قبل از ورود فرزندتان به دانشگاه باید چه کارهایی انجام دهید

توسط:
فوربس فارسی

برای خانواده هایی که فرزندان شان قصد ورود به دانشگاه را دارند، این زمان با حس هیجان در خصوص فرصت ها، نگرانی در مورد چالش ها و البته ترس همراه است.

 

من با وجود اینکه دیگر زمانی را برای وقت گذراندن با فرزندم پیدا نمی کنم اما با این حال احساس خوشبختی می کنم چراکه به عنوان رئیس دانشگاه و استاد روانشناسی، درک درستی از آنچه باید برای آماده شدن در این مرحله انجام دهم را دارم که همان سطح جدیدی از استقلال و مرحله ی جدیدی برای هر خانواده می باشد.

در نتیجه لیستی از پنج کار مهمی که خانواده ها و دانش آموزان می توانند در تابستان قبل از ورود به دانشگاه انجام دهند را برای شما عنوان خواهم کرد:

• ایمیل دانشگاه را چک کنید:
شما و فرزندتان (به ویژه فرزندتان) باید به طور مرتب ایمیل بخوانید. اگر ایمیل های دانشگاه را مطالعه نمی کنید تمام مواردی را که مرتبط با مهلت های بحرانی برای فرصت های کارآموزی است را از دست خواهید داد.

• چک لیست ها را بررسی کنید:
اکثر دانشگاه ها از دانش آموزان انتظار دارند که وظایف مهم را طی تابستان انجام دهند که این ممکن است شامل ثبت نام برای کلاس های پاییز، حضور برای آزمون های تعیین شده، پر کردن پرسشنامه های مربوطه، گذراندن آموزش های مبارزه با مواد مخدر و مصرف الکل و … باشد. اکثر دانشگاه ها فرض می کنند که دانش آموزان این کارها را به تنهایی انجام خواهند داد. این وظایف معمولا اجباری هستند و دلایل مهمی برای تکمیل آنها وجود دارند که انجام ندادن آنها عواقب قابل توجهی خواهد داشت و یا منجر به مشکلات عمده ای خواهد شد. از فرزند خود جویا شوید که چگونه برای انجام این کارهای مهم برنامه ریزی کرده است. اگر هم مهلتی را از دست دادید، آن را نادیده نگیرید و در اسرع وقت با آموزش تماس بگیرید.

• برای نحوه ی ارتباط تان با دانشگاه برنامه ریزی کنید:
حتی اگر شما بخش قابل توجهی از هزینه های فرزند خود را پرداخت کنید، دانشگاه ها عمدتا با خود فرزندتان در ارتباط هستند، زیرا فرض می شود که آنها دیگر به لحاظ قانونی یک بزرگسال محسوب می شوند. دانشگاه مستقیما قبض پرداخت شهریه را برای شما ارسال نمی کند و شما دسترسی به حساب فرزندتان ندارید و نمی توانید نمرات او را مشاهده کنید. با فرزند خود در رابطه با نحوه ی ارتباط تان با دانشگاه صحبت کنید. اگر شما به پرداخت شهریه ی دانشگاهش کمک می کنید، اجازه دهید بداند که نیاز دارید به حساب های مالی اش برای پرداخت ها دسترسی پیدا کنید.
معمولا دانشگاه ها دارای سیستمی خودآموز و آسان هستند و فرزندتان می تواند به آسانی دسترسی را به شما نیز منتقل کند.

• نحوه ی ارتباط تان به عنوان یک خانواده را برنامه ریزی کنید:
این روزها شاهد موارد بسیاری هستیم، برخی از دانش آموزان در طول روز بارها با خانواده شان در ارتباط هستند و پیام می دهند و برخی دیگر از آنها با گفتن خداحافظ انگار ناپدید می شوند. در رابطه با آنچه برای شما و فرزندتان مناسب است صحبت کنید. زیرا دانشگاه ها فرزند شما را به عنوان یک بزرگسال در نظر می گیرند و اگر فرزندتان در معرض مشکلی باشد با شما در تماس نخواهند بود (مگر اینکه وضعیت تهدید کننده ی زندگی وجود داشته باشد) .

سعی کنید یکسری حداقل استانداردها را برای ارتباط تعیین کنید به عنوان مثال: “ما نیاز داریم که یک بار در هفته در رابطه با مسائل اتفاق افتاده صحبت کنیم” . فرزندتان را تشویق کنید که در خصوص نحوه ی تأثیر گذاشتنش بر خواهر و برادرش نیز فکر کند و برنامه ریزی کند که چگونه با آنها در ارتباط باقی بماند.

• با منابع دانشگاه به فرزند خود قدرت ببخشید:
برای کسب تجربیات بیشتر، فرزند شما باید از تمام حمایت ها و مزایای کالج استفاده کند و اکثر دانشگاه ها نیز از آن برخوردارند. او را تشویق کنید تا از تمام فرصت هایی که برای او یک چالش و منفعت است استفاده کند (مانند ارتباط با اعضای هیئت علمی، مدرسان، مربیان و مشاوران) . ساعت هایی که استادان در دفترشان حضور دارند فقط برای دانش آموزانی که دارای سوال و مشکل هستند نیست. دانش آموزان می توانند با استاد خود در رابطه با کتاب های جالب، نکات مهم در خصوص یک موضوع و نحوه ی فعالیت در زمینه ی رشته تحصیلی شان صحبت کنند.


اگر مسئله ای ایجاد شود، شبکه ای که فرزندتان برای خود ساخته است به او اجازه خواهد داد تا در رابطه با راه حل ها با آن ها مشورت کند. ساختن ارتباطات، شیوه ی هدایت کردن دنیا توسط بزرگسالان است.

اگر می خواهید در این رابطه با فرزند خود بیشتر صحبت کنید، می توانید به او کمک کنید تا تصمیماتش را مستقلانه تر بگیرد و از فرصت ها و چالش های پیش رویش استفاده کند.

با یکدیگر می توانید این سردرگمی و عدم اطمینان را کاهش دهید و احساسات مثبت را در خانواده ی خود ایجاد کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *