بهترین کارفرمایان دنیا در سال ۲۰۱۹: Alphabet در جایگاه نخست

توسط:
فوربس فارسی

 

آلفابِت برای سومین سال متوالی در فهرست جهانی ۲۰۰۰ کارفرمای برتر، جایگاه نخست را از آنِ خود کرده است. مایکروسافت، شرکت مادر گوگل و غول تکنولوژی، در جایگاه دوم و رِد هَت، تولید کننده‌ی نرم افزارهای اوپن سورس در جایگاه سوم قرار دارند. اپل و SAP نیز در جایگاه چهارم و پنجم هستند.

Statista برای تهیه‌ی فهرست ۵۰۰ شرکت برتر، ۱٫۴ میلیون گزینه را از منابعی با رای گیری‌های جهانی و بررسی‌های متعدد منطقه‌ای تحلیل کرد. در میان پرسش‌های مختلف، از پاسخ دهندگان خواسته شده بود تا به کارفرمایشان نمره بدهند و بگویند چقدر احتمال دارد که او را به دوستان یا اعضای خانواده‌شان معرفی کنند و هم‌چنین به کارفرمایان مورد علاقه‌شان نیز نمره بدهند.

گرچه این روش باعث شد تا آلفابت جایگاه نخست را کسب کند، اما این موضوع نشان نمی‌دهد که امسال چه سال پرهیاهویی برای این شرکت بوده است. کارکنان گوگل پس از اعتصابات عمومی‌شان در نوامبر گذشته در پاسخ به کمک شرکت به ادعای آزارهای جنسی، در صدر خبرها قرار گرفتند.

هزاران تن از کارکنان در این اعتصابات شرکت کردند. در مقاله‌ای که در مجله‌ی نیویورک منتشر شد، رهبران اعتصابات گفته بودند که خواستار “پایانی برای آزار جنسی، تبعیض و نژاد پرستی نظام یاقته هستند که فرهنگ مخرب (گوگل) را به وجود می‌آورند.” گوگل به دنبال این اعتصابات گسترده تعهد کرد تا سیاست‌هایش را بهبود دهد.

برخورد گوگل با کارکنان رسمی و قراردادی‌اش نیز امسال تحت بررسی دقیق قرار گرفته است. این شرکت در ماه آوریل اعلام کرد که لازم است این نوع کارکنان، ساعتی حداقل ۱۵ دلار دستمزد و مزایای درمانی جامعی را دریافت کنند.

ارزش بازار آلفابت در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹، تقریباً ۸۷۰ میلیارد دلار بود. بیش از ده هزار نفر برای این شرکت کار می‌کنند و طبق مدارک اخیر SEC، اکثر استخدام‌های جدید شرکت در سه ماه گذشته از میان مهندسان و مدیران تولید بوده است. این شرکت درآمد خود را در سه ماه گذشته ۳۸٫۹ میلیارد دلار گزارش کرده است که در مقایسه با سال گذشته، ۱۹% رشد داشته است.

شرکت IBM در تابستان امسال، Red Hat را که ارائه دهنده‌ی نرم افزار ابری و اوپن سورس بوده و به تازگی به این فهرست اضافه شده است، به مبلغ ۳۴ میلیارد دلار خرید. پس از این معامله، جیمز کاوانا، مدیر مالی IBM بیان کرد که این شرکت ۱۰۰۰ کارمند جدید استخدام کرده است تا بتواند به تقاضای رو به رشد پاسخ دهد.

گرچه شرکت‌های تکنولوژی (مانند سیسکو در جایگاه ۸ام، آمازون در جایگاه دهم و IBM در جایگاه یازدهم) در جایگاه‌های ابتدایی فهرست بهترین کارفرمایان امسال قرار دارند، اما به طور کلی، صنعت مالی و بانکداری بهتر عمل کرده بود. ۵۲ بانک منطقه‌ای در میان۵۰۰ شرکت برتر بودند، از جمله بانک سوئیسی Cantonale Vaudoise در جایگاه ۳۰ام و بانک HDFC هند در جایگاه ۱۱۹ام. ۳۲ شرکت سرمایه گذاری نیز در این فهرست حضور داشتند؛ از جمله Berkshire Hathaway در جایگاه ۲۶ام و گروه معاملات ژاپن در جایگاه ۳۸ام.

مانند سال گذشته، نزدیک به دو پنجم شرکت‌های این لیست، شرکت‌های آمریکایی بودند؛ از جمله هفت شرکت از ده شرکت برتر. ۷۱ شرکت این لیست متعلق به چین و هنگ کنگ بودند که فقط یکی از آن‌ها توانسته بود جزو ده شرکت برتر باشد ( شرکت چینی Contemporary Amperex Technology در جایگاه ۷ام). یک سوم از کارفرمایان این فهرست نیز با ۳۳ شرکت، هندی بودند؛ از جمله شرکت خدمات ساختمانی Larsen & Toubro (جایگاه ۲۹ام).

این لیست بر اساس فهرست جهانی ۲۰۰۰ کارفرمای برتر متعلق به سال ۲۰۱۹ فوربز بود که بزرگترین شرکت‌های سهامی عام دنیا را بررسی می‌کند. سال گذشته، بیش از ۴۰ تریلیون دلار درآمد سالانه و بیش از ۱۸۶ تریلیون دلار از دارایی‌های جهانی، متعلق به شرکت‌های این فهرست بوده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *