ثروتمند­ترین زنان جهان در سال ۲۰۱۸

توسط:
فوربس فارسی

 

باشگاه the three comma، گزارش رکورد زنی دیگری از درآمد و میزان ثروت امسال زنان میلیاردر  سراسر جهان را منتشر کرد.

جمع ارزش خالص ثروت ۲۵۶ زنی که لیست رتبه بندی های میلیاردرهای جهانی فوربز سال ۲۰۱۸ را تشکیل داده اند، بیش از ۱ تریلیون دلار است که نسبت به سال گذشته به میزان ۲۰ درصد افزایش یافته است.

اگرچه بیشتر زنانی که رتبه های بالای لیست را به خود اختصاص داده اند ثروت شان را به ارث برده اند، اما بیش از یک چهارم آنها نیز زنانی خودساخته هستند که اثر خود را شعله ور ساخته اند. از ۵۶ سال پیش، برای اولین بار تعداد زنان خود ساخته شدهمیلیارد دلاری به ۷۲ نفر رسیده است.

Alice Walton مجددا عنوان ثروتمندترین زن جهان را به خود اختصاص داده و در طی سال گذشته ثروت خود را از ۳۳٫۸ میلیارد دلار به ۴۶ میلیارد دلار افزایش داد.

این تنها دختر بنیانگذار Walmart (Sam Walton)، به لطف افزایش ۴۳ درصدی در ارزش سهام Walmart، یک قدم به جلو حرکت کرد و به رتبه شانزدهم کل میلیاردر های جهان رسید.

این خرده فروش عظیم، یک فشار تهاجمی بزرگ طی رقابتی پایاپای با Amazon به تجارت الکترونیک وارد کرد و اخیرا اضافه شدن خطی جدید از محصولات آشپزخانه را با همکاری شبکه غذایی آنلاین  Buzzfeed اعلام کرده است.

شرکت Bentonville (Arkansas) وال مارت همچنین قصد دارد بسته هایی غذایی را در سال ۲۰۱۸ به ۲۰۰۰ فروشگاه عرضه کند و چهار علامت تجاری خصوصی جدید لباس را ایجاد کند.

Walton توانست عنوان ثروتمندترین زن را از وارث L’Oreal (Liliane Bettencourt) که در سال ۲۰۱۷ در سن ۹۴ سالگی فوت کرد بگیرد.

تنها فرزند  Bettencourt(Francoise Bettencourt Meyers) وارث ثروتی با ارزش خالص ۴۲٫۲ میلیارد دلار است (این رقم بیشتر از ارزشی است که مادر او در سال گذشته به جا گذاشته است).

Meyers ثروت خود را از سهام ۳۳ درصدی این غول لوازم آرایشی و بهداشتی به دست می آورد.

پدربزرگ او Eugene Schueller  شرکت  L’Oreal  را در سال ۱۹۰۹ تاسیس کرد (دو سال پس از آنکه این شیمی دان جوان رنگ موی خود را با نام Oréal ارائه دهد).

تحت نظر او، این کسب و کار از فروش رنگ موهایش به آرایشگران فرانسوی رشد پیدا کرد و در نهایت هم سهام اش را به دخترش Liliane (کسی که در سن ۱۵ سالگی به عنوان یک کارآموز به شرکت پیوست) انتقال داد.

سومین جایگاه متعلق به Susanne Klatten است که دارایی ۲۵ میلیارد دلاری دارد و دلیل عمده ی این ثروت، سهام به ارث برده شده اش از خودروسازی BMW است.

در حقیقت از ۱۰ زن ثروتمند برتر، ۸ نفر آنها ثروت خود را به ارث برده اند و ۲ نفرشان کسب و کاری خانوادگی را کسب کردند اما نقش قابل ملاحظه ای در رشد آن داشتند.

یکی از این دو نفر، Gina Rinehart استرالیایی است که منبع ثروت او از سنگ آهن است. دیگری Abigail Johnson آمریکایی است که رئیس یک شرکت سرمایه گذاری آمریکایی بنام Fidelity Investments است.

برای زنانی که آرزو می کنند ثروتی ۱۰ رقمی را از ابتدا ایجاد کنند، ایالات متحده و چین مکان هایی هستند که بستر این اقدام برایشان فراهم است. دو سوم از میلیاردرهای زن خود ساخته، در یکی از این دو کشور بوده اند. از جمله Diane Hendricks اهل Wisconsin، که بزرگترین شرکت توزیع کننده ی سقف کاذب(ABC Supply Co.) را به همراه شوهر سابق اش Kenneth تاسیس کرد.

خانواده ی Hendricks (این ثروتمندترین زن کارآفرین در آمریکا)، مزرعه ی لبنیات داشتند. او پس از گذراندن دبیرستان، کارهای عجیب و غریبی را امتحان کرد و اولین فرزند خود را زمانی که یک نوجوان بود به دنیا آورد.

Hendricks همسر سقف ساز خود را زمانیکه به فروش خانه های سفارشی مشغول بود، ملاقات کرد. پس از آن، این زن و شوهر به بزرگترین توزیع کننده ی سقف کاذب کشور تبدیل شدند.

او ریاست امپراطوری خود را تا زمان مرگش در دسامبر ۲۰۱۷ بر عهده داشت. فروش سالانه او در دهه گذشته بیش از سه برابر شده بود و به بیش از ۸ میلیارد دلار رسید.

یکی دیگر از شخصیت های داستان حکمرانی زنی ثروتمند و خود ساخته،  Zhou Qunfei هنگ کنگی است که پس از آنکه مادر خود را در بحبوحه ی کودکی از دست داد و در سن ۱۶ سالگی جهت کار ترک تحصیل کرد، ثروت ۷٫۸ میلیارد دلاری خود را به دست آورد.

او پس از سالها تجربه در کارخانجات، کسب و کار خود را در زمینه ی تولید لنز ساعت راه اندازی کرد و در نهایت به ساخت کاورهای شیشه ای تلفن های همراه مشغول شد. تکنولوژی لنز او اکنون در بازار بورس اوراق بهادارShenzhen  معامله می شود و اپل و سامسونگ نیز از مشتریان او محسوب می شوند.

به طور مشابه Zhou Xiaoguang یک تازه وارد چینی، به دلیل مسائل مالی در ۱۶ سالگی دبیرستان را ترک و شروع به فروش خرده ریز در سراسر کشور کرد و با سفرهای شبانه از طریق قطار از شهری به شهر دیگر می رفت.

او در سال ۱۹۹۵، به همراه شوهرش Yu Yunxin تولید جواهرات Neoglory (نام برندش) مبتنی بر Zhejiang را آغاز و اموال و دارایی های بسیاری را کسب کردند. این کارآفرین با ثروتی ۱٫۹  میلیارد دلاری در لیست فوربس قرار گرفته است.

در مجموع برای اولین بار۴۲ زن این رتبه بندی را شکل داده اند که در میان آنها دو مهاجر آمریکایی بنام های Jayshree Ullal و Eren Ozmen به چشم می خورند.

Ullal که با ثروت ۱٫۳ میلیارد دلاری در لیست قرار دارد، در لندن متولد و در هند بزرگ شده است. سپس برای تحصیل به دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو و دانشگاه سانتا کلارا رفت. او قبل از پیوستن به شرکت شبکه کامپیوتری Arista Networks (جایی که او در سال ۲۰۰۸ به عنوان مدیر عامل منصوب شد) بیش از یک دهه درCisco Systems  کار می کرد.

Eren Ozmen که اصالتا اهل ترکیه بود، برای تحصیل به آمریکا رفت و مدرک M.B.A. خود را از دانشگاه نوادا در سال ۱۹۸۵ کسب کرد. سپس سه سال بعد به شرکت هوافضا و دفاعSierra Nevada Corp. (SNC)  پیوست.

او و همسرش Fatih  شرکت SNC  را در سال ۱۹۹۴ خریداری کردند و از یک تیم ۲۰ نفره به یک پیمانکار فدرال با بیش از ۳۰۰۰ کارمند در ۳۳ مکان تبدیل شدند. Ozmen با ثروت خالص ۱٫۵ میلیارد دلاری همچنان رئیس و مالک این کسب و کار خصوص باقی مانده است.

Lynsi Snyder در سال ۲۰۱۷ زمانی که ۳۵ سال سن داشت بهترین هدیه ی تولدش را دریافت کرد و آخرین قسمت ارثیه اش را تحویل گرفت. او در طی سالها به مرور سهام زنجیره ای برگر In-N-Out را دریافت کرد و در حال حاضر مالک حدود ۹۷٪ از سهام شرکت فست فوده  West Coast است و ثروتش به ۱٫۲ میلیارد دلار رسیده است.

پدربزرگ و مادربزرگشHarry  و Esther Snyder اولین بار در سال ۱۹۴۸ در کالیفرنیا برگرIn-N-Out  را تاسیس کردند و خود Esther عملیات روزانه ی In-N-Out را تا زمان مرگش در سال ۲۰۰۶ اداره می کرد.

Lynsi کارش را به عنوان یک نوجوان از بخش منابع انسانی و تجارت شروع کرد و در سال ۲۰۱۰ به مقام ریاست رسید.

او از آن زمان به بعد شعبه های خود را گسترش داد و Texas و Oregon را نیز به آنها افزود.

“فهرست میلیاردرهای جهانی فوربس، تصویری از ثروت این اشخاص با استفاده از قیمت های سهام و نرخ ارز تاریخ ۹ فوریه ۲۰۱۸ است. برخی از این افراد ممکن است پس از انتشار این رتبه بندی ثروتمندتر یا ضعیف تر شده باشند. به عنوان مثال، Alice Walton در روز ۹ فوریه با ثروتی ۴۶ میلیارد دلاری ثروتمندترین زن جهان بود اما این عنوان را به Francoise Bettencourt Meyers  (موقتا) اعطا کرد”.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *