بهترین اقدامات بازاریابی کسب و کارهای کوچک

توسط:
فوربس فارسی

 

 

هر کسب و کاری باید ابزار بازاریابی مناسب را جهت جذب مخاطب مورد نظرش بیابد و به نظر می رسد که روشی جادویی در این خصوص وجود ندارد که همیشه برای هر شرکتی بتواند به خوبی کار کند. برخی نتایج شگفت انگیزی را با استفاده از رسانه های اجتماعی، استراتژی های تأثیرگذار و سئو کسب می کنند که اغلب همراه با محتواهایی قانع کننده (و به صورت آنلاین) هستند. برخی از آنها نیز به روشی قدیمی پیام خود را بر روی کاغذ از طریق پست ارسال می کنند.

اخیرا چندین کسب و کار کوچک، اقدامات بازاریابی شان را به اشتراک گذاشته اند که گستره وسیعی از رویکردها و رسانه ها را پوشش می دهد.

در این مقاله به بررسی ۲ مورد از آنها خواهیم پرداخت:

موفقیت پست مستقیم:

به گفته ی Ryan Jones (مدیر فروش و بازاریابی) : در حالی که شرکت پیشرفته ی بریتانیایی Commercial Interactive Ltd  چندین استراتژی موفق را امتحان کرده است، تا به امروز به او ثابت شده است که پست مستقیم بهترین اقدام بازاریابی اش به حساب می آید. با این حال، ما آن را کمی متفاوت انجام می دهیم. به جای فرستادن یک نامه ی A4 به مشتریان بالقوه (تقریبا x 11.5 ”    ۸” ) و یک تصویر از کار طراحی دفترشان، شرکت Nottingham  این کار را بهتر انجام می دهد و برای مشتریان هدف پستی بسیار بزرگ ( A1 دو طرفه تقریبا  ۲۳٫۵ ” x 33 ” ) ارسال می کند.

هدف مان این بود که تصویر ارسالی کل فضای میز مشتری را اشغال کند و برخی از پروژه هایمان را به آنها نشان دهیم. این کار باعث شد که بسیار خاطره انگیز شویم و هنگامیکه آنها به دنبال یک پیمانکار مناسب بودند، ما در ذهنشان اولین نفر بودیم.

Jones می گوید: ما تعداد دیگری از کسب و کارها را مشاهده کرده ایم که از این تکنیک استفاده می کنند.

شرکت طراحی طلا و جواهر Tanzanite، که یک کسب و کار خانوادگی است و دارای یک فروشگاه فیزیکی در Crown Point و یک فروشگاه آنلاین می باشد، زمانی که تلاش های بازاریابی ایمیل مارکتینگ اش را متوقف کرد، رویکردی جدید را انتخاب و آن را به ورق و جوهر تبدیل کرد.

Jeff Moriarty (کارشناس بازاریابی کسب و کارها) می گوید: ” ما مشکلات مان را با بسیاری از ایمیل های فروشگاه که توسط مشتریان باز نمی شدند , رسیدگی کردیم و راه حلی می خواستیم تا با بازاریابی مجدد به این افراد برسیم و آنها را دوباره به فروشگاه مان بازگردانیم. ما برنامه ی کارت پستال را اجرا کردیم و سیستمی اتوماتیک را راه اندازی کردیم تا ۴ هفته پس از سفارش آنلاین شان یا بازدید و خرید از فروشگاه برایشان کارت پستالی فرستاده شود که محتوای آن بیشتر یک تشکر بود و کوپنی برای خرید دفعه ی بعدشان.

با توجه به گفته های Moriarty: “برنامه ای که به طور خودکار کارت پستالی را به نشانی مشتری ارسال می کند، می تواند به خوبی کار کند. ما مشاهده کردیم که نه تنها این کدها و کوپن ها مورد استفاده قرار می گیرند بلکه مشتریان مان با ما تماس برقرار می کردند و از کارت پستالی که برایشان ارسال شده بود بسیار خرسند بودند.

این کار باعث شد ما در رتبه ای بالاتر از رقبا قرار بگیریم و مشتریان مان برای خرید های آتی شان ما را به یاد داشته باشند. ”

نوع متفاوت دیگری از پست مستقیم توسط Patrick Harders (صاحب شرکت طراحی نورپردازی در فضای باز – Enlightened Lighting and manufacturer Sterling Lighting واقع در ویرجینیا) مورد استفاده قرار می گیرد.

برای کسب و کار Enlightened Lighting، یکی از مؤثرترین اقدامات بازاریابی، سرمایه گذاری در چاپ با کیفیت بالا و منحصر به فرد برای پست های مستقیم هدف گذاری شده بود. این کار منجر به ایجاد بزرگترین منبع مشتریان و رشد کسب و کار در طول سال ها شد. Harders می گوید: در این عصر دیجیتال، من از موفقیت روشی که بسیاری از مردم معتقد بودند تاریخ مصرف آن به اتمام رسیده است، شگفت زده شده ام.

البته ما هنوز بودجه ی بازاریابی قابل ملاحظه ای را به بازاریابی آنلاین اختصاص می دهیم، با این حال ایجاد یک کاتالوگ با کیفیت بالا شامل نمونه کارها، ابزارآلات برش و اتصالات و فرآیند طراحی برای مشتریان مناطق مسکونی که با ما کار کرده اند، شرکت مان را برجسته می سازد. کاتالوگ چاپی ما از سایر رقبا و پیمانکاران متفاوت است و کیفیت بالای آن ها منجر به ایجاد سفارشات بزرگتر و رشد اقتصادی بیشتر برای ما می شود.

 

 

در شرکت Sterling Lighting (که فروشش مستقیما به پیمانکاران و طراحان نورپردازی می باشد) Harders و شریک تجاری اش Damien Sanchez از قدرت تصاویر آنلاین استفاده می کنند.

“یکی از بهترین اقدامات بازاریابی ما، استخدام یک کارمند بازاریابی تمام وقت بود که ویدئوهایی با کیفیت بالا از محصولات، ماموریت ها و داستان های کسب و کارمان را تولید می کند.

استفاده از ویدئو برای داستان سرایی و نمایش ابزارآلات و محصولات مان، در سفارش هرچه بیشتر مشتریان از محصولات مان بسیار موثر بوده است.

ما همچنین توانسته ایم ویدئوهایمان را در کمپین های ایمیل مارکتینگ بیشتری به نمایش بگذاریم که در نتیجه منجر به سود بیشتر و سفارشات بزرگتری شده است.

بررسی های مفید:

به گفته Ricky Joshi (یکی از بنیانگذاران) : ” ثابت شده است که تقدیر از مشتریان، برای خرده فروشی لوکس Zenhaven بسیار کمک کننده بوده است.”

همچنین او می افزاید: “برجسته کردن بررسی ها و تصدیق های مشتریان در وب سایت و رسانه های اجتماعی مان، یکی از موثرترین اقدامات بازاریابی است که ما به کار برده ایم. این کار مقرون به صرفه است و مشتری را در الویت قرار می دهد.

بسیاری از مشتریان می خواهند بدانند دقیقا محصولات ما در دنیای واقعی چگونه کار می کنند. ما به اندازه کافی خوش شانس هستیم زیرا مشتریان بی نظیری داریم که بسیار صادق و صمیمی هستند. بازخوردهای آنها به دیگران در تصمیم گیری در خصوص محصولات مان کمک کرده و برای ما نیز جهت مشاهده ی نقاطی که می توانیم در آینده بهبود ببخشیم کمک کننده بوده است.”

 

درخواست از مشتریان برای بیان نقطه نظرات شان، منجر به رشد کسب و کار شرکت Livestorm (نرم افزار وبینار) نیز شده است.

Thibaut Davoult (مدیر بازاریابی شرکت Paris) توضیح می دهد که به عنوان یک کسب و کار کوچک در یک بازار بیش از حد رقابتی، این شرکت نیاز داشت که جایگاه خود را اثبات کند. بنابراین یکی از استراتژی های تاثیر گذاری که اوایل برای رسیدن به این اهداف دنبال کردیم، این بود که در وب سایت های مقایسه نرم افزار ها مانندCapterra  و G2Crowd نام مان عنوان شود، و کاربران مان را تشویق کنیم که نظرات خود را در آنجا بیان کنند.

برای انجام این کار، ما به سادگی به مشتریانی که برای مدت زمان کافی از Livestorm استفاده کرده بودند، ایمیل فرستادیم و از آنها خواستیم تا نقطه نظرات خود را بیان کنند.

Davoult می گوید: این کار در ساخت نام تجاری مان به ما کمک کرد و باعث شد برای افرادی که به دنبال راه حل هایی در این وب سایت ها می گشتند نام مان مطرح شود. جمع آوری بررسی ها و نقطه نظرات، راهی عالی برای ایجاد شهرت است، به ویژه در مراحل اولیه کسب و کارتان.

سپس هنگامی که تبدیل به یک رقیب با تجربه در فضای کاری خود شدید، بررسی ها دیگر به صورت خودکار ایجاد خواهند شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *