اپل تاریخ برگزاری رویداد معرفی آیفون ۱۱ را تایید کرد

توسط:
فوربس فارسی

 

کمپانی اپل به طور رسمی تایید کرد در روز سه‌شنبه، دهم سپتامبر سال جاری رویدادی ویژه را برگزار خواهد نمود. این بزرگترین رویداد اپل در سال ۲۰۱۹ خواهد بود که انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلفی در جریان برگزاری آن معرفی شوند. سه مدل آیفون به همراه اپل واچ جدید در این لیست قرار داشته و همچنین شایعاتی مبنی بر احتمال معرفی نسخه‌ای جدید از اپل واچ سری ۴ با بدنه سرامیکی و تیتانیومی نیز به گوش می‌رسد.

 

اپل معمولا برای برگزاری رویدادهایش، روز چهارشنبه را به سه‌شنبه ترجیح می‌دهد، اما به هر حال به منظور جلوگیری از برگزاری رویداد در تاریخ ۱۱ سپتامبر، که خب طبیعتا آمریکایی‌ها دل خوشی از آن ندارند، اپل تصمیم گرفت یک روز زودتر، یعنی ۱۰ سپتامبر این رویداد ویژه را برگزار نماید. علاوه بر این، اپل به طور معمول رویدادهای خود را در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی آغاز نموده و فرقی نمی‌کند مکان برگزاری کالیفرنیا، نیویورک و یا شیکاگو باشد!
وقتی یکی از زیباترین سالن‌های تئاتر دنیا را در اختیار داشته باشید، چرا نباید از آن استفاده کنید؟! به هر حال سالن آمفی تئاتر جدید استیو جابز با گنجایش ۱۰۰۰ نفر، به طور خاص برای اپل طراحی و اجرا شده است و دورترین صندلی آن از استیج تنها ۲۸ متر فاصله دارد.

چرا اپل همین حالا آیفون ۱۱ و سایر محصولاتش را معرفی نمی‌کند؟

اپل معمولا رویداد سپتامبر خود را درست زمانی برگزار می‌کند که نمایشگاه لوازم الکترونیکی مهم IFA در شهر برلین در حال برگزاری است. این نمایشگاه تقریبا یک هفته دیگر برگزار شده و اگر اپل الان محصولات جدیدش را رونمایی کند، شاید آن تاثیرگذاری مورد انتظار اپل بر روی بازار اتفاق نیفتد.
در واقع، یک فاصله زمانی یک هفته‌ای بین نمایشگاه IFA و رویداد اپل وجود دارد، به همین دلیل اپل در حال حاضر دعوتنامه‌هایش را ارسال نموده است. سال گذشته اپل این کار را ۱۱ روز پیش از شروع رویداد انجام داده بود و امسال این اتفاق ۱۲ روز قبل افتاد.

 

دعوتنامه‌های اپل معمولا حاوی یک یا دو سرنخ هستند و باتوجه به زیرکی این کمپانی، احتمالا پس از پایان یافتن رویداد، تازه متوجه می‌شوید این سرنخ‌ها به چه چیزی اشاره می‌کردند. برای مثال، دو سال پیش عبارت “بیایید در محل خودمان، منتظر حضورتان هستیم” در دعوتنامه‌ها درج شده بود که اشاره‌ای غیرمستقیم به آمفی تئاتر جدید استیو جابز داشت. علاوه بر این، رنگ‌بندی استفاده شده در دعوتنامه نیز دقیقا با یکی از تصاویر پس‌زمینه استفاده شده در آیفون ۱۰ (iPhone X) مطابقت داشت.
سال گذشته نیز اپل عبارت “دور هم جمع شویم” را بر روی دعوتنامه‌های خود درج کرد که شامل یک حلقه به رنگ طلایی شیک بود. پس از اتمام رویداد متوجه شدیم که دو محصول آیفون ایکس‌مکس و اپل واچ با رنگ طلایی نیز عرضه خواهند شد!

سرنخ امسال اپل نیز در نوع خودش جذاب است، یک رنگ سبز در قسمت بالایی لوگوی اپل قرار گرفته که به هیچ عنوان معمول نبوده و به این اشاره دارد که شاید رنگ سبز مات هم به رنگ‌های آیفون اضافه شود.
علاوه بر این، قسمت پایینی لوگو رنگی شبیه به اسطوخودوسی داشته و این در حالیست که تاکنون فقط رنگ بنفش در لوگوی اپل استفاده شده بود و بنابراین اسطوخودوسی هم می‌تواند یک گزینه رنگی جدید در خانواده آیفون ۱۱ باشد.

رویداد اپل چقدر طول می‌کشد؟

خب فکر می‌کنیم این رویداد حداقل دو ساعت و حتی بیشتر زمان خواهد برد. در واقع اپل در کنار معرفی محصولات جدیدش، باید به ویژگی‌های سیستم عامل iOS 13 که به زودی منتشر خواهد شد نیز اشاره نماید. همچنین به‌روزرسانی‌های جدیدی برای سیستم عامل watchOS نیز وجود خواهد داشت که در کنار سخت‌افزار بهبود یافته، توانمندی‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. علاوه بر این، اپل باید سیستم عامل macOS Catalina خود را هم معرفی کند که احتمالا در نخستین مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی این کمپانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رویداد بزرگ اپل طبق روال هر سال، میزبان آیفون‌های جدید خواهد بود تا با قدرت جایگزین دو گوشی محبوب آیفون ایکس‌اس و ایکس‌اس مکس شوند. در خصوص نامگذاری آیفون‌های جدید، گفته می‌شود اپل یا آنها را به صورت iPhone Pro و iPhone Pro Max و یا صرفا آیفون ۱۱ (نسخه‌های پرو و پرو مکس) نامگذاری خواهد نمود. همچنین جانشین گوشی iPhone XR نیز می‌تواند با نام iPhone 11 و یا حتی iPhone XI معرفی شود که البته احتمال آن کم است.

از سوی دیگر، انتظار می‌رود اپل در رویداد جدیدش از ایرپادهای تازه‌نفس خود هم رونمایی کند. درست است که نسخه جدید در ماه مارس سال جاری رونمایی شد، اما در آن زمان توجه و تمرکز بسیاری به پدهای شارژ بی‌سیم AirPower معطوف شده بود و در واقع ایرپادها در حاشیه قرار گرفتند. به همین دلیل این امکان وجود دارد که اپل یک نسخه جدید یا حداقل نسخه بهبود یافته از ایرپادهای جدیدش را نیز معرفی کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *