۸ راه ساده برای کاهش وزن و نگهداشتن آن

توسط:
فوربس فارسی

یکی از پرفروش ترین نویسندگان Kathy Freston با معرفی کتاب جدید لاغری خود بنام “A Revolutionary” ، برنامه ای ۳۰ روزه را برای سلامتی، کاهش وزن و ترفندهایی آسان برای حفظ آن ارائه کرده است که به جای رژیم های سخت گیرانه که همه ی موارد ممنوعه را به شما می گویند، freston به شما مواد غذایی که باید مصرف کنید را پیشنهاد خواهد کرد.

اساسا شما بایستی بر روی کاری که باید انجام دهید تمرکز کنید تا کاری که نباید انجام دهید و به آرامی عادات خوب را به روال روزانه ی خود اضافه کنید. پس از گذشت زمان، شما مشغول به خوردن و نوشیدن خوراکی های سالم می شوید و دیگر جایی برای خوراکی های بد باقی نمی ماند.

روزانه یک سیب میل کنید
اینکار باعث می شود کمتر به پزشک مراجعه و در مخارج تان صرفه جویی کنید. Freston پیشنهاد می کند روزانه یک سیب مصرف کنید. این میوه سرشار از فیبری خوب بنام پکتین است که باعث کند شدن روند هضم می شود و به شما کمک می کند تا برای مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید.

روزانه ۸ لیوان آب مصرف کنید
Freston توصیه می کند که حداقل ۸ مرتبه در روز آب بنوشید و مهمتر از همه بلافاصله قبل از غذا آب میل کنید. این تکنیک (Pre-loading) باعث پر شدن شکم شما می شود، سریعتر سیر خواهید شد و نمی توانید زیاد غذا بخورید.

در یک تحقیق، شرکت کنندگانی که ۲ لیوان آب قبل از غذا نوشیدند، ۵ پوند بیشتر لاغر شدند تا افرادی که این کار را انجام ندادند.

بذر کتان را به رژیم روزانه ی خود اضافه کنید
Freston می گوید یکی از آسان ترین کارها برای افزایش سرعت کاهش وزن تان، اضافه کردن ۲ قاشق غذاخوری بذر کتان به رژیم روزانه تان است که می توانید صبح ها آن را با جو دوسر مخلوط کنید یا به سوپ و سالادتان اضافه کنید.

بذر کتان سرشار از فیبر است درنتیجه شما را سیر می کنید و سیر نگه خواهد داشت. این ماده ی غذایی را می توانید از بخش مواد غذایی فروشگاه ها تهیه کنید.

شیر غیر لبنی را جایگزین شیر لبنی کنید
Freston توضیح می دهد که شیر لبنی به گونه ای طراحی شده است که تغذیه ی یک کودک گوساله را فراهم و به رشد سریع آن کمک کند. از آنجاییکه انسان های باغ به چربی، لاکتوز و هورمون رشد نیاز ندارند، پیشنهاد می شود که به جای شیر لبنی از دیگر جایگزین های غیر لبنی مانند سویا، بادام و شیر برنج استفاده کنید.

مواد غذایی گیاهی را جایگزین برخی محصولات حیوانی کنید
یکی از مزایای برنامه ی Freston این است که او پیشنهاد می کند غذاهای مورد علاقه تان را بخورید اما تا جاییکه امکان دارد آن را با گزینه های سالم تری جایگزین کنید. یک ترفند ساده، جایگزین کردن مواد غذایی گیاهی با محصولات حیوانی است که روزانه مصرف می کنید. به جای همبرگر، همبرگر گیاهی میل کنید. به جای مرغ تاکو، لوبیای سیاه تاکو مصرف کنید و این تغییرات را در طی زمان کم کم لحاظ کنید.

روز خود را برنامه ریزی کنید
همان طور که روز خود را برنامه ریزی می کنید و زمان ملاقات، لیست کارها و اهداف تان را مشخص می کنید، Freston پیشنهاد می کند که عادات غذایی و ورزش خود را نیز برنامه ریزی کنید تا به مسئولیت پذیری خود کمک کنید. در طی روز ( ۸ صبح: بذر کتان با جو دوسر، ۱۱ صبح: سیب با آب و …) با انجام چک لیست خود حس رضایت از تکمیل آن را نیز خواهید داشت.

روزانه ۵ دقیقه به خود زمان دهید
بسیاری از ما عادت های هیجانی و ناخودآگاهی داریم که ممکن است در میزان غذا خوردن ما تاثیر بگذارند.
برای از بین بردن این عادت ها Freston توصیه می کند که ۵ دقیقه در روز متوقف شوید، چشمانتان را ببندید و وضعیت ذهنی و جسمی خود را مرور کنید. سپس کمتر این امکان وجود دارد که برای تسکین خود به پر¬خوری روی بیاورید زیرا شما لحظه ای را به چگونگی حال خود و چذایی آن اختصاص داده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *