میلیاردرهای جهانی چگونه ثروتمند شدند؟

توسط:
فوربس فارسی

برای تبدیل شدن به یکی از ثروتمندترین افراد جهان راههای زیادی وجود دارد. برخی از میلیاردرها با ساختن ماشین آلات بازی، لباس عروسی، فروش سس سویا و یا اختراع اپلیکیشن های جدید راه خود را آغاز و سپس ثروت شان را دوچندان کردند. گروهی دیگر با سرمایه گذاری بر شرکت های مبتنی بر تکنولوژی، در طی این مسیر ارزش و ثروت فوق العاده ای کسب کردند. درحالیکه راه های زیادی برای ثروتمند شدن وجود دارد، اما فقط مسیرهای اندکی منجر به ایجاد ثروت های عظیم می شوند.

how-the-world's-billionaires-got-so-rich-1

 

بسیاری از افرادی که در لیست جهانی میلیاردرهای ۲۰۱۸ فوربز قرار دارند، از طریق اداره کردن پول دیگران ثروتمند شدند. صنعت سرمایه گذاری و مالی (از جمله صاحبان سهام خصوصی، مدیران صندوق های حفظ ارزش و کارگزاران) موجب ایجاد میلیاردرهای زیادی شده است. بالاترین رتبه ی میلیاردرها مربوط به این صنعت و کشورهایی مانند برزیل و اندونزی است که در مجموع ۳۱۰ نفر و ۱۴% از لیست را به خود اختصاص داده اند.

از این تعداد، ۲۴ نفر از آنها افرادی تازه وارد به این صنعت هستند که شامل اولین میلیاردرهای ارزهای دیجیتال ،Chris Larsen وChangpeng Zhao بعلاوهCanadian Stephen Smith (شخصی که شرکت اش را در زمینه ی اعطای وام مسکن دقیقا ۴ سال بعد از ورشکستگی-اش راه اندازی کرد) می شود.
دومین گروه از بزرگترین میلیاردرها، در صنعت مد و خرده فروشی فعالیت می کنند که در مجموع ۲۳۵ نفر و ۱۱% از لیست را به خود اختصاص داده اند. ۶ نفر از ۲۰ میلیادر برتر لیست ما در این دسته قرار دارند، مانند مالکان برند های خرده فروشی مد Zara، برند لوازم آرایشی L’Oreal، گروه لوکس LVMH و Walmart که بزرگترین شرکت های دنیا از نظر درآمد هستند.

میلیاردرهای دیگری نیز در این صنعت فعالیت می کنند از جمله :
Sara Blakely (موسس Spanx)، Kevin Plank (مدیر عامل Under Armour)، Bernard Marcus (موسس Home Depot)، Arthur Blank وKenneth Langone. حتی کسب و کار تجارت الکترونیکی قدرتمندی مانند آمازون هم از خرده فروشی سود می برد. در میان چهره های جدید این صنعت، نام های Sheela Gautam (مالک شرکت تشک خواب در هند)، Helga Kellerhals (صاحب خرده فروشی الکترونیک در آلمان ) وLawrence Rossy (مالک بزرگترین فروشگاه زنجیره ای دلار در کانادا بنام Dollarama) نیز به چشم می-خورد.

در مجموع ارزش ثروت میلیاردرهایی که در صنعت مد و خرده فروشی فعالیت دارند، تقریبا ۲/۱تریلیون دلار است. یک دهم ثروتمند ترین مردمان روی زمین از طریق ساخت امپراتوری املاک و مستغلات به این ثروتمند رسیده اند. صنعت املاک و مستغلات با تعدادی بالغ بر ۲۲۰ میلیاردر، سومین منبع بزرگ ثروت در این سال بوده است که ۶۰ نفر از این صاحبان املاک متعلق به کشور چین و ۴۴ نفر از آنها متعلق به ایالات متحده هستند. در میان این افراد رئیس جمهور دونالد ترامپ، ثروت خالصی معادل تقریبا ۱/۳ میلیارد دلار دارد. اما دونالد دیگری هم وجود دارد که ۵ برابر ثروتمندتر است، بنام Donald Bren که ثروتمندترین توسعه دهنده ی املاک و مستغلات در آمریکا با ثروتی معادل ۳/۱۶ میلیارد دلار است.

صنعت تولیدی به نسبت سال گذشته جهش بزرگی داشته است و یکی از صنایع پر درآمد به حساب می آید. با تعدادی معادل ۲۰۷ نفر که ۹% از لیست ما را تشکیل می دهد. شاید تعجب کنید که صنعت تکنولوژی در جایگاه پنجم یعنی بعد از صنعت تولیدی قرار دارد و این بخش ۹% از میلیاردرهای جهان و ۱۴% از کل ثروت را تشکیل می دهد.
اما در میان آنها اولین ثروت ۱۰۰ میلیاردی در لیست فوربز یعنی موسس آمازون(Jeff Bezos) قرار دارد که شماره ی یک جدول را به خود اختصاص داده است. همچنین این صنعت شامل ۴ نفر از میلیاردرهای جوان زیر ۳۰ سال مانند John Collison موسس ۲۷ ساله ی Strip است. با وجود اینکه روند های رو به رشد بسیاری وجود دارند، اما ثروتمندان به طرق مختلفی ثروتمند شده اند.

برخی از میلیاردرها با داشتن ژنی خوب این ثروت را به ارث بردند و نام خود را در لیست جای دادند اما برای مابقی آنها، یک فاکتور عمدتا ثابت وجود دارد. آن ها کاری را انجام می دهند که دوست دارند و از جانب آن مبالغ شگفت آوری پول کسب می کنند که البته از سمتی دیگر، شانس هم بی تاثیر نیست.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *