۱۴ استراتژی بازاریابی سنتی که موجب افزایش اطلاع رسانی برند می شود

توسط:
فوربس فارسی

 

افزایش اطلاع رسانی برند تجاری هدف هرگونه ارتباطات حرفه ای است. استفاده از محتوا، رسانه های اجتماعی و تقریبا هر ابزار موجود دیگر در راستای این هدف انجام می شود. اما آیا فراتر از آن اندیشیده اید؟

شما با هویت برندتان در ذهن مشتریان زندگی می کنید و بایستی راه های نوآورانه را برای جلب توجه و هم تراز کردن فرایند تفکرشان با خود به کار ببرید. شما باید مشتریان وفادار و طرفداران را جذب کنید تا شما را به رقبایتان ترجیح دهند و از ایده هایی استفاده کنید که برای مشتری در هنگام انتخاب تفاوت ایجاد کنند.

در ادامه به معرفی ۱۴ کانال بازاریابی سنتی که اعضای انجمن ارتباطات فوربز برای افزایش آگاهی برند تجاری خود از آنها استفاده می کنند می پردازیم:

ارائه ی خدمات مختلف:

ارائه ی خدمات متفاوتی که مخاطبان شما در یک فضا به آن ها نیاز دارند، راهی بسیار تاثیرگذار است. من می دانم که مشتریان ما در حال یادگیری موارد مالی، تاریخ گذاری و چگونگی راه اندازی مجدد حرفه ی خود هستند و ارائه ی تخصص در یک محیط اجتماعی سرگرم کننده و ارئه ی پلتفرمی که خدمات را به شیوه ای موثر و غیر صریح بفروشد دقیقا چیزی است که آنها به دنبالش هستند. (Judy Herbst، شرکت Worthy).

به تیم خود “صدا” ببخشید:

مردم اغلب به پیامی که از دوستان و خانواده خود دریافت می کنند اعتماد بیشتری دارند تا پیامی که از یک شرکت دریافت می کنند. ما استارتاپی در فروش ایجاد کردیم که این تجربه را برای مشتریان مان تغییر داد. ما برای استخدام نیروی جدید در سراسر جهان، کمپین “صدای فروشنده” را اجرا کردیم و گروهی از کارکنان داستان شان را در وبلاگ ما به اشتراک گذاشتند که این خود منجر به ایجاد اعتبار و ادراک برند شد. (Tracey Grove، مایکروسافت).

ایجاد میراثی پایدار از نوآوری:

پس از آنکه شرکت ما اسپانسر بازی های المپیک لندن ۲۰۱۲ شد، IDEALondon ( فضایی نوآورانه مجهز به ابزار و مربی گری برای استارتاپ ها) را راه اندازی کردیم. ما با ده ها استارتاپ مشغول به کار شدیم و بیش از ۴۰۰ شغل ایجاد کردیم. این مسئله موجب ارتقاء و پایداری برندمان به صورت محلی شد درحالیکه ما تا به امروز به دنبال راه حل های دیجیتال بودیم.(Alex Goryachev ، Cisco)

به دیگر ارتباطات توجه کنید:

زمانیکه من با شرکت تلفن کار می کردم، ورود به عرصه ی رسانه های اجتماعی و شرکت های بازی که برای گرفتن خدمات به ما مراجعه کنند سخت بود. ما برای تغییر برندمان به چیزی بیش از یک خرده فروشی، به Silicon Valley VCs رفتیم و مجموعه ای از خدمات را ارائه کردیم. این موفقیت در جذب شرکت های تازه وارد به عنوان مشتریان جدید، بسیار موثر بود.(Anshu Agarwal، Cedexis)

بازاریابی چریکی را امتحان کنید:

ما طی چند سال گذشته، فعالیت های تجربی مان را جهت افزایش آگاهی داشتن یک زندگی سالم افزایش دادیم و قصد نداشتیم به مصرف کنندگان مان در خصوص اهمیت داشتن زندگی سالم سخن بگوییم بلکه می خواستیم خودشان تجربه کنند که چگونه این کار, با برداشتن گام های قدرتمند اما ساده امکان پذیر است. در نهایت نیز این اقدامات به وقوع پیوست زیرا مصرف کنندگان را در مسیر راهی سرگرم کننده و غیر منتظره قرار دادیم.(Valentina Marastoni-Bieser، Cuebiq)

ارسال هدایای فیزیکی:

تصمیم گیرندگان با سر و صداهای دیجیتال احاطه شده اند. با این حال اکثر شرکت ها بیشتر تلاش های بازاریابی B2B شان به صورت آنلاین است. بهترین راه در این میان، ارسال یک هدیه ی غذایی خوشمزه به یک مشتری جدید است. ارسال صبحگاهی شکلات موجب لذت و تحسین مشتری خواهد شد و وفاداری و اشتیاق مشتری را برای مراجعه ی مجدد افزایش خواهد داد.(Zain Dhanani،Tinsli )

با کمپین های تجربی نظرات مردم را جویا شوید:

قبل از اولین مناظره ی ریاست جمهوری اوباما در سال ۲۰۱۲ که در کلرادو برگزار شد، گروه های مختلف به خیابان های دنور ریختند. ما از رای دهندگان درخواست کردیم تا سوالاتی را که از کاندیدها در خصوص سلامتی زنان دارند بنویسند. این تخته سیاه راهی را برای ایجاد گفتمانی معنادار فراهم کرد و تصویری قوی را برای خبرنگاران ارائه کرد.(Monica McCafferty، BlackBerry)

رسیدن به مرکز:

سه قانون بازاریابی که همیشه باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

– با پیام های مربوطه ارتباط برقرار کنید

– دوست داشتنی باشید

– جایی بروید که مردم آنجا هستند

هنگامیکه با یک شرکت کفش کتانی کار می کردیم، پوسترهای خود را در ماراتن های سراسر کشور به نمایش گذاشتیم تا دوندگان سخت گیر بتوانند رنگ ها و مدل های کفش هایمان را بررسی کنند که نتیجه ی آن هم تجربیات بیاد ماندنی برند شد.(Stephen Dupont، Pocket Hercules)

وبلاگ نویس یک طرفه نباشید:

پست های وبلاگ یک راه بسیار عالی برای جذب مشتریان و چشم اندازتان است که می تواند منجر به تولید شود. بهترین روش این است که محتوای مفیدی فراهم کنید تا آموزش و اطلاع رسانی را برای خوانندگان فراهم آورد. وبلاگ ما در اصل، یک وبلاگ تبلیغاتی بود اما هرچه از تبلیغات فاصله گرفتیم و به سمت محتوای صنعتی با مفهوم پیش رفتیم، متوجه شدیم که حجم بازدید وبلاگ مان به طرز چشمگیری افزایش یافته است.(Young-Sae Song،Arctic Wolf Networks )

تاثیر گذار برند خود باشید:

هر عضو از تیم بازاریابی مان در تصاویر اینستاگرام خود، املاک تحت نمایندگی مان را به اشتراک می گذارند و شبکه ی خود را با تگ کردن یکدیگر و اضافه کردن لینک مشخصات املاک ارتقاء می دهند. از این طریق گزارشگران متوجه می شوند و یکی از آنها نیز با مشاهده ی کمپین ما، درخواست کرد تا از یکی از لوکس ترین پنت هاوس های ۵/۳۷ میلیون دلاری مان عکس برداری کند و نتیجه اش هم معرفی آن در یکی از معروف ترین وبلاگ ها شد.(Ashley Murphy، Stribling & Associates)

کاری شگفت انگیز انجام دهید:

ما در سال گذشته، به دنبال راهی خلاقانه برای راه اندازی برند کارفرمایانمان بودیم و در مقابل یک رقابت شدید قرار گرفتیم.  تصمیم گرفتیم کاری شگفت انگیز انجام دهیم. سپس یک موزیک هیپ هاپ تهیه کردیم. نتیجه ی نهایی آن هم موزیک ویدئوی Servion Hip-Hop Anthem بود که تبدیل به یکی از بهترین ویدئوهای ما با بیش از ۱۲ هزار بازدید در یوتیوب شد.(Vimal Abraham، Servion Global Solutions )

درگیر با اجتماع حال حاضر شوید:

ما در کنفرانس رستوران های ملی ۲۰۱۷، به عنوان یکی از معروف ترین برندهای موجود در رسانه های اجتماعی در کنار برندهایی مانند Coca-Cola ، Nespresso معرفی شدیم(در نتیجه ی پاسخی عظیم به لایو فیسبوک و محتوای استوری اینستاگرام مان). در طول روز با برخی از بهترین مشتریان مان مصاحبه کردیم، گزارشی از پشت صحنه ی غرفه مان را به نمایش گذاشتیم و سعی کردیم این تجربه را با مخاطبان رسانه های اجتماعی مان هم به اشتراک بگذاریم.(Jennifer Levanduski، Revel Systems)

داستان خود را بیان کنید:

جهت ایجاد وفاداری به برند، باید مشتریان را به صورت فردی مورد توجه قرار داد. بازاریابی مبتنی بر شخصیت نیز منجر به ایجاد استراتژی بازایابی موفق خواهد شد. ویدئو نیز یک رسانه ی موفق برای ایجاد ارتباطی احساسی با مخاطبان تان است و می تواند داستان پشت محصول یا خدمت را بیان کند. ما در کمپینی که نشان داد چگونه راهکار بانکداری دیجیتال می تواند جامعه ی تولید کفش در هند را پشتیبانی کند به این موضوع دست یافتیم.(Martin Häring، Finastra)

تمرکز بر ارتباطات از دست رفته:

وقتی در سن ۲۰ سالگی بودم، فرصت بازاریابی در یک شرکت آموزشی فوق العاده را داشتم. تنها مشکل این بود که آنها بودجه ی کافی نداشتند. با این حال ما ۳ تاکتیک سنتی را شامل یادآوری کسب و کارمان از طریق ارتباطات ساختگی از دست رفته در Craigslist، ارائه ی کلاس های رایگان برای دانش آموزانی که با آگهی های سطح شهر داوطلب به شرکت می شوند و دعوت کردن از بلاگرها برای شرکت در کلاس در ازای پوشش تبلیغات بکار بردیم.(Mandy Menaker، Shapr)

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *