نگاهی کوتاه به آپارتمان های لوکس در سنگاپور

توسط:
فوربس فارسی

سنگاپور همچنان فعالیت های خود را در زمینه ی ساخت خانه های لوکس ادامه می دهد. به خصوص که اخیرا علارغم افزایش قیمت ها، خرید املاک لوکس توسط خارجی ها نیز در این کشور رشد پیدا کرده است. به گفته ی Christie، زمانی که صحبت از قیمت هر متر مربع املاک و مستغلات لوکس به میان می آید، island state در رتبه ی پنجم جهانی قرار دارد. با توجه به این افزایش تقاضای جهانی، جای تعجب نیست که سنگاپور برای خود نامی در زمینه ی توسعه ی پروژه های نمادین و با کیفیت بالا یا به معنای دیگر همان زندگی لوکس در شهر ایجاد کرده باشد. در این مقاله به معرفی برخی از این املاک لوکس با چشم اندازهایی استثنایی و قیمت هایی گزاف می پردازیم:

Wallich Residence

این پنت هاوس فوق العاده که در طبقه ی ۶۴ ام واقع شد است، نام ” خانه ای ییلاقی در آسمان” را کسب کرده است. این خانه ی ۳ طبقه ای دارای ۵ اتاق خواب است و در حدود ۸/۸۰ میلیون دلار فروخته شده است. موقعیت آن واقع در Tanjong Pagar Centre(بلندترین ساختمان سنگاپور که ۲۹۰ متر است) می باشد و همچنین دارای استخر خصوصی، اتاق جکوزی، سالن سرگرمی و بالکنی با نمایی ۳۶۰ درجه در بالاترین سطح است. Wallich Residence توسط Skidmore طراحی شده است( شرکت معماری که مسئولیت طراحی آسمان خراش های مشهوری مانند Burj Khalifa در دبی و Trump International Hotel & Tower در ایالات متحده را بر عهده داشته است).

The Marq

 

این پنت هاوس ۱۶۵۰ متر مربعی که توسط شرکت sc global development، در سه طبقه بالایی (طبقات ۲۳ تا۲۵) برج مشهور Marq  در paterson hill ساخته شده، با قیمتی بالغ  بر ۹۵.۷ میلیون دلار ارزش گذاری  شده است. به گفته ی سازندگان، این واحد در حال حاضر برای فروش نیست اما با این وجود ارزش معرفی به عنوان پنت هاوسی دارای آسانسور اختصاصی، لابی آسانسور اختصاصی در پارکینگ و ۴ محل پارکینگ را دارد. دو واحد پایین تر این ساختمان دارای یک خلوتگاه مخفی هستند که ورودی آن به صورت یک کابین چرخشی پنهان می شود. این آپارتمان توسط مبلمان، وسایل، فرش، کاغذ دیواری و ظروف Hermès تزئین شده است.

DUO Residences

 

این پروژه توسط معمار آلمانی Ole Scheeren طراحی شده است. Duo Residences اولین پروژه ای است که توسط M+S( سرمایه گذاری مشترک بین Singapore’s Temasek Holdings و Malaysia’s Khazanah Nasional) انجام شده است و در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد.
توسعه ی ۶۶۰ واحد آن نیز بخشی از پروژه ی DUO می باشد که توسعه ای متشکل از هتل Andaz، luxury residences، واحدهای اداری و یک مجموعه ی خرده فروشی است.
سال گذشته یک واحد ۳،۷۷۷ متر مربعی آن با قیمت حدود ۶٫۹ میلیون دلار فروخته شد. در حال حاضر، یک واحد ۵ اتاق خوابه از این مجموعه را با قیمت ۱۴٫۹ میلیون دلار برای فروش گذاشته اند.

Marina One Residences

توسعه ی Marina One Residences توسط M+S به عنوان بخشی از قرارداد مبادله ی دو جانبه بین سنگاپور و مالزی صورت گرفت و بخشی از ۴ برج مخلوط به حساب می آید.
این پیشرفت و توسعه ی لوکس، عنوان سنگاپور را به “شهری در باغ” با فضای بسیار سبز خود بنام GreenHeart تغییر داده است که فضای سرسبز آن دارای بیش از ۱۶۰،۰۰۰ درخت و ۳۵۰ گونه ی مختلف گیاهان می باشد. در مراسم افتتاحیه، به گزارش M+S بیش از ۸۰% از ۵۲۱ واحد در اولین برج Marina One Residences به فروش رسیده است. به گفته ی Edge Property، واحد ۲،۲۵۰ متر مربعی آن با ۴ اتاق خواب در طبقه ی ۳۲ به قیمت ۵٫۳ میلیون دلار فروخته شده است.

Sculptura Ardmore

 

ساخت Sculptura Ardmore در سال ۲۰۱۴ به اتمام رسید. این برج در بالاترین نقطه ی Ardmore Park قرار دارد و هیچ ساختمان دیگری مانع نمای آن نیست. همان طور که از نام آن پیداست این برج همانند مجسمه ای درخشان است که طراحی نمای خارجی آن به طور کامل از شیشه های کنار هم به همراه باله های شیشه ای تشکیل شده است. شرکت سازنده ی این مجموعه، SC Global Developments می باشد (شرکتی که مسئولیت برج The Marq را نیز بر عهده داشت). پنت هاوس ۱۰،۳۰۰ متر مربعی آن در سال گذشته حدود ۴۴٫۹ میلیون دلار فروخته شد. خریدار این پنت هاوس فوق العاده که دارای یک استخر خصوصی معلق است، یکی از بنیان گذاران فیس بوک Eduardo Saverin می باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *