اپل از آیپدهای جدید خود با تراشه‌ی M1 رونمایی کرد

توسط:
فوربس فارسی

 

تراشه‌ی قدرتمند ۸ هسته‌ای M1 که در رویداد ۳۱ فروردین کمپانی اپل معرفی شد، راه خودش را به مدل‌های جدید آیپد نیز باز کرده است و از همین رو آن‌ها را به لپ‌تاپ های قدرتمند بدون کیبورد تبدیل کرد.
طبق گفته‌های اپل، M1 از پردازنده‌ی قبلی آیپدها ، A12Z، ۵۰ درصد سریع‌تر است. فضای ذخیره‌سازی حداکثر ۲ ترابایت نیز باعث سریع‌تر شدن این مدل شده است.


در هر دو اندازه‌ی موجود آیپدهای جدید ،درگاه USB-C 4 با پشتیبانی از تاندربولت تعبیه شده است. همچنین با ویژگی جذاب جدید دوربین‌ جلوی این آیپد یعنی CenterStage که با وجود آن در تماس‌های تصویری بر روی سوژه‌ی موردنظر تمرکز کرده و آن را در مرکز تصویر قرار می‌دهد.


استفاده از فناوری صفحه نمایشگر mini LED در آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی آن را تبدیل به اولین دستگاه کمپانی اپل کرد که از این فناوری استفاده می‌کند. این نوع نمایشگرها با رزولوشن ۲۷۳۲ در ۲۰۴۸ پیکسل نسبت به نمایشگرهای قبلی یعنی LCDها دارای کنتراست بالاتر یعنی ۱ میلیون هستند و همچنین رنگ‌ها را در صفحه‌ی خود به صورت واقعی‌تر و با روشنایی حدودا ۱۰۰۰ نیت نمایش می‌دهند.


قیمت پایه برای آیپد ۱۱ اینچی و ۱۲٫۹ اینچی به ترتیب ۷۹۹ دلار و ۱۰۹۹ دلار است که اگر بخواهید ویژگی ۵G را هم داشته باشند باید ۲۰۰ دلار بیشتر بپردازید.از ۳ اردیبهشت ثبت سفارش تبلت‌های اپل آغاز شده است و تا اواسط می(اردیبهشت) به بازار عرضه خواهند شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *