتظر گرفتن نظرات نباشید و آن ها را خودتان ایجاد کنید نه تنها به عنوان یک شاخص عملکرد, بلکه به عنوان جزء کلیدی استراتژی.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *